Gast A3 Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Tuurlijk, er zál eens koffie klaar staan ... ik zet zelf wel weer Goedemorgen luitjes. Ik heb heerlijk uitgeslapen. zon schijnt hier al weer. En heb ook al snel even buienradar gekeken, regen zal waarschijnlijk pas rond vier uur hier zijn, ook maar even nog wat sproeien dus straks. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Hihi, staat de boel hier net door te druppelen . Nou ja, hebben we gewoon dubbel. Jij ook een goede morgen Aakie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 huh? mis in het noorden, ff kijken op die radar dan, welke heb jij ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 misschien allebei doen Aak? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Hihi, groot gelijk, Ik ga ook aan de slag. Veel te doen vandaag. Hoe eerder hoe beter , beetje proberen het zwaarste te doen voor de hitte weer komt. Oh ja, nog heel even voor Wijfie. Van ieder niet leuk kamertje moet toch wat leuks te maken zijn Wijfie? Een plekje waar je je terug kunt trekken is best belangrijk. En ja, als zijn wang nog steeds dik is en hij slikt er van alles voor.... kan ook weerslag hebben op het ervaren van warmte én op zijn humeur natuurlijk. Sterkte meid, maar ik zou toch echt kijken hoe je dat kamertje gezellig kunt maken..... Luitjes.... maak er een mooie dag van. Laterrrrrrrrrrrrrrr. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Goeie morgen mensen. Nou ik mag hopen dat het hier ook eens flink gaat regenen en onweren hoor. Onweer vind ik altijd heeeeerlijk, en de regen mag ook wel eens flink gaan vallen. In de omliggende dorpen wel maar hier niet. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Goeie morgen Mie, Mmmmm eitje goed dat je dat schrijft, zal die vandaag ook weer eens gaan kopen. Schijnt ook erg goed te zijn voor Olle. Hoeist met meneer schildpad? die zal wel geen last hebben van de hitte hé? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Dagpact Tatum Goedemorgen. Eerst een kopje koffie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Goedemorgen. Wat een nacht. Geen oog dichtgedaan. Soms heb ik dat en wordt compleet brak wakker. Geen alcohol op gisteren en dus is de schade voor deze dag beperkt tot een beetje vermoeidheid. Stel dat ik nu ook nog een kater had. Iedereen hier lekker geslapen? Voor mij hoeft er geen regen, maar ik zit dan ook op de Camping. Laat het maar plaatselijk bij jullie neervallen :-) Ik heb nog even nagedacht over hoe het werkt met het stoppen van drinken bij mij en kom dan tot de conclusie dat ik nog niet helemaal afscheid van de drank durf te nemen. Hoe kom ik hier op? Toen ik ooit stopte met roken, met behulp van Carr, besloot ik, zoals Carr zei, vanaf dat moment een niet roker te zijn. De keuze te maken: "ik ben een niet roker en kies daarvoor" i.p.v. "ik probeer te stoppen". Door dat definitief te besluiten en mezelf te zien en de keuze te maken om een niet roker te zijn, nam ik ooit voorgoed afscheid. Dat is al weer een tiental jaren geleden. Bij elke trek in roken bedacht ik me dat ik een niet roker was, geen trek had, maar dat alleen maar dacht, wetende dat als ik er ooit weer 1 op zou steken ik weer verslaafd zou zijn en me compleet bewust van het rookmonstertje in mij etc etc. Waarom kan ik dat niet met drinken? Waarom durf ik geen afscheid voor altijd te nemen van de alcohol en te zeggen: Ik ben een niet drinker, ik kies daar voor. Ik weet van mezelf als ik die keuze durf te maken, zoals ooit met roken, ik kan stoppen. En toch kan ik dat nog niet... Is het de sociale druk die hier mee gemoeid gaat? met roken is het sociaal geaccepteerd er niet los van te kunnen komen.. met drinken niet? Wat is het dat ik dat niet durf? Of kan? of wil? moet ik eerst nog tien keer ervaren dat ik niet gematigd kan drinken? Is de stap te groot om aan mezelf en mijn omgeving toe te geven dat de eerste slok voor mij funest is? Een na denkertje voor mijn overige vakantie hier. Hoe kijken jullie hier tegen aan of hoe hebben jullie dit ervaren? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Moghju Taat en Akkie:) Ja het schijnt ( heb ik vorige week gelezen) dat ze hardgekookte eieren lekker vinden. Dus een half eitje en daar doe ik de schaal dan ook bij. Ja hij is groot geworden en ozo lief. Weet je wat hij allemaal zegt? Bolllll ik moet kotsen. Tring tring Bol telefoon, Of tring tring, Ja hallo met Olle. Bol ik houd van jou. Ja me zolen. Bol ben ik lief? En vaak zit ie gewoon maar te brabbelen en dan hoor je opeens Ja?????? Nee het is een heerlijk dier en ik zou hem niet meer kwijt willen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tatum Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Stella, ik vond het ook heel erg moeilijk om werkelijk afscheid te nemen. Ik neem me elke dag voor om een dag niet te drinken. Daarom heb ik me net op de dagpact gezet. En dat heb ik nu al ruim een half jaar achter elkaar volgehouden. Naarmate ik langer droog blijf staan, hoe meer ik de voordelen van een nuchter leven kan zien en waarderen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Goeie morgen Stella, Het komt hier heel vaak voor dat mensen geen afscheid durven nemen van de alc. Je hebt je er zo lang aan vast gehouden, en je weet dat, als je het los laat, je een ander leven krijgt. Een leven waarin je meer gaat voelen, en dat kan angst opwekken. Wat hangt er allemaal boven m'n hoofd, en kan ik dat allemaal aan? En voor altijd is misschien een akelige gedachte. Misschien moet je, zoals zoveel mensen hier, het gewoon per dag bekijken, dan is het niet zo eng. De wetenschap dat het niet makkelijk is om te stoppen geeft ook angst hoor. Afscheid nemen gaat vaak gepaard met angst en pijn. Probeer kleine stapjes te nemen, dan wordt het misschien wat minder eng en blijf kijken naar de voordelen van het adb. worden en zijn. je zal zien dat je er zo'n hoop fijne dingen voor terug krijgt, en je bent trouw aan jezelf. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
geertjegeert Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Vandaag gaat week 8 van start en dat betekent dus dat ik nu 7 weken adb ben!! Het gaat nog steeds goed, vrij gemakkelijk zelfs. Weet wel dat dit mijn hoeveelste?? poging is, dus alle andere keren waren zo moeilijk blijkbaar dat het niet lukte. Tot nu toe ben ik dus het bewijs dat de aanhouder wint (kan winnen). Deze week heb voor 't eerst alcoholvrij bier op (lekker 's avonds op het terras). Of dit slim is?? Het was wel lekker terwijl ik eigenlijk wijndrinker ben. Er schijnt ook alcoholvrije wijn te zijn maar daar begin ik niet aan, bang als ik ben om weer in dat al-te-bekende ritme te komen. Bolletje wil dat haar portie regen in de omliggende dorpen valt, nou daar woon ik toevallig en mijn tuin en ik smachten naar nattigheid, veel nattigheid, komt-u maar! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Nee Mie dat leer ik hem hoor. Maar het is zo leuk op te doen. als ik hem iets nieuws wil leren, zie je dat hij goed luistert en z'n koppie scheef houdt. Je ziet dat hij het in zich op neemt. Geert, ik vroeg me toevallig nog af gisteren hoe het met je gaat. Fijn te horen dat het zo goed is met je. Nee joh ik wil juist dat de regen hier valt. Zo nu ff boodschappen doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
acer Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Dagpact Tatum Acer Fijne vrijdag!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Originally posted by: MamaMiaHoi StellaIk persoonlijk wist van mezelf dat ik nooit het drinken volledig zou laten. Of dit wordt ingegeven door mijn probleem met drank laat ik in het midden. Dat kan iedereen namelijk gaan invullen voor mij en zelfs ik zou daar geen uitsluitsel over kunnen gevenIk heb een stopperiode gehad van 1,5 jaar. Een must vind ik.En sinds dan drink ik bij gelegenheid. Soms ga ik erover, soms ook niet. Ik maak er niet teveel van maar blijf wel bij de les.Dat is hoe ik het wil en niet anders.Maar daar heb je op zich niet veel aan. Waarom begin je niet gewoon met een maand, en dan drie maanden en dan een half jaar bijvoorbeeld?Zo deed ik het. Niet te ver vooruit kijken en blijven hangen in volhardingquote> Zo zou ik het ook wel willen. Maar is de strijd nu wel weg en anders dan voorheen bij jou?Ja, nu probeer ik deze vakantie niet te drinken, maar mag van mezelf einde v/d vakantie wel een glaasje, als ik het niet meer lukt.Ik start volgende week ook met de internet behandeling, dus dat gaat hopelijk veel opleveren.Ik zou wensen dat ik kon zeggen; Ik drink 1 jaar niet, omdat ik dat zo wil.Het, vandaag drink ik niet. Werkt voor mij niet echt helaas. Dat heb ik vaak gezegd, maar dat vergeet ik ergens op de dag weer, of plak er aan vast dat het morgen weer mag.Proberen een week niet te drinken, dat lukt mij wel, vreemd genoeg. Ik zal zien waar dit heen gaat, maar hoop op een dag, net als met roken, te kunnen zeggen; ik ben een niet drinker, omdat ik dat zo kies!Als ik jou verhaal lees heb ik daar respect voor, zoals voor iedereen hier die al zo lang niet drinkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Originally posted by: miranda Originally posted by: acerDagpact Tatum AcerlytsealbertmirandaLydiaFijne vrijdag!!quote> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ella Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Originally posted by: A3@ Stella. Ja, de eerste tijd nadat je gestopt bent met alcohol wil een mens nog wel eens slecht slapen. En een klamme zomernacht in een tentje wil daar ook nog wel eens aan bijdragen. Maar uiteindelijk komt Klaas Vaak wel weer langs.Stoppen met roken schijnt niet makkelijk te zijn, dus dat heb je mooi gedaan met je mantra van 'ik ben een niet-roker'! En je hebt denk ik gelijk dat het ook wel helpt dat niet-roken sociaal geaccepteerd is. Sterker nog, rokers worden tegenwoordig vaak zelfs gezien als paria's die hun omgeving hinderen, dus niet-roken levert complimenten op.Dit in tegenstelling tot niet-drinken. 'Kom, neem er gezellig ook eentje' enz. Ik kan me van lang geleden nog herinneren dat op een feestje iemand zich over het glas vruchtensap van een kennis van mij boog en zeer denigrerend van toonzetting en met een misprijzende gelaatsuitdrukking zei: 'Zo joh, drink jij sinaasaapelsap!?' Alsof het om een voedingssupplement voor zuigelingen ging... Bij sommige gelegenheden is het not-done om geen alcohol te drinken, zo lijkt het soms wel eens. En dan moet je sterk in je schoenen staan om te beseffen dat het toch maar 'gezellig meedoen' niet verstandig is als je remblokjes eraf zijn, zoals bij 'ons soort mensen'. En dat 'gezellig meedoen' waarschijnlijk escaleert tot excessief zuipen en een forse kater.Mijn eigen ervaring is trouwens dat (in mijn optiek dan) feestjes en 'gezellige' bijeenkomsten gewoon oersaai zijn, dat mensen met het glas in de hand zichzelf mooier staan voor te doen dan ze zijn, dat er veel hol geklets is, en dat het er alleen enigszins uit te houden is door je vol te gieten, ja, mee te doen dus. En aangezien ik daarvan te vaak te veel nadelige gevolgen heb ondervonden, wil ik me nooit meer volgieten tijdens feestjes en partijen. Oftewel: ik ga er nog wel heen, drink fris, constateer dat er niks aan is, maak een sociaal rondje, en ga bijtijds naar huis. Mensen vinden het echt niet gek als je geen alcohol neemt en vroeg weggaat. Ja, 'wat is hij / zij saai geworden', zullen sommigen denken, maar: so what? De volgende dag ben jij fris, en is de rest brak.En met verdwenen remblokken is dat de enige te volgen weg die niet tot ongelukken leidt.Helaas? Misschien wel. Maar als je van jezelf weet dat na het eerste glas het eind zoek is, moet je dat eerste glas niet nemen. En ja, dat went ook, uiteindelijk, en levert veel goeds op, daar ben ik al wel achter. Al is het alleen al dat je je dagelijks frisser, sterker en helderder voelt en niet steeds die brakke uren moet doorworstelen.quote> Mooi geschreven A3. haha; feestjes zijn gewoon vaak saai :-)dat is ook wel een beetje zo inderdaad. Etentjes vind ik wel heel gezellig met leuke mensen, maar dat kan ook met een frisje, al blijven dat soort gelegenheden voor mij nu een crime. Ja, dat van die remblokjes, die moet ik goed in mijn oren knopen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Goedemorgen allemaal, Van mij mag de regen ook vallen, maar ik zit in het midden van het land en zal dus nog moeten wachten. @ Stella: Ik ben begonnen als minderaar: dronk 2 dagen niet, 2 dagen 1 glas, 3 dagen (lang weekend) 3 glazen. Na verloop van tijd werden het 4 dagen niet en alleen in het lange weekend. Wat ik merkte was, dat ik vrijdagmiddag begon te denken dat ik straks 1 glas mocht voor het eten en 's avonds lekker 2. Ik was dan al met de alcohol bezig. Door de week kon ik wel met valkuilen omgaan, ik neem/nam bijv. voor het eten een glas bouillon. In het weekend was dat veel moeilijker. Voor mij gold dat vooral als ik veel pijn had (mijn grootste valkuil). Ik voelde me tijdelijk beter door dat glas en het was dan zo moeilijk om niet door te drinken. Op de dagen dat ik niet dronk, ging ik naar bed met medicijnen en in dat weekend wilde ik het volhouden, maar dan op drank. Soms lukte het om op tijd te stoppen, soms niet. Uiteindelijk heb ik gemerkt dat het me veel meer energie kostte om me bij die drie glazen te houden, dan later bleek, om helemaal te stoppen. De drank is nu uit mijn systeem verdwenen en de trekmomenten komen maar sporadisch. Ik drink weleens alc. vrij bier (voor mij geen trigger), maar ook niet elke dag. In het weekend voor het eten, als mijn man wél drinkt en we gezellig zitten met nootjes e.d. neem ik een glaasje Zjill 0%. Dat bewaar ik voor speciale gelegenheden en ik vind het, gekoeld, echt lekker. Zo heb ik het idee dat ik ook iets feestelijks heb op zo 'n moment. Voor wat betreft het "vergeten" van de afspraak met jezelf om die dag niet te drinken. Ben je het dan echt vergeten? Bij mij werkte het n.l. zo, dat ik in de loop van de dag ging marchanderen: dat ene glas vanavond kan toch wel! Zo erg was het gisteren toch niet! Wat maakt dat ene glas nou uit! Wat zullen die en die denken als ik niet meedrink! Het hele smoezenboek kon dan opengaan. Ik zet me daarom op het dagpact. Als ik dan ga drinken, verbreek ik niet alleen de belofte aan mezelf, maar ook die aan de anderen en 's avonds moet ik dan melden dat ik tóch gedronken heb en dat wil ik absoluut niet. Er bestaat trouwens ook een weekpact, daar kan je je melden als je liever voor die week droog gaat. Ben je niet trots op jezelf dat je het gisteren gered hebt! Dat was echt een valkuil. @ Wijfie. Hierbij de beloofde slinger voor je 4 weken. Welverdiend en ik hoop dat er nog vele weken volgen. :present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present::present: @ Bollie: waarom "Bol ik moet kotsen?" Is dat een praktijksituatie bij jullie, bijv. bij je hondje? Ik snap waarom je hem niet meer kwijt wilt! Nu moet ik nodig aan de slag. Voor allemaal, maak er een mooie dag van waarop je vanavond tevreden terugkijkt. Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Middag, hier nog steeds heet, heter , heetst.... Je gaat goed Stella!! Gisteren wilde ik inloggen om ook op Hots zijn wijsheden te reageren. Maar vreemd genoeg lukte dat niet en kreeg ik heel adb forum in het Frans Nu niet dat dat zo n probleem is, maar het "rare" was dat ook jullie namen in het Frans waren, bv "truitje" noemde "pull". eerst eens wat lezen.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 En Vlaamsmeisje, hoe werd Hottentottensoldaten vertaald?????? Hahaha, ADB in het Frans, geweldig! Goedemiddag overigens allen. En wijfie: gefeliciteerd!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Haha Hot, heb je een spreukenboek voor je neus, ofzo? Of handel je in tegeltjes..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nancy Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Oeps, daar komt de vrachtwagen met de nieuwe schuttingen! Ondanks de warmte zijn we al drie weken aan het klussen in en om het huis. Nu gaat de achtertuin eraan, alles eruit! Ik ga maar gauw weer helpen.........laterss! Wijfie je gaat goeoeoeoeoedddddd ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
VM1 Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Hey Nance!! Jij noemde nog "gewoon" Nancy. Hots noemde: soldats des Hottentots Wijffie noemde bv "amie" en dan had ge de domino moeten zien!! In het frans! Sloeg nergens op! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden