Mormel Geplaatst 27 juni Rapport Geplaatst 27 juni Beste @spirit, ik ben niet goed in menselijke relaties, maar als je relatie nog zo pril is en dit soort problemen spelen al ruim een maand, waarom zet je dan door? Welk advies zou je een vriendin geven die met dit verhaal afkwam?
Senna34 Geplaatst 28 juni Rapport Geplaatst 28 juni Mormel volgens mij speelt dit al langer en dronk hij stiekem. In het paasweekend ging het gruwelijk mis, en daarna kwam ze er steeds vaker achter dat hij stiekem dronk. Jammer dat hij er niets mee heeft gedaan spirit. Pijnlijk ook. Ik zou maken dat ik weg kwam uit deze negatieve vibes. Rust op de plaats voor jezelf. Maar heel eerlijk, ik vrees echt dat hij niet veranderd. Heel veel sterkte weer, en weet je zoon ook dat hij dronken was toen je thuis kwam ?
lady jane Geplaatst 28 juni Rapport Geplaatst 28 juni er verandert alleen iets als jij verandert @spirit
spirit Geplaatst 28 juni Auteur Rapport Geplaatst 28 juni 4 uur geleden zei Senna34: Mormel volgens mij speelt dit al langer en dronk hij stiekem. In het paasweekend ging het gruwelijk mis, en daarna kwam ze er steeds vaker achter dat hij stiekem dronk. Jammer dat hij er niets mee heeft gedaan spirit. Pijnlijk ook. Ik zou maken dat ik weg kwam uit deze negatieve vibes. Rust op de plaats voor jezelf. Maar heel eerlijk, ik vrees echt dat hij niet veranderd. Heel veel sterkte weer, en weet je zoon ook dat hij dronken was toen je thuis kwam ? Mijn zoon was er getuige van. Gelukkig weet hij nu, dat ik niet drink. Daar was hij bang voor en dat kreeg ik niet meer uit zijn hoofd gepraat, toen hij 14 dagen geleden de tafel vol zag staan met bierblikken. Wij hadden er allebei wel een vermoeden van, dat hij aan de drank zou gaan. We hoopten dat het niet zo was, maar helaas. Ben al blij dat hij mij weer vertrouwd. Gelukkig kan ik bij hem ook mijn verhaal kwijt. Vanochtend belde mijn schoonzusje of ik zin had om te zwemmen. We hebben heerlijk gezwommen en ook hun weten natuurlijk van zijn drankprobleem. Zijn broer was ook best boos en schoonzusje heeft hem ook toegesproken toen ze net weggingen. Heb zelf vanochtend ook tegen hem gezegd, dat hij mij verliest, als hij nu geen schoon schip maakt. De maat is vol. Maar eerst zien en dan geloven. Het is triest, wat alcohol kan doen.
Senna34 Geplaatst 28 juni Rapport Geplaatst 28 juni Ja dat is het ook. Ik ben blij voor je dat je nu in je omgeving ook mensen hebt om mee te praten. Dat is natuurlijk ook anders dan een forum. Gedeelde smart is halve smart
Kaatjemama Geplaatst 28 juni Rapport Geplaatst 28 juni Echt heel verdrietig @spirit🥹 fijn dat je zoon je gelooft en dat je met hem kan praten. En dat je lekker even gezwommen hebt met je schoonzus en tegelijk erover kon praten heel fijn denk ik. stopt hij nu met drinken nu je er bent ? Of gaat hij door ?
spirit Geplaatst 29 juni Auteur Rapport Geplaatst 29 juni 16 uur geleden zei Kaatjemama: Echt heel verdrietig @spirit🥹 fijn dat je zoon je gelooft en dat je met hem kan praten. En dat je lekker even gezwommen hebt met je schoonzus en tegelijk erover kon praten heel fijn denk ik. stopt hij nu met drinken nu je er bent ? Of gaat hij door ? Vanaf gisteren niet meer gedronken, althans, ben er niet mee bezig geweest. Moet hij zelf willen. Gisteren ook mijn eigen gang weer gegaan. Lekker mee geweest naar de wok met mijn zoon, schoondochter en 2 kleinkids. De oudste was er nu ook bij. Ze had dit weekend logeerweekend. Dan gaan ze met haar naar een volledig veilig aangepast huisje in de bossen. Ze is dan van vrijdag tot zondag onder de pannen. Het is best zwaar allemaal om zo'n kind te hebben. Dan nog de jongste die heel slecht luistert. Maar gelukkig hebben ze een leuke oma. Ik laat mijn weekenden niet meer verpesten door het gezuip van mijn vriend. Het is nu dag 2 maar er komt niets uit zijn handen. Overal een bende. Ik hou voor mezelf de woonkamer bij, de keuken en ik doe mijn eigen was. Het is jammer. Ik had er een hele andere voorstelling van gehad, toen ik bij hem kwam wonen. Ik heb uiteindelijk doorgezet, maar nu weet ik niet of ik de juiste beslissing heb genomen. Het enige voordeel: ik woon vlakbij mijn familie. Mijn eigen vlees en bloed. Oskar reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 1 juli Auteur Rapport Geplaatst 1 juli Op 28-6-2026 om 01:24 zei Mormel: Beste @spirit, ik ben niet goed in menselijke relaties, maar als je relatie nog zo pril is en dit soort problemen spelen al ruim een maand, waarom zet je dan door? Welk advies zou je een vriendin geven die met dit verhaal afkwam? Moeilijk Mormel. Ik zou haar adviseren even afstand te nemen en in alle rust nadenken of dit werkelijk iets is wat ze wil. Het gaat nu weer (even) gped, maar wanneer is zijn volgende terugval? Nu moe en uitgeput. Toch moet hij werken. Dag 4 nu voor hem.
spirit Geplaatst gisteren om 14:49 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 14:49 Het is weer mis. Vriend heeft gisteren weer gedronken. In de tijd dat ik in het zwembad was met m'n kleinkind. Toen ik terugkwam merkte ik het meteen aan zijn gedrag. Dit keer niet boos gereageerd. Op advies van zijn schoonzus. Vandaag zou hij een airco op gaan hangen bij haar. Dat ging het natuurlijk niet worden. Zij weet gelukkig hoe hij in elkaar zit. Gisteren in zijn overmoedigheid grote plannen gemaakt. Ze zou nasi maken en we zouden daar gaan eten. Nu een zielig hoopje mens. Vanochtend kwam er wel een verhaal uit over zijn ex. Hoe hij is besodemieterd door haar. Hoe zij ervandoor is gegaan met zijn beste vriend. Ook een schrijnend verhaal over zijn kinderen. Hoe moeders met 3 kleine kinderen in de kroeg zat. Waar 2 kijven hebben 2 schuld natuurlijk, maar het zit hem nog erg dwars. Ik denk dat het triggert als mijn kleindochter er is. Morgen maar weer de huisarts bellen en vragen of er gesprekken mogelijk zijn met een praktijkondersteuner. Ook het roken loopt de spuigaten uit. Ben maar shag voor hem gaan halen bij de pomp. Wil niet dat hij zelf gaat rijden. Lief en begripvol zijn, werkt beter dan schelden. Hij voelt zich al schuldig genoeg. Of ik ook een biertje lustte. Nou, nee. Ik ga zo maar eten maken. Bami stond op de planning, maar heb zelf nog weinig trek. Ik zie nog wel wat we gaan eten.
renaldo61 Geplaatst gisteren om 15:40 Rapport Geplaatst gisteren om 15:40 Goed jij U zo sterk houd, haal je nog voldoende uit je relatie?
spirit Geplaatst gisteren om 16:00 Auteur Rapport Geplaatst gisteren om 16:00 17 minuten geleden zei renaldo61: Goed jij U zo sterk houd, haal je nog voldoende uit je relatie? Ik hou zielsveel van hem. Hij ook van mij. Daarom is het zo'n sneu gezicht nu. Hij ligt naast me op de bank. Zijn bier heb ik weggegooid. Was lauw. Zolang hij nu rust, drinkt hij niet. Morgen moet hij werken.
Kaatjemama Geplaatst 17 uur geleden Rapport Geplaatst 17 uur geleden Goedemorgen @spirit ja er zit een hoop oud zeer bij je vriend zo te lezen. wat balen weer zeg allemaal weer ! is hij wel naar z’n werk gegaan? Hoop dat je het beetje trekt mijn man drinkt nu niet maar is over gestapt naar af en toe een sigaretje 🤷🏼♀️😓 nou ja moet hij zelf weten. Laat hem maar maar zeker kwa kosten echt niet volledig gaan roken dat kunnen we helemaal niet betalen.😱
spirit Geplaatst 14 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 uur geleden 3 uur geleden zei Kaatjemama: Goedemorgen @spirit ja er zit een hoop oud zeer bij je vriend zo te lezen. wat balen weer zeg allemaal weer ! is hij wel naar z’n werk gegaan? Hoop dat je het beetje trekt mijn man drinkt nu niet maar is over gestapt naar af en toe een sigaretje 🤷🏼♀️😓 nou ja moet hij zelf weten. Laat hem maar maar zeker kwa kosten echt niet volledig gaan roken dat kunnen we helemaal niet betalen.😱 Hij is niet naar zijn werk gegaan. Ik heb gisteren gezien dat de voorraad op is, maar dat is zo weer gehaald natuurlijk. Ik schrok van de stapel lege blikken. Net even een gesprek gehad en gezegd dat hij afleiding moet zoeken. Ik ga vandaag naar het zwembad met mijn zoon en kleindochter maar durf hem niet alleen te laten. Ik merk dat het voor mij wel spanning geeft. Gisteren weinig trek in eten en last van mijn maag. Ik doe mijn eigen dingen wel, maar ben er niet gerust op. Hij heeft echt hulp nodig. lady jane reageerde hierop 1
Senna34 Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Had je al gebeld met de huisarts ? Lief blijven, niet schelden, schag voor hem halen zal niet bijdragen aan stoppen. Misschien gaat hij weer een paar goede dagen tegenmoet. Maar als ik dit zo lees, vrees ik dat dit probleem steeds zal terugkomen. Dus met andere woorden, reken maar dat hij drinkt Rosee en spirit reageerden hierop 2
Rosee Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Precies, zolang jij dit accepteert heeft hij geen reden om te stoppen. Senna34 reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 9 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 9 uur geleden 13 minuten geleden zei Rosee: Precies, zolang jij dit accepteert heeft hij geen reden om te stoppen. Dat is ook eigenlijk zo. De vorige keren ben ik goed boos geworden, maar dat hielp ook niet. Het zwemmen met mijn zoon en kleindochter ging niet door. Is verplaatst naar morgen. Zo kan ik hem beter in de gaten houden. Heb gezegd dat hij echt een serieus probleem heeft. Nu ben ik wel ervaringsdeskundige en heb met mijn maatje ook het nodige meegemaakt, maar dit gaat mij niet lukken zonder hulp. De huisarts heb ik zonet ingelicht.
spirit Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden Huisarts kan niet doen als hij niet wil. Biervoorraad weggegooid en autosleutels verstopt. Hij ligt nu in diepe slaap. Heeft geen idee van tijd. Heeft geheugenverlies. Zo wist hij niet meer dat we vroeg in de middag in ons zwembad zijn geweest. Het is zorgelijk en niemand helpt.
Senna34 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) Hij moet het zelf willen. Maar eigenlijk wist je het antwoord al. Laatst was ook de huisarts afgezegd omdat hij niet wilde. Wil je voor je partner zorgen op deze manier, of wil je voor jezelf kiezen. Je hebt altijd een keuze Spirit. Wat houdt je tegen? Veel sterkte en wijsheid. Ik gun jou echt veel beter dan dit 6 uur geleden bewerkt door Senna34 Mormel en spirit reageerden hierop 2
Kaatjemama Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Loslaten en voor je zelf kiezen (je zelf een normaal leven geven )betekent niet dat je hem in de steek laat. Betekent dat je hem de ruimte om goed nadenken wat hij nu wilt bereiken hiermee.en hoe hij veder wil. spirit reageerde hierop 1
Yana Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 41 minuten geleden zei spirit: Het is zorgelijk en niemand helpt. Niemand kán helpen als hij zelf niet wil stoppen, jij ook niet. Hij gaat echt niet veranderen omdat jij dat graag wilt. Boos worden zal niet helpen, dreigen niet en lief doen ook niet. Er ís geen oplossing die jij kunt aandragen, dat moet hij zelf doen. Het enige dat jij kunt doen is zo goed mogelijk voor jezelf zorgen. Ik hoop dat je genoeg inkomen hebt om te huren in de vrije sector, als je je inschrijft voor een sociale huurwoning ben je pas over een jaar of tien aan de beurt. Wat een ellende Spirit, ik hoop dat je een weg vindt. spirit reageerde hierop 1
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden @spirit: lees dit zoals je wilt al hoop ik dat ik niet te cru ben. Als ik me niet vergis dateert jullie relatie pas vanaf februari en is dit spel al enkele maanden aan de gang. Je mag hem dan graag zien, ik zie allerlei alarmsignalen waardoor het voor jezelf moeilijk kan worden om nuchter te blijven. Mijn ervaring: vroeger ongeveer zeven jaar een knipperlicht relatie gehad met een vrouw die graag dronk en dit was gewoon desastreus. Elke poging van mij om te minderen met drinken werd totaal ondermijnd door haar en eigenlijk sleurden we elkaar gewoon verder naar beneden. En ik schrijf dit niet om de schuld in haar schoenen te schuiven, dat is gewoon de dynamiek als je met tweeën stevig drinkt. Ik besef dat je nuchter staat (hoelang eigenlijk) maar elke dag in deze relatie zet je de deur wijd open om alcohol terug toe te laten in je leven. spirit reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Eigenlijk moet je vroeg of laat de keuze voor jezelf maken, is dit het leven wat je zelf wilt? Ik zie dat je steeds maar ongelukkiger wordt en jezelf iets wijsmaakt. spirit reageerde hierop 1
spirit Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Mormel. Ik ken hem nu tweeenhalf jaar. Toen ik hem pas kende dronk hij al. Ik dronk in die tijd een korte tijd mee. Daarna ben ik gestopt. Je hebt wel gelijk dat het mij soms triggert. Een huis vol verstopt bier is niet leuk. Een relatie met een alcoholist die niet wil stoppen ook niet. Ik hou veel van hem maar dit is geen leven. Straks verliest hij zijn baan. Het wordt eens tijd voor een stevig gesprek als hij nuchter is. Heb de schuurdeur op slot moeten doen. Blijkbaar verstopt hij het overal. Heb net de buurvrouw gesproken. Die wonen al 34 jaar naast elkaar. Heeft veel meegemaakt en ook met drankgebruik. Bij zijn vorige vrouw dronk hij ook al. Zij zegt dat hij het echt overal verstopt. Ze hebben een keer het hele huis uit moeten spitten. Hij drinkt al vanaf zijn vijftiende. Hij ging al jong in een band spelen en daar hadden zijn ouders geen toezicht op hem. Ik heb zelf ook vroeger in een band gespeeld. Je krijgt van alles aangeboden. Ik dronk echter nooit tijdens optredens. Wel daarna een afzakkertje en even napraten. Toen kon ik nog sociaal drinken. Is al 35 jaar geleden. Soms denk ik dat zijn hersens zijn aangetast. Niet zo gek natuurlijk. Het is een probleemgeval. Weet niet of ik mijn leven nog verder wil slijten met een problematische man. Moet goed na gaan denken wat ik wil.
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden merk je dat je hem nog steeds goed praat @spirit vaak willen partners de ander "redden" (denkend dat het helpen is) maar je laat je meesleuren in zijn drama. En hij wil er nog niet echt uit. Je hebt hem hier aangemeld, je doet de schuur op slot, belt de huisarts, praat met buurvrouw, schoonzus en je zoon. Het zal niet helpen. Hij moet kennelijk nog dieper zinken. Hoe lang blijf jij het aankijken? Als de luxe van daar wonen, het gemak van niet wéér verhuizen, en de illusie dat hij hulp zoekt ooit, voor jou zwaar genoeg wegen, zwaarder dan loslaten in liefde, dan ga jij nog een hele moeilijke tijd tegemoet. Kun je dat aan? Moeps reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden