Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 2 uur geleden zei Senna34: Goedemorgen Natte sneeuw hier. Dus aan de slag met het houtwerk in de tuin stellen we uit. Mijn man gaat zo naar de plaatselijke garage om een brug te huren, en gaat onze auto’s voorzien van de kleine onderhoudsbeurt. Altijd genoeg te doen, weer of geen weer. Fijne zaterdag Heb jij ook zo'n handige man. Mooi he, als hij dat zelf kan doen. Die van mij doet ook alles zelf. Hij kan dan ook op zaterdag zo'n brug gebruiken van de garage waar hij nu werkt. Scheelt een hoop centjes! Autorijden is toch al zo duur. Je durft amper nog te tanken. Wij gaan naar Putten straks en dat is toch wel wat kilometers. Plus dat er nog wegen zijn afgesloten. Maar ach, we komen er wel. De bus is vol. Koffie opdrinken en weg.
Senna34 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Redelijk. De kleine beurt is het probleem niet zo, en hij doet het graag. Het grotere onderhoud laat hij aan iemand anders over. Het scheelt wel centjes inderdaad. De olie, de interieurfilter en dat soort kleine dingen bestelt hij allemaal op kenteken. Ik heb een wat ouder autootje, dus die mag wel wat extra vertroeteld worden. Maar dat doen we ook. Ik hoop nog lang rij plezier er van te hebben 8 uur geleden bewerkt door Senna34 Spirit reageerde hierop 1
alesto Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goedemiddag, Jullie zijn alweer druk in gesprek met het één en ander. Maar ik wil graag even van me afschrijven. Voor mij dag 68 en het gaat goed met niet drinken. Partner heeft het drinken in het weekend alweer mooi opgepakt, tot zelfs wel aangeschoten (hij vindt van niet). Ik wil me er niet aan ergeren en hij weet dat ik vooral moeite heb in het weekend. Waarom doet mij dat zoveel? Ik voel me niet begrepen door hem en ik vind hem egoïstisch, ik wil dat niet voelen, hij moet het toch zelf weten? Het voelt wel of ik jaloers op hem ben dat hij wel àlleen het weekend kan drinken. We zijn uit elkaar gegroeid sinds ik niet meer drink, we zijn niet meer intiem. We gaan binnenkort een nachtje weg, ik kan dit makkelijk zonder alcohol, maar ik weet zeker dat hij wel gaat drinken. Het voelt niet natuurlijk samen, snappen jullie wat ik bedoel? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ben echt ongelukkig sinds ik me niet meer verdoof. Ik zal hierdoor heen moeten en dat kan ik, maar ik voel me zo rot.
Kaatjemama Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden @alesto heb in de zelfde situatie gezeten.voelde me alleen niet begrepen,in de steek gelaten was ook jaloers op hem. we groeiden ook uit elkaar tenminste zo voelde dat Toen wij een weekend wegingen heb ik zo stom toch een paar drankjes gepakt om het samen heel leuk te hebben. miste dat /hem zo erg. Dom stom misschien dat het went 🤷🏼♀️ geen idee. bij ons werkt het niet zo goed alesto reageerde hierop 1
Quinn Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Voor een opdracht die ik een tijdje terug kreeg aan het werk geweest vandaag. Zit nu alles bij elkaar op ruwweg driekwart. Lang niet gek, als ik de omstandigheden in ogenschouw neem. Kaatjemama reageerde hierop 1
alesto Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dat is toch triest @Kaatjemama, leverde het niets positiefs op dat weekend (niet dat dat me er toe zou zetten hoor)? Ik kan me herinneren dat wanneer ik een paar glazen wijn dronk, me volledig kon geven en ontspannen. Ik mag bijna een hele dag alleen aan het strand zien te vertoeven, we zijn daar voor zijn werk. Dat ik echt van thee op een terras kan genieten en wandelen, heerlijk…. Maar daarna zijn we dus samen….. eten enz. Ik kan moeilijk van hem vragen om niet te drinken, hoewel ik echt nieuwsgierig ben hoe we dan samen zo’n weekend zouden beleven.
Quinn Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Maar waarom zou je dat niet van hem kunnen vragen @alesto? Misschien wil hij ook wel weten wat het hem, jou en jullie op zou leveren. alesto reageerde hierop 1
Kaatjemama Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 3 minuten geleden zei Quinn: Maar waarom zou je dat niet van hem kunnen vragen @alesto? Misschien wil hij ook wel weten wat het hem, jou en jullie op zou leveren.
Kaatjemama Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @alestovoor mij was dat weekend verpest.kreeg zelf hoofdpijn van de wijn omdat ik het niet meer gewend was. Je zou het kunnen proberen het hem vragen en uitleggen. en erbij zeggen dat dat niet voor elke keer is maar nu voor deze keer wel . alesto reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) 4 uur geleden zei alesto: Het voelt wel of ik jaloers op hem ben dat hij wel àlleen het weekend kan drinken. We zijn uit elkaar gegroeid sinds ik niet meer drink, we zijn niet meer intiem. We gaan binnenkort een nachtje weg, ik kan dit makkelijk zonder alcohol, maar ik weet zeker dat hij wel gaat drinken. Het voelt niet natuurlijk samen, snappen jullie wat ik bedoel? Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ik ben echt ongelukkig sinds ik me niet meer verdoof. Ik zal hierdoor heen moeten en dat kan ik, maar ik voel me zo rot. Ik weet het niet, mijn vrouw dronk en drinkt nooit, ik wel 30 jaar lang, toch zijn we intiem. Met roken is het andersom. Je creëert het in je hoofd dat het niet meer samengaat. Dat hoeft niet zo te zijn. Hij drinkt toch ook niet permanent? Het is volgens mij je eigen verslaving die het probleem veroorzaakt. 3 uur geleden bewerkt door bumperjim Quinn en alesto reageerden hierop 2
bolletje Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 7 uur geleden zei lady jane: Mijn wifi verbinding valt uit Bol. Dan moet ik resetten of afwachten tot hij uit zichzelf weer verbinding maak. Wat lastig is als ik iets aan het terugkijken ben, dan moet ik gokken op welk tijdstip het mis ging. Maar irritant is het altijd. Kin je dat dan niet op een usb stickje zetten voor alle zekerheid Lady?
Spirit Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Kon je daar niet over praten met hem @alesto? Zeggen dat dit voor jou moeilijk is en dat je het niet leuk vind om hem aangeschoten te zien. Hij heeft er volgens mij weinig begrip voor. Jammer
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei bolletje: Kin je dat dan niet op een usb stickje zetten voor alle zekerheid Lady? Nee, ik neem niets op, ik heb een ziggocode v.e. maatje en kan op de laptop terugkijken, als dat onderbroken wordt kan ik het moment van terugzoeken, maar het is vervelend als het steeds gebeurt, dan kan ik beter op een rustiger moment terugkijken. Maar het zou niet moeten mogen op deze manier. wifi is duur en moet het gewoon doen.
Spirit Geplaatst 47 minuten geleden Rapport Geplaatst 47 minuten geleden Wij zijn meteen na het optreden weggegaan. Het was weer zo'n ouderwetse Shantysfeer met veel bierdrinkers. Inpakken en wegwezen dus. Nu bijna thuis en aan de verse kippensoep.
alesto Geplaatst 11 minuten geleden Rapport Geplaatst 11 minuten geleden Ik zal weer eens een gesprek aangaan met hem, maar het klinkt zo simpel @Quinn en @Kaatjemama, ik denk dat ik het groter in mijn hoofd maak… Hij ziet het probleem echt niet! Je kunt toch wel een keer wat drinken? Ik had ook altijd het gevoel, dat ik na mijn stopperiode zei dat ik voor het weekend twee flessen ging halen hij vrolijker werd bij het idee.
alesto Geplaatst 9 minuten geleden Rapport Geplaatst 9 minuten geleden 3 uur geleden zei bumperjim: Ik weet het niet, mijn vrouw dronk en drinkt nooit, ik wel 30 jaar lang, toch zijn we intiem. Met roken is het andersom. Je creëert het in je hoofd dat het niet meer samengaat. Dat hoeft niet zo te zijn. Hij drinkt toch ook niet permanent? Het is volgens mij je eigen verslaving die het probleem veroorzaakt. Ik denk niet dat je dat kunt vergelijken, jou vrouw weet niet anders. Ik dronk bijna 3 liter wijn op een dag en voel nog steeds kriebels als ik alcohol zie en ruik. Dat is inderdaad mijn eigen verslaving en dus nu mijn gevoel….
alesto Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Geplaatst 8 minuten geleden 3 uur geleden zei Quinn: Las ik het verkeerd? Nee hoor 😊
alesto Geplaatst 3 minuten geleden Rapport Geplaatst 3 minuten geleden 1 uur geleden zei Spirit: Kon je daar niet over praten met hem @alesto? Zeggen dat dit voor jou moeilijk is en dat je het niet leuk vind om hem aangeschoten te zien. Hij heeft er volgens mij weinig begrip voor. Jammer Er is volgens mij weinig begrip. Hij toont ook geen interesse in de podcasts die ik luister en de boeken die ik lees. Het leek hem ook weinig te doen wanneer ik in de ochtend dronk, het hoorde bij mij. Alles hoeft ook niet om mij te draaien, maar een beetje interesse of een compliment dat ik nu al een tijdje zonder klagen niet drink zou ik echt fijn vinden! Als we praten, ben ik altijd aan het woord, hij reageert amper.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden