Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Pleuntje was net 14 dagen oud.  Ik was sprakeloos toen ik vanmorgen  van deze "actie" door monsters ( want dat zijn het) las. En word letterlijk kots van deze acties. Je moet wel heel knotsraar  in je kop zijn om dit een pasgeboren en afhankelijk diertje  aan te doen. .  

In wat voor Nederland leven wij nog?

bewerkt door Marjolijn
Geplaatst (bewerkt)

Het leven zit vol ellende, verdriet, wreedheid en narigheid. In alle tijden en culturen al. Ik geloof niet dat het vroeger beter was. De mens, elke mens, draagt in zich de kiem tot zowel goed als kwaad. Ik zie in de trieste berichten vooral een aanmoediging om goed proberen te doen, voor jezelf, je geliefden, de mensheid, de dierheid. Om het goede terrein te laten winnen. Wij allen kunnen het verschil maken. Al is het maar een druppel.

bewerkt door Oskar
Geplaatst
1 uur geleden zei Oskar:

Ik zie in de trieste berichten vooral een aanmoediging om wat goeds proberen te doen

Mijn eerste reflex is altijd bij zn * ophangen aan de hoogste boom, maar eigenlijk heb je natuurlijk wel gelijk 😇

Geplaatst

Overigens is de yoga weer begonnen vanavond, ik kom er net vandaan met de Stier.

Quote van de yogajuf: "Het is de bedoeling dat je hierbij niet alleen in het moment komt, maar zelfs in het moment van het moment".

Kijk, dat heb ik nou de hele zomer gemist 🥹

Geplaatst

In het moment van het moment. Ga d’r maar aan staan.

Langzaam begin ik het hardlopen op te pikken. Dag drie. Ik zit nu op 7,5 km. Het is voor mij de ultieme zelfmedicatie. Vroeger dacht ik dat types die begonnen de klagen als ze een week niet hadden gesport niet goed wijs waren. Nu merk ik serieus zelf dat de lamlendigheid dan op de loer ligt. De wortel van alle kwaad.

Geplaatst

En creatie: dat is ook nogal belangrijk. Iets maken. Het geeft niet wat. Vanavond was het pokébowl met tonijn en allerlei groentjes. Dat heeft toch een ander effect op mij dan zuchtend een hamburger naar binnen schuiven.

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei Oskar:

Het leven zit vol ellende, verdriet, wreedheid en narigheid. In alle tijden en culturen al. Ik geloof niet dat het vroeger beter was. De mens, elke mens, draagt in zich de kiem tot zowel goed als kwaad. Ik zie in de trieste berichten vooral een aanmoediging om goed proberen te doen, voor jezelf, je geliefden, de mensheid, de dierheid. Om het goede terrein te laten winnen. Wij allen kunnen het verschil maken. Al is het maar een druppel.

@Oskar.  Mooi gesproken. Zo waar. En late n we allemaal proberen dat ene druppeltje te zijn. 

bewerkt door Marjolijn
Geplaatst (bewerkt)

Wie wil mij op hetnachtpact zetten. Ik ben te moe denk ik. Vreselijk zitten prutsen en lukt niet. ( maar wil het Wel!!)

Ik merk dat ik ondanks vanavond een poosje rusten ik er nog lang niet ben. Soit. Accepteren.  

Moois vanavond: een heel tevreden pikzwart klein katje die nu lekker ligt te soezelen op een fleecedekentje 4 laags ( opgevouwen en dus dubbeldik) na geprobeerd te hebben te spelen. ( kennelijk nooit geleerd). Dus uitgebreid nu  is ze  aan het snoezelen. . 

En ik: weer een dag erbij. 

bewerkt door Marjolijn

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...