Spring naar bijdragen

Tuinperikelen


Primula

Aanbevolen berichten

02622101312-thumb1.jpg            Lotusbloem

 

De lotusbloem wordt heel veel gezien en gebruikt in het Hindoeïsme en Boeddhisme, het is in deze culturen een heilige bloem die symbool staat voor zuiverheid, puurheid, jouw schoonheid, innerlijke groei en de verbinding met het universum.

 

Deze symbolische betekenis is de ‘groei naar verlichting’ en zal vooral voortkomen uit het groeiproces van de bloem. De lotusbloem nestelt zich in de modder onder water en groeit dan heel krachtig naar het licht toe, waarna wij een prachtige bloem kunnen waarnemen op het water.

Dit proces kunnen wij ook als mens doormaken, zie dan de modder als onwetendheid en lijden en naarmate je groeit wordt je wijzer en als eenmaal de verlichting is behaalt, straal je net als die prachtige lotusbloem.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

02622101312-thumb1.jpg

 

 

Acanthus, hier val ik dus helemaal stil van.....Mooie avatar!

 

Daar had ik deze afbeelding voor jou voor opgezocht.

 

Als je dat wilt kun je bij avatar wijzigen deze URL invullen (kopiëren en plakken)

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/artikel-fotos/neveah/02622101312-thumb1.jpg

 

en als je het artikel wilt lezen waarin deze foto staat, dan vind je dat hier:

 

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/56562-hoe-creeer-ik-rust-en-orde-bij-mezelf.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu weet ik ook waarom ik weer naar Egypte moet....Mijn Lotus parfum is zo goed als op. Haha mag ook wel. Ik heb er bijna 18 jaar mee gedaan. De parfum op huwelijksreis gekocht. Vanaf dat moment altijd geroepen dat als de parfum op is, ik terug ga naar Egypte om nieuwe te halen. Grappig, alles valt op z'n plekkie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dit!

Erg mooie foto's en je kunt trots zijn op je tuin denk ik!

 

Ik heb geen foto's, maar zojuist een aantal " rupsen"  opgeruimd die mijn appelboompjes wel lekker vonden.

Volgens het Internet zijn het echter geen rupsen, maar waarschijnlijk larven van de sluipwesp.

 

Ik heb weleens geprobeerd de verschillende soorten vogels hier in de tuin te fotograferen, maar da's een heel werk.

Die beesten blijven niet zitten en vertikken het om tegen het vogeltje te lachen.

 

Af en toe hopsen de eekhoorn ook hier rond. Ik zal eens op zoek gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou zeg je zo iets Gerrit.

Je hebt het over de larven van een sluipwesp. Wij hebben eergisteren het appelboompje in de tuin gekapt. Deze was al lang 'ziek'. Nu heb ik op het stammetje een vogelhuisje geplaatst. Bij het bestuderen, zag ik ook rupsjes. Dacht ik dus....Even op de larven van de sluitwesp gezocht. En ja hoor...Ons boompje heeft ook deze larven onderdak geboden. Weer wat geleerd!

 

Leuk om op zoek te gaan naar de eekhoorntjes. :P Wat is de natuur toch mooi he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voordeel van de lente en zomer is dat we ons niet hoeven te vervelen.

Mensen met een tuin kunnen weer aan de slag...

Weerhoud ons er misschien van om met een borrel op een terras te zitten.

Een terrasje en een borrel, het blijft lastig.

Dan maar aan het onkruid wieden..blijven we in ieder geval bezig.

 

Wij hebben een grote tuin en een tuinderij. We verbouwen zelf groenten.

Dus wat dat betreft hebben we hier ruim ervaring in tuinen en groenten.

 

Geniet van het prachtige weer.

 

Groeten Schutteres

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ja ik heb ze in de tuin...gekregen een keer van de buurvrouw...Prachtig..maar ik kom er niet vanaf :D

Wanneer ze in de volle grond staan kom je ze het jaar erop overal tegen..dus hou maar lekker in de pot!

 

Bij mij staan ze helemaal tussen de hosta's..niet zo'n ramp..mijn tuin is niet zo precies..maar ze blijven maar uitzaaien!

 

Ik vind ze wel erg mooi...die grote bladeren en die prachtige bloemen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...