Spring naar bijdragen

Tuinperikelen


Primula

Aanbevolen berichten

Djack, ik kweek ze ook voor. Als je ze nu buiten zet kunnen ze nog dood

gaan door de kou.

Ik maak straks een stapel compost vermengt met bemeste tuinaarde,

daar zet ik ze op.

Ik had vorig jaar ook een slechte oogst. Het was ook een erg natte zomer

en veel pompoenen rotten toen weg. Ik dit jaar waar een bloem doorgroeit

de pompoen op wat stro leggen. Hoop dat het dan beter gaat.

Courgette heb ik net voorgezaait. Ga ik voor het eerst doen. Schijnt niet zo lastig

te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Even dit draadje opgezocht.

Ik heb problemen met een denneboom van zo'n 25 m hoog die in de achtertuin staat.

Er zitten allemaal beestjes in die nu in de tuin vallen, met tientallen tegelijk. En er zitten er nog ik weet

niet hoeveel in die boom!  Het ziet eruit als torretjes of mijten of zo...

Vorig jaar m'n hele tuin laten bestraten, nieuw meubilair erin, maar nu kan ik er nog niet in zitten...

Weet iemand wat ik kan doen??  Ik las op internet een hoge drukspuit gebruiken met groene zeep en spiritus.

Maar die boom is zo groot, dat redt je nooit tot aan de top. En die spiritus kan voor de boom ook 

niet goed zijn.....Op internet kom ik niet veel verder, behalve boom kappen, maar dat willen we niet.

Er komen zoveel vogeltjes op af, er zit nu ook weer een nest in, veel te leuk.

Maar dit kan zo niet langer......hellup!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ze vallen nog steeds, het loopt hier de hele dag over de tegels, maar de volgende dag zijn ze dood. Huh? Ik verdacht husband ervan dat hij was wezen stampen in de tuin, maar hij dacht dat ik dat had gedaan. Nee dus. Emmers sop erover, want overal lijkjes, ieieie!!!

Maar het ziet ernaar uit dat het probleem zich vanzelf gaat oplossen. Straks toch maar eens spuiten met spiritus en groene zeep, gisteren niet van gekomen. Ben er namelijk niet helemaal gerust op. Ik veeg ze straks aan de kant en ga toch lekker in bikini in de tuin. Wat een raar probleem eigenlijk, nog nooit zoiets gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ineke: Wat zit ik enorm te genieten van je mooie foto's. Echt prachtig. Wat is de natuur toch mooi. Ik blijf nog lekker even in je achtertuin zitten...Is het je achtertuin eigenlijk wel? Haha, maakt ook niet uit waar ik zit, ik zit hier goed :D

Dank voor het delen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...