Spring naar bijdragen

Vrijdag 10 mei 2013


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nancy, jongens gaan later weg dan meisjes. Plus dat ze toch wel erg kijken naar hoe de ouders er in staan. En dochter zit daar niet alleen, ze wonen met hun 3-en in dat huis waaronder 1 vriendin/klasgenootje van haar is. De derde was een onbekende, maar inmiddels dus niet meer. :)

Die kamer was eerst aangeboden aan de vriend van dochter die een jaar ouder is. Maar die is daar zelf nog niet aan toe en diens moeder is ook veel meer van het "vasthouden en mensen om haar heen hebben" dan ik.

Dochter en ik skypen nu wel regelmatig. We kunnen korte zinnen schrijven (die blijven ook staan als de ander off-line is) of werkelijk met elkaar praten. Ik heb onlangs om deze reden een microfoon gekocht (kost niets hoor, € 8,00).

Nu ga ik echt, echt, echt douchen! :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fijne dag Travel! Ik hoop je hier nog wel eens te lezen, toch??:heart:

Hoi Belle,

goed dat je hier komt! Je relatie uit, ja, dat is natuurlijk een grote klap.

En dat je al die gevoelens die nu naar boven kwamen probeerde te

verdringen/verdrinken is dan goed te begrijpen.

Maar uiteindelijk kom je er dan geen steek verder mee he ?

Dat je dat nu aanpakken wilt, vind ik heel knap van je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Belle: ik heb je al geantwoord op "wie is wie". Ik zag ook een draadje van je over de onthoudingsverschijnselen. Er bestaat iets als detox thee, Jane weet precies hoe dat heet. Veel water drinken is ook goed. Eet maar iets lichts en hele kleine beetjes. Het wordt langzamerhand minder. Misschien slaap je eerst ook slecht. Het hoort er helaas allemaal bij.

Stug volhouden hoor, anders moet je dat proces nog een keer doormaken en daar zit je niet op te wachten!

@ HTS: iedereen schrijft vanuit zijn eigen frustraties. Hou het bij jezelf en gebruik het forum zoals het werkt voor jou! Ben je het ergens niet mee eens, en je hebt je mening gegeven, scroll dan verder lekker door. Ik kijk altijd even heel goed of ik het zelf belangrijk vind om een reactie te plaatsen, soms doe ik dat ook niet.

Het gebeurt regelmatig dat mensen schrijven als ze aan het drinken zijn. Je krijgt dan logischerwijs het advies om de rest maar in de gootsteen te kieperen en in je bed te kruipen.

De postings zijn natuurlijk niet de verstandigste.

Bijna niemand is in één keer succesvol Alcohol de Baas (AdB, voor Belle) geworden, dus ook mensen die struikelen zijn hier welkom.

Nu mensen, ik ga aan deze zware dag verder. Jullie horen het vanavond wel. Bedankt voor alle steun.

Lytse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen wil een luisterend oor, Hot en wil gehoord worden, daar heb je gelijk in.

Wel is het zo dat dit een ADB-forum is, mensen proberen dus ADB te blijven,

worden of zijn het al. Dan kan het voor diegenen wel een trigger zijn als ze

horen/lezen dat een ander op dat moment aan het drinken is.

Zou zomaar kunnen. Ik denk dat daar de ergernis vandaan komt.

Maar heee, die mensen zijn nu niet hier, dus dat mag ik eigenlijk niet voor ze

invullen.

Wij kiezen allemaal ons eigen pad en de ene keer zullen we die tegen het verkeerde

been schoppen (per ongeluk) en de andere keer een ander. Het blijft toch lastig lezen, zo'n forum,

waarmee ik bedoel dat je elkaar verkeerd kunt verstaan. Je ziet elkaar niet en

misverstanden ontstaan er snel.

Ik denk dat ieder hier gewoon moet kunnen komen, met zijn of haar drankprobleem.

En (dit is al vaker gezegd), er bestaat ook nog zoiets als scrollen...

Ik realiseer me nu ineens dat dit misschien klinkt als een dooddoener,

dat is niet mijn bedoeling. Maar zoveel mensen, zoveel problemen (of niet),

het kan niet anders dan dat je af en toe in elkaars vaarwater zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Natuurlijk is jouw mening en jouw gevoelens hierover belangrijk, Hot.

Goed dat je dat hier ook van je afschrijft.

Ik hoop dat de mensen voor wie dit bedoeld is dan ook hierop zullen

reageren.

Daar heb je waarschijnlijk meer aan dan aan mijn relativerende opmerkingen,

je hebt gelijk.

Maar ik reageerde toch op je om je te laten weten dat je gelezen wordt.

En ja, nogmaals, invullen voor een ander kan ik niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots,

Ik weet niet of het over mijn posting gaat van gisteren.

Maar het is nooit mijn bedoeling om hier met drank op te gaan schrijven

Ik respecteer het forum daar teveel voor.

En ik realiseer me heel goed, dat het lastig kan zijn voor mensen, die op dat moment worstelen tegen trek, en dan lezen dat een ander zit te pimpelen.

Dát het wel eens is gebeurd , is dan omdat ik zelf al tever in nevelen gehuld ben om daar bij stil te staan.

Mijn intentie is om het droog te houden en zoveel mogelijk te leren van anderen.

Als ik hier een tijd niet schrijf, dan gaat het niet goed met me.

En dan durf ik niet en schaam me te erg om het te vertellen.

Maar als ik dan toch weer ga schrijven en het eerlijk vertel, heeft iedereen daar altijd begrip voor en krijg je de steun weer die wij allemaal verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunsie, kunnen we met recht schrijven: "blij je te lezen!" :D

Hots, ik denk dat ik te bot schrijf tegen je. Ik zie het en probeer niet te schrijven. Maar geloof me het is nooit met de intentie om iemand achter te laten. Dat zou ik nooit doen. Het is juist om een ander mee de berg op te trekken. Zo van "hier, pak mijn hand".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tatum :D

Hots,

Ik schrijf hier ook over mijn onzekerheden en twijfels.

Daar krijg je dan respons op en daar kan ik weer wat mee.

Dat kan ik dan weer in mijn "normale" leven toepassen.

Daardoor voel ik me weer beter en zo hoop ik het al beter zonder drank aan te kunnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoef geen respect. Daar schrijf ik niet voor. Ik ben nu meer dan 4 maanden nuchter en weet hoe dun de lijn is tussen niet-drinken en drinken. Voor mij is dat verschil tussen hemel en hel. :(

Het forum houd me nuchter. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hots de diskussie was al een dag eerder begonnen

en dat was juist omdat madeleine dacht dat iemand

naar en kwetsend schreef onder invloed. Zij noemde geen naam

en iedereen gaat dan reageren, maar niemand weet precies waarop.

Kunsies had daar ook weer een reactie op.

Mensen die gedronken hebben kunnen (lijkt mij) juist wel schrijven,

zodat er ook juist adequaat hulp geboden kan worden. Fijner is het als je dat eerder

kunt, dan kan er misschien iets voorkomen worden.

Maar iemand met een kwade dronk, die absoluut niet helpend kan zijn en zelfs kwetsend wordt? Meestal weet je van jezelf toch wel hoe dat uitpakt?

En als je dan niet schrijft dat er drank in het spel is, is het voor de anderen wel heel

vervelend en onveilig. Zo heb ik het allemaal een beetje begrepen.

En intussen weten we nog steeds niet of er wel echt gedronken was toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede middag,

eerst en vooral, wat ik gisteren zei over fora was niet bepaald over 1 specifiek forum (om alle misverstanden alweer eens te vermijden).

Eerder over fora in het algemeen.

Wat betreft mensen die schrijven als ze nog drinken (zoals ikzelf soms nog drink, maar dat weet iedereen hier wel), het feit dat ze hier komen wil (meestal want er waren er ooit wel die hier alleen kwamen om dronken te stangen) zeggen dat ze iets willen doen aan hun overmatig drank gebruik en dus alle recht van schrijven hebben.

Hoewel ik mezelf er soms ook op "betrap" dat ik als ik iets zeg de neiging heb om er bij te vermelden dat ik dat schrijf terwijl ij op dat moment niet gedronken heb. Mensen in het algemeen hebben nogal de neiging hebben om te gaan speculeren.

Sier-raad van mij ook nog :sun:

Ook hots !!! :heart:

Tatum respect!

Lytse sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

Nog even terugkomend op wat ik eerder heb aangewakkerd. Wat Jane4 zegt klopt.

We zitten hier niet op het forum voor zweetvoeten. We hebben een probleem. Als mensen ervoor kiezen om te drinken is dat hun eigen keuze. En nee, dat hoeft niet altijd te worden verteld. En waarom iemand dat niet wil vertellen, is geheel aan de persoon zelf. Zolang de persoon zelf maar niet veranderd tijdens het drinken, heel kwetsend wordt en het vervolgens afdoet met, 'sorry, maar ik ben gewoon erg moe'. Het is een smoes die ikzelf heel vaak heb gebruikt. Sorry, ik ben moe en dus iets geprikkeld. Maar een kwaaie dronk is echt iets anders, dan geprikkeld moe zijn. De rem is er af en er word dan gewoon gekwetst. En dat zat me heel erg dwars. Want dan heb ik liever dat iemand gewoon eerlijk is over zijn of haar drankgebruik, want dan kan ik er nog niets van begrip voor opbrengen. En misschien kunnen we helpen?

Wat er gisteren is gezegd heb ik niet teruggelezen. Lag gisteravond heerlijk vroeg in bed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

Allen, zodat niemand zich genegeerd hoeft te voelen.

(kan het ff niet laten).

Wat ik wel grappig vind is dat blijkbaar meerderen die dit forum hebben verlaten, toch nog blijven meelezen. Het blijft dus trekken, dit forum. Het is ook wel een uniek forum.

Madeleine, ik heb wel om je moeten lachen, toen je van de week zo boos werd.

Niet dat ik je gevoelens niet serieus neem, die begreep ik wel.

Maar dat 'mijn kont' hihi.

Ik heb nu vakantie, eindelijk. Hard gewerkt nog en van alles nog te doen in huis.

Daar ga ik nu weer mee verder.

Pfoe.

Maar daarna een hapje uit eten. Lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

Had niet gemeld dat ik wegging, maar bij deze meld ik dan maar even dat ik terugben. Weekje met m'n vrouw en 't hondje naar Duitsland geweest, voor het laatst met ons kleine VW-campertje (California T4 met hefdak.. (voor de liefhebbers/kenners)). Lekker relaxed en redelijk weer.

Niet drinken is tijdens vakanties als helemaal niet meer bijzonder voor me.. niet roken is dat nog wel. En dat is me dan ook niet gelukt. Ik til er maar niet te zwaar aan, momenteel kan ik de modus "niet roken" even weer niet vinden, omdat ik teveel geniet van mijn "herwonnen recht om er eentje op te steken" zal ik maar zeggen. Er zal wel weer een moment komen dat het roken me tegen gaat staan.. misschien van de zomer wel, dan ga ik naar Zweden/Finland.. en daar is tabak nog duurder dan hier.

Ik heb net even gekeken op de draad van 7 mei en wil alle mensen bedanken die me gefeliciteerd hebben met m'n verjaardag. Verder heb ik niets teruggelezen en hoop ik dat er geen schokkende dingen zijn gebeurd.

Groetjes,

Kohtje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag allen,

Lekker vroeg thuis vandaag.

Dag 10 vandaag.

Travel ook , las ik,

Kohtje,

Lekker uitgerust in de vakantie?

Lekker he, al ben je er alleen maar even uit.

Latex en ik hebben eind september, 5 dagen zwarte woud in Duitsland geboekt.

Nog een eind weg,

Wel lekker om naar uit te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...