renaldo61 Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden 17 minuten geleden zei Kaatjemama: Hallo allemaal hoe gaat het allemaal? Ik ben Kaatje en nieuw en ben nu 44 dagen gestopt met drinken Groetjes Goed van je
Kaatjemama Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 1 uur geleden zei renaldo61: Goed van je Dank je vindt gister en vandaag wel moeilijk zware therapie gehad en miste wel een wijntje om de dag af te sluiten en vanavond gourmetten zonder wijn dat ken ik eigenlijk niet ijsthee green staat koud 💪🏻
Spirit Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Welkom @Kaatjemama. Je kan eventueel ook meedoen aan ons dagpact. Kijk maar even hoe alles werkt hier.
bumperjim Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 3 uur geleden zei Reacher: hoi gaat het met Bumperhond @bumperjim?. Comme ci comme ça. Komt net van de ostéo, ging heel goed. Vervolgens eet ze helemaal niks, niet goed. Maar niet echt iets aan de hand of zo. Snap er weinig van 🤯
Kaatjemama Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Dagpact: renaldo61 MaryArt Mariposa kaatje Spirit reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Zeer mateloos bezig hier met alles. Nu het ook mijn huis gaat worden ben ik met de grote voorjaarsschoonmaak bezig. Maar eenmaal bezig, kan ik niet meer stoppen. Nu heb ik wel een stuk roomvlaai verdiemd. Ben al bij de dorpssupermarkt geweest, maar terug was ik de weg kwijt . 2 tassen bij me, want ik was lopend gegaan. Gelukkig loop ik veel met de hond, dus ken de buurt wel, maar voelde me toch even verdwaasd.
Senna34 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden 38 minuten geleden zei Spirit: Zeer mateloos bezig hier met alles. Nu het ook mijn huis gaat worden ben ik met de grote voorjaarsschoonmaak bezig. Maar eenmaal bezig, kan ik niet meer stoppen. Nu heb ik wel een stuk roomvlaai verdiemd. Ben al bij de dorpssupermarkt geweest, maar terug was ik de weg kwijt . 2 tassen bij me, want ik was lopend gegaan. Gelukkig loop ik veel met de hond, dus ken de buurt wel, maar voelde me toch even verdwaasd. Bedoel je dit met de doorgehakte knopen spirit ? @Francoise sterkte, dat moet schrikken zijn geweest. Gelukkig ongedeerd verder Ik ga nog even bijlezen. En Ohja het is vrijdag ! ! Alvast fijn weekend
Marij Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden gaaf, een laatste stoppoging! Dat klinkt vastberaden. (tenminste, kan ook hopeloosheid zijn, maar ik ga voor een kordate écht laatste keer) Mijn ToDay-lijstje is gaandeweg de dag langer geworden, maar ook wel met meer dingen afgevinkt. Toch met wat buikpijn het weekend in, ivm werkgerelateerde rechtzaak voor de boeg. Niets persoonlijks, maar toch voelt het spannend om vanuit de inhoudelijke kant de belangrijkste persoon voor het verweer te zijn.
Spirit Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Ik ga dus definitief bij mijn vriend wonen. Er ontstond wat twijfel na zijn laatste domme escapade, dat heeft er even flink ingehakt, ben er lichtelijk overspannen door geweest, dat was ook wel aan mij te merken hier he? . We zijn nu serieus bezig een nieuwe toekomst op te bouwen. We hebben allebei flinke rugzakjes, maar dat heb je nu eenmaal, als je elkaar op oudere leeftijd ontmoet. Wij zitten over het algemeen wel op 1 lijn, dus ik waag de gok Volgende maand ben ik een officiële Brabander...En echt: ze vallen wel mee!!! Veel gemoedelijker en rustiger dan mensen uit de grote stad. IK betrap me al op m'n zachte g.
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 30 minuten geleden zei Marij: gaaf, een laatste stoppoging! Dat klinkt vastberaden. (tenminste, kan ook hopeloosheid zijn, maar ik ga voor een kordate écht laatste keer) Mijn ToDay-lijstje is gaandeweg de dag langer geworden, maar ook wel met meer dingen afgevinkt. Toch met wat buikpijn het weekend in, ivm werkgerelateerde rechtzaak voor de boeg. Niets persoonlijks, maar toch voelt het spannend om vanuit de inhoudelijke kant de belangrijkste persoon voor het verweer te zijn. Ja ook al is het niet persoonlijk, je stopt er toch wat van jezelf in. Als het je niks kon schelen was geen goede zaak geweest. Ik moet maandag beroepshalve bakkelijen over anderhalf miljoen. Heb ik nu al zin in 😩 vervelende klus.
Marij Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Jeetje @Spirit Deze snelheid en overtuiging is best veel
Spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 6 minuten geleden zei Marij: Jeetje @Spirit Deze snelheid en overtuiging is best veel Het is ook even veel allemaal nu en hectisch. De beslissing is weloverwogen. Even nog een kip zonder kop gevoel . Kleindochter is er en mijn vriend komt uit z'n werk. Het eten staat al op!
bumperjim Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik ga slapen als je t niet erg vindt 😜 heb wel niks gedronken
Rosee Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 4 minuten geleden zei Reacher: Nachtpact Reacher Rosee
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Nachtpact Reacher Rosee renaldo61 1 uur geleden bewerkt door renaldo61
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden Deze avond naar een feest geweest, dat gebeurt zeer zelden bij mij en ze hadden verschillende keren mij alcohol aangeboden, daar heb ik geen probleem meer mee, maar met het voedsel...
Mormel Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 12 uur geleden zei Oskar: Passiviteit is mijn grootste zonde. En een belangrijke voedingsbodem voor drankzucht. Het maken van to do-lijstjes kan me soms wel op weg helpen. Maar al vrij snel gaat het mij tegenstaan. Dingen die erop staan gaan voelen als een zware verplichting, en ik begin tegen de kleinste klusjes op te zien. En het irriteert mij ook: het mezelf opleggen van verplichtingen. Dat knelt. En ik wil me vrij voelen. Wat voor mij het beste werkt is heel bewust een soort actieve houding aannemen. Longen volzuigen en leven. Hortsik. Dan gaat het vanzelf. Overigens mag ik vanuit die houding ook gewoon een uur op de stoel voor mij uit gaan zitten peinzen. Als het maar bewust is. En niet dat verdomde voortdurende zoeken van afleiding in drank, sigaret, telefoon of wat dan ook om me maar niet schuldig te voelen. Ik heb een haatliefde relatie met to do lijstjes. De voorbije vijftien jaar had ik altijd een vaste dag in de week waarop ik eerst mijn budget update (ben zo iemand die elke uitgave in inkomst nauw bijhoudt, zelfs mijn kassatickets van de boodschappen worden nog eens onderverdeeld per categorie) en vervolgens een werkschema opstel voor de komende week met alle taakjes en klussen die gedaan moeten worden. Het voordeel dat dit bood voor mij was dat ik dan dagelijks een extern papiertje had dat zei wanneer ik genoeg gedaan had en dat het tijd werd voor ontspanning, want als ik in mijn normale mentale doen ben ga je mij eigenlijk nooit voor 20u zien ontspannen; het nadeel was dat ik zelfs na al die jaren steeds vergat om slechte dagen in te plannen waardoor ik steeds hopeloos achterliep op zelf vooropgestelde doelen. Dat ik nu al sinds december geen to do lijst of weekmenu meer gemaakt heb, zegt mij genoeg over de mentale staat waarin ik mij nu bevind.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden