stroumfke Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Zojuist zei renaldo61: @stroumfke Van Hestia geraak ik niet zomaar meer vanaf want ik woon in een huis van hun. En mijn psychiater heeft vroeger al de woorden gedwongen opname in haar mond genomen. Maar ik denk dat ze dan vooral zichzelf wil helpen, maar niet mij. Ik acht haar nu wel zeker verantwoordelijk voor al mijn lange opnames en voor de voor mij eindeloos lijkende vernederende alchohol controles, controles die voor mij geen enkel nut hadden. ja zolang je in een huis van hun woont ben je gebonden aan hestia zou ze je colloceren denk je da zou ik maar straf vinden
MaryArt Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Dat is allemaal gelul..Hestia is jouw baas niet en jij bent niet hun bezit. Jij hebt de vrijheid om te kiezen wat jij wilt. Als dat niet zo is moet je naar het politiebureau gaan en hun vertellen dat je in een huisje woont van een hulpverlenings bureau en dat je moet doen wat hun zeggen. Moet jij eens opletten wat er dan gebeurt met Hestia. Of je neemt contact op met een plaatselijk of landelijk nieuwsblad om daar je verhaal te doen. Want hoe jij het schetst kan het bijna niet waar zijn. Het lijkt verdomme wel een gevangenis.
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 17 minuten geleden zei stroumfke: zou ze je colloceren denk je da zou ik maar straf vinden Ik heb enkele dagen geleden per mail laten weten dat ik haar niet meer wens te spreken. Nog geen enkele reactie daarop. 19/2 hadden we nog een afspraak gepland.
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden @MaryArt Naar verschillende kranten heb ik ooit een bericht gestuurd over mijn opnames waar geen eind leek aan te komen. Nooit geen antwoord van gehad.
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) Maar hier schrijf je heel vaak dat je hen stalkt om gesprekken, je neemt het hen kwalijk als ze je afschepen en dat de gesprekken met de hulpverlening zowat de enige gesprekken zijn die je hebt. Zit je dan ook niet zelf in een haat-liefde positie? En zitten zij niet net zo met jou opgescheept dan, als andersom? Misschien kun je het opbrengen om zelf die afspraak af te zeggen en geen nieuwe te maken? En buiten Hestia om zelf nog eenmaal te verhuizen naar een appartement waar jij zelf zeggenschap hebt en waar je wel een hondje mag houden? Dat vergt moed, maar nu je niet meer drinkt, ben je ook sterker. Zoals jij hier schrijft heb je op mij een indruk gemaakt van veel woorden maar weinig daden. Natuurlijk lees ik hier ook maar wat jij zelf kwijt wilt. Dus misschien heb je meer in je mars dan ik denk? Maar stel dat je nog 20 jaar te leven hebt @renaldo61, dan loont al die moeite wel heel erg. 2 uur geleden bewerkt door lady jane Prana reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 1 uur geleden zei MaryArt: Maar de schade was wel aangericht. Ik had ook geen enkel vertrouwen meer in de hulpverleners. Dit @renaldo61, kunnen "hulpverleners" aanrichten. Ook bij mij. Verkeerde behandelingen en diagnoses. Bij psychiaters moet je helemaal niet in de buurt komen. Als ik de huisarts nodig heb, probeer ik het te regelen via de assistente, zodat ik die kop van hem niet hoef te zien. Wat zou ik jou graag een paar weken aan de hand meenemen en laten zien dat je prima zelf de dagen kunt indelen.
Adri03 Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Geplaatst 59 minuten geleden Ik denk dat als je eenmaal in het geestelijke gezondheidszorgcircuit terecht bent gekomen, je er nog heel moeilijk uitkomt. Ze vinden altijd wel weer wat om over te blijven zagen. Het is een gouden verdienmodel. Spirit, Mariposa en Prana reageerden hierop 3
Spirit Geplaatst 48 minuten geleden Rapport Geplaatst 48 minuten geleden Zelf heb ik niet zo'n goede ervaring gehad, wat betreft hulpverlening. Ik liep bij Antus. Dezelfde organisatie waar mijn maat @Zbb ook bij liep. Wij hebben er beiden geen goede ervaringen mee. ik had geen klik met mijn psychologe.. ze was ook nog te jong, om daar iets van aan te nemen. Had liever een ouder iemand gehad, maar die waren er niet. Op een gegeven moment moet je het toch zelf doen.
renaldo61 Geplaatst 46 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 46 minuten geleden @lady jane Ik kijk uit naar een nieuwe woonst. Deze week naar 2 appartementen in de buurt gaan kijken. Deze namiddag naar een huis, waar voldoende groen direct in de omgeving is om met een hond te wandelen. Prana en lady jane reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 43 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 43 minuten geleden 2 minuten geleden zei Spirit: Zelf heb ik niet zo'n goede ervaring gehad, wat betreft hulpverlening. Ik liep bij Antus. Dezelfde organisatie waar mijn maat @Zbb ook bij liep. Wij hebben er beiden geen goede ervaringen mee. ik had geen klik met mijn psychologe.. ze was ook nog te jong, om daar iets van aan te nemen. Had liever een ouder iemand gehad, maar die waren er niet. Op een gegeven moment moet je het toch zelf doen. Eerlijk gezegd had ik zeker bij mijn laatste opname een goede klik met het personeel, ik dacht dat het ook met de psychiater goed liep. Maar dat ze me na mijn opname me nog zo lang die alcoholcontroles liet ondergaan heeft me zeker nooit gezind.
renaldo61 Geplaatst 42 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 42 minuten geleden 17 minuten geleden zei Adri03: Ik denk dat als je eenmaal in het geestelijke gezondheidszorgcircuit terecht bent gekomen, je er nog heel moeilijk uitkomt. Ze vinden altijd wel weer wat om over te blijven zagen. Het is een gouden verdienmodel. Ik hoop dat dit niet helemaal klopt.
Prana Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Geplaatst 32 minuten geleden 12 minuten geleden zei renaldo61: @lady jane Ik kijk uit naar een nieuwe woonst. Deze week naar 2 appartementen in de buurt gaan kijken. Deze namiddag naar een huis, waar voldoende groen direct in de omgeving is om met een hond te wandelen. Mooi @renaldo61 lekker proactief van je!
lady jane Geplaatst 30 minuten geleden Rapport Geplaatst 30 minuten geleden Blij dit te lezen. Wel jammer dat je juist over positieve ontwikkelingen hier niet schreef. Of heb ik dat gemist?
Lonster1 Geplaatst 26 minuten geleden Rapport Geplaatst 26 minuten geleden 1 uur geleden zei karin123: Wat zou ik jou graag een paar weken aan de hand meenemen en laten zien dat je prima zelf de dagen kunt indelen. Ik denk dat de clou juist is dat je zelfstandig je leven kunt leiden op een gezonde wijze.
renaldo61 Geplaatst 14 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 14 minuten geleden Het eerste appartement waar ik ging naar kijken was niet echt geschikt voor een hond. Het tweede hetzelfde. @lady jane Ik weet nog niet zeker of ik wel wil verhuizen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden