Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Niet om @Spirit te verdedigen want bij het lezen van "zo'n vrouwtje" krijg ik ook de rillingen...maar zoals aan alles meerdere kanten zitten is dat hier ook zo. Ik ken wel wat welgestelde mannen die met een dame uit Azië zijn getrouwd.  Dus of het echt overleven is voor deze vrouwen is wel wat sterk uitgedrukt. Maar van mij mogen ze hoor, ik geef ze geen ongelijk. En die mannen zijn ook niet achterlijk natuurlijk. Die zijn zich daar wel van bewust en vinden het prima denk ik.

Of zoals @lady jane waarschijnlijk zou zeggen: win-win. 😉

bewerkt door MaryArt
Geplaatst
6 minuten geleden zei MaryArt:

Niet om @Spirit te verdedigen want bij het lezen van "zo'n vrouwtje" krijg ik ook de rillingen...maar zoals aan alles meerdere kanten zitten is dat hier ook zo. Ik ken wel wat welgestelde mannen die met een dame uit Azië zijn getrouwd.  Dus of het echt overleven is voor deze vrouwen is wel wat sterk uitgedrukt. Maar van mij mogen ze hoor, ik geef ze geen ongelijk. En die mannen zijn ook niet achterlijk natuurlijk. Die zijn zich daar wel van bewust en vinden het prima denk ik.

Ja dat klopt, soms is het een keuze. Net zoals vele prostituees in bijvoorbeeld Nederland uit vrije wil dit vak kiezen. Maar het overgrote deel van de prostituees uit armere landen doet dit niet uit vrije wil. Ze worden (vaak) gedwongen óf door anderen óf door omstandigheden. En Thaise vrouwen die een westerse man trouwen vaak ook. En natuurlijk vinden die mannen dat prima. Het gaat ook om een bepaald soort man. En dan generaliseer ik, daar ben ik me bewust van.

Geplaatst
6 minuten geleden zei Spirit:

Het woord "vrouwtje" uit Thailand kan wat denigrerend overkomen. Ze zijn ook zo klein en dan zeg je dat al gauw!:D

Het kan niet alleen denigrerend overkomen, het is het ook.

Geplaatst

Dit probleem kun je van meerdere kanten bekijken. In de oertijd waren mannen de baas omdat ze fysiek sterker waren. Religies hebben dit in stand gehouden door de vrouw achteruit te zetten. Het was Eva die de appel op at, niet Adam! Goh! Hoe verzin je het.🤣

Toen ik op de katholieke lagere school zat hadden ze op een gegevens moment misdienaars te kort (jongens natuurlijk) en "mochten" meisjes ook. Dat kun je wel begrijpen of niet.🙃 Het mooiste is dat de kerk een sportschool is geworden.😁

Het hoogtepunt qua vrouwenemancipatie hebben wij gehad. De islam rukt op als een groot gezwel, de uitkomst is bekend.

Geplaatst
11 uur geleden zei Spirit:

Dat klopt helemaal. Ik zit daar aan een drukke weg en bovendien is mijn bovenbuurvrouw naar de verzorging. Ik speelde altijd droomland voor haar. Daarvoor in de plaats een heel nest met getinte mensen van Afrikaanse afkomst. In raptempo zullen ze het misschien waarderen. Het huisje was klein en donker. Ik wilde daar wel weg, had het er niet naar mijn zin..

Ik had het eigenlijk over de rommel en viezigheid die je in je eigen huis maakte. Je zegt nu steeds dat je in de rommel van je vriend woont, maar misschien is het niet eerlijk om alleen hem daar de schuld van te geven?

Je hebt tijd zat dus waarom niet zelf aanpakken om een (slaap)kamer op te ruimen en gezellig te maken? Hoe komt het dat je dat niet kan? Zou je iemand om hulp kunnen vragen? Een vrije week of weekend plannen om het samen met je vriend (en nog iemand) te doen? 

Met iedere keer alleen maar klagen dat het zo'n vies zooitje is, kom je niet verder. Doe er wat aan!

Geplaatst
8 minuten geleden zei Yana:

Ik had het eigenlijk over de rommel en viezigheid die je in je eigen huis maakte. Je zegt nu steeds dat je in de rommel van je vriend woont, maar misschien is het niet eerlijk om alleen hem daar de schuld van te geven?

Je hebt tijd zat dus waarom niet zelf aanpakken om een (slaap)kamer op te ruimen en gezellig te maken? Hoe komt het dat je dat niet kan? Zou je iemand om hulp kunnen vragen? Een vrije week of weekend plannen om het samen met je vriend (en nog iemand) te doen? 

Met iedere keer alleen maar klagen dat het zo'n vies zooitje is, kom je niet verder. Doe er wat aan!

Helemaal waar @Yana. Bij mij was het ook een bende. Wij zijn eigenlijk allebei chaotisch. Nu is een flatje veel makkelijker opgeruimd dan een heel huis, maar natuurlijk gaan we dit samen doen. Zijn broer heeft ook al hulp aangsboden. Meestal pakt hij dat niet aan, maar ik ga zorgen dat z'n grote broer ook mee gaat helpen. Het was gisteren wel even verhelderend met grote broer.

Geplaatst
Zojuist zei Spirit:

Helemaal waar @Yana. Bij mij was het ook een bende. Wij zijn eigenlijk allebei chaotisch. Nu is een flatje veel makkelijker opgeruimd dan een heel huis, maar natuurlijk gaan we dit samen doen. Zijn broer heeft ook al hulp aangsboden. Meestal pakt hij dat niet aan, maar ik ga zorgen dat z'n grote broer ook mee gaat helpen. Het was gisteren wel even verhelderend met grote broer.

Plus dat ik in dat huisje toen de ene na de andere terugval kreeg. Ik raakte het overzicht daardoor totaal kwijt. Ik heb totaal geen leuke herrineringen aan dat huis..

Geplaatst
56 minuten geleden zei Spirit:

Plus dat ik in dat huisje toen de ene na de andere terugval kreeg. Ik raakte het overzicht daardoor totaal kwijt. Ik heb totaal geen leuke herrineringen aan dat huis..

Gelukkig is de tijd van terugvallen in drank voorbij 💪

Zou het niet een goed idee zijn om toch te proberen om ook je eigen huisje warm en gezellig te maken, zodat je een fijne plek hebt om op terug te kunnen vallen als je vriend uit de bocht vliegt?

Geplaatst
13 uur geleden zei Spirit:

Daarvoor in de plaats een heel nest met getinte mensen van Afrikaanse afkomst. In raptempo zullen ze het misschien waarderen.

Dit was de eerste zin waar ik over viel, de rest kwam daar bovenop. Het kan allemaal goed bedoeld zijn, maar ergens is het een manier van denken die scheef is. Hoe het komt weet misschien niemand, maar ik denk dat het wel goed is je er bewust van te worden. Je wilt niet denigrerend zijn, toch? 

Geplaatst
4 uur geleden zei Prana:

Ja dat klopt, soms is het een keuze. Net zoals vele prostituees in bijvoorbeeld Nederland uit vrije wil dit vak kiezen. Maar het overgrote deel van de prostituees uit armere landen doet dit niet uit vrije wil. Ze worden (vaak) gedwongen óf door anderen óf door omstandigheden. En Thaise vrouwen die een westerse man trouwen vaak ook. En natuurlijk vinden die mannen dat prima. Het gaat ook om een bepaald soort man. En dan generaliseer ik, daar ben ik me bewust van.

Ik vraag me af of ik het beeld moet rechtzetten en uitleggen dat ik haar gewoon in België heb ontmoet in ons beider studententijd 😁

Geplaatst

Haha nee hoor 🤣 Ik heb trouwens een ex-schoonzus die Thais is. Stond ook niet in een catalogus. Zoals de meeste Aziatische vrouwen gelukkig niet. En ik ben het helemaal met je eens, veel vrouwen daar zijn helemaal niet onderdanig. Maar goed, even voor de duidelijkheid, ik bedoelde absoluut niet alle Aziatische/Thaise vrouwen. Ik had het over de meerderheid van die minderheid die zich helaas in de prostitutie of een verstandshuwelijk bevindt. Nou ja, het wordt steeds minder duidelijk zo...

Geplaatst (bewerkt)
2 uur geleden zei lady jane:

Dit was de eerste zin waar ik over viel, de rest kwam daar bovenop. Het kan allemaal goed bedoeld zijn, maar ergens is het een manier van denken die scheef is. Hoe het komt weet misschien niemand, maar ik denk dat het wel goed is je er bewust van te worden. Je wilt niet denigrerend zijn, toch? 

Marokkanen dan? Dat mag je helemaal niet meer zeggen. Die waren trouwens nog het leukste verleden week. Lekker mee gedold. Er waren boven ook sauna's. Een smalle trap naar boven. Eentje bood aan om mij te helpen. Mevrouw, gaat het wel? Of zij hij nou mevrouwtje? :D. Nee, daar had ik geen last van. Wel van die kleffe stellen die dan in hun hoekje gaan zitten fisefozelen met elkaar. Of weggekeken worden door een zo'n mokkel, die denkt dat het hele bubbelbad van haar is. Ik vroeg: zit ik soms in de weg? Zegt ze nog ja ook :face-icon-small-shocked:. Ben eruit gegaan en haar veel succes gewenst in haar privebad. Gelukkig was net de bubbeltijd over. Lekker puh :P

bewerkt door Spirit

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...