Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ja de Mona Lisa is natuurlijk een afknapper, vooral ook omdat die Chinezen in de weg staan. Die hangt daar alleen maar omdat het Da Vinci is.

We zijn wel eens met de kids een paar uur in het Louvre geweest maar de beeldengalerij vonden we een stuk leuker. Daar kan je ook naast gaan staan precies in dezelfde houding, daar heb ik nog hilarische foto's van.

De kus van Psyche, dit is veel stoerder dan die hele Mona Lisa vind ik. Daar sta je toch een paar weken aan te beitelen de hele dag! Paar maanden, waarschijnlijker.

IMG_7203.jpeg

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

@knakkerbij mij in huis hangt niet zo heel veel aan de muur, maar wel een schilderij van twee naakte mensen die heerlijk in een kuil op het strand zitten. 
En een portretje van onze oude hond. Heel mooi. Wit op een zwarte achtergrond. Klein. Die hebben we heel hoog boven de ( gele) bank gehangen op onze ral 9010 muur.

Maar van Dali hou ik ook. Ik was ooit in het museum in Figueres. 

Maar het meest van al hou ik van Van Gogh. Die ontroert altijd weer.

Geplaatst
7 minuten geleden zei Lika:

@knakkerbij mij in huis hangt niet zo heel veel aan de muur, maar wel een schilderij van twee naakte mensen die heerlijk in een kuil op het strand zitten. 
En een portretje van onze oude hond. Heel mooi. Wit op een zwarte achtergrond. Klein. Die hebben we heel hoog boven de ( gele) bank gehangen op onze ral 9010 muur.

Ja Van Gogh, topper. En staren naar die verf. Heul anders dan een platte reproductie. 

Geplaatst

Nou, dit was het meest deprimerende rondje hond ooit. Loop wel eens meer die ronde, maar deze sloeg alles. Een gezellige ronde is het sowieso al niet, maar de grond is vlak, dus goed voor mijn voeten. Wil niet nog eens mijn voet verzwikken. Het is een fabrieksterrein met een vreselijk ontsierende koeltoren. Die koeltoren staat zo'n beetje in onze achtertuin :face-icon-small-shocked:..ik ben op mijn ronde 2 vrouwen tegengekomen met honden. Notabene, sta ik eergisteren met haar te praten. Ik groet haar dus nu ook weer en wil een klein praatje beginnen. Wat denk je? Ze loopt me voorbij, zonder boe of bah te zeggen. Ik kan daar slecht tegen. De andere vrouw had een hond met een muilkorf voor bij zich. Ik doe alle moeite om mijn hond bij haar hond vandaan te houden. Daardoor trekt de halsband strak bij mijn hond. Die hangt zich haast op. Ze kijkt me aan alsof ik ter plekke van Mars ben belandt. Zegt ook niets en loopt door. Mijn stemming was niet best, dus ik roep heel hard OOK GOEIEMORGEN. Dat was ik ook kwijt. Ik heb ineens een ontstoken grote teen. Kan hem niet eens meer buigen. Gelukkig heeft mijn vriend een consult aan kunnen vragen bij zijn dokter. Morgen kan ik terrecht. Kan er ook naar mijn andere voet en been gekeken worden. Nu dus geen kilometers meer maken, maar op de bank.

Geplaatst (bewerkt)

Als de andere hond een muilkorf heeft, ongetwijfeld met goede reden, dan is het meestal geen goed plan om je hond er heen te laten gaan en dicht bij hun in de buurt stil te gaan staan om een praatje aan te knopen, daar doe je die andere hond geen plezier mee, die gaat vanzelf naar zn kookpunt. Die van mij wordt ook snel gallisch van stilstaan pal tegenover een andere hond. Misschien vandaar dat ze zo reageerden.

Een eindje met ze mee lopen (op afstand dan hè) is dan een beter idee. Of iets afspreken zonder honden.

Als ik zelf iemand tegen kom met een hond die hard aan de lijn trekt om bij die van mij te komen, ga ik er met een enorme boog omheen. Is ook tegen de etiquette hè.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Nou, het gaat op donderdag gezellig over kunst en honden, zit men nog steeds op zondag te soebatten over dronken auto’s en elkanders IQ. De amusementswaarde daarvan ontgaat mij.

Geplaatst

@knakker dat kan ons iq niet aan 

Vandaag best pittig nieuws gekregen, ben er beetje van ondersteboven. Moet eigenlijk voor morgen nog wat voorbereiden qua werk, maar ik kan er geen energie of motivatie meer voor vinden. Dan maar niet, het kan me ook niet zo veel schelen als daardoor morgen de afspraak minder goed loopt dan men verwacht. Niet mijn probleem, en bijna ‘eigen schuld, dikke bult’ 

Geplaatst (bewerkt)
8 uur geleden zei Lika:

Surrealisme en impressionisme zijn hier ook favoriet. En Musée d'Orsay vind ik het mooiste museum. Ik was daar vorig jaar. Dan merk je dat je kunst echt moet zien en dat je je er niet met een boekje vanaf kunt maken. Kleuren die van het doek knallen. En dat je dan verder loopt, maar steeds nog even terug gaat naar dat ene schilderij omdat je geen afscheid kan nemen.

bewerkt door knakker

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...