Roffa Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Hallo allemaal, Ik ben een man van 57 jaar, en heb sinds 2022 een probleem met drank. Wat begon als een afzakkertje voor het slapen gaan (ik heb al 10 jaar een ernstig slaapprobleem) is geleidelijk veranderd in drie flessen wijn per dag. Ik drink omdat het me helpt in te slapen. Ik drink een fles wijn in 1 minuut op, slaap dan 3 uur en na een paar uur herhaal ik dat proces. Bij iedere stoppoging zijn de katers hels, duren 4 tot 5 dagen, en als ik weer geland ben ga ik weer voor de bijl. Ik hoop hier op het forum op steun, tips, herkenning en feedback.
Marij Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Hoi! Zo te lezen ben je hier op de goede plek 🙂 Je zoekt oa steun en tips .. voor wat? Wil je gaan stoppen? Of al gestopt en wil je niet weer voor de bijl gaan?
lady jane Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden welkom @Roffa eigenlijk is je slaapprobleem alleen maar groter geworden als ik je goed lees. En als je dan weet dat de kwaliteit van slapen door alcohol echt waardeloos is, dan zou ik je het liefst adviseren hiermee naar een verslavingsarts te gaan. Je hebt vast al van alles geprobeerd om te kunnen slapen, want slecht slapen kan je knap wanhopig maken he. En een drankverslaving ook natuurlijk. Steeds een fles wegklokken geeft niet eens dat fijne lome moment. Hopelijk vind je op dit forum iets waar je echt iets aan hebt. Veel sterkte met zoeken en succes gewenst!
Roffa Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 31 minuten geleden zei Marij: Hoi! Zo te lezen ben je hier op de goede plek 🙂 Je zoekt oa steun en tips .. voor wat? Wil je gaan stoppen? Of al gestopt en wil je niet weer voor de bijl gaan? Ik ben eergisteren (weer) gestopt. Nu, op dag twee, ben ik nog steeds vastberaden om het vol te houden. De kater is niet fijn, maar ik heb tot nu toe geen enkele craving. Integendeel eigenlijk.
Roffa Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden 23 minuten geleden zei lady jane: welkom @Roffa eigenlijk is je slaapprobleem alleen maar groter geworden als ik je goed lees. En als je dan weet dat de kwaliteit van slapen door alcohol echt waardeloos is, dan zou ik je het liefst adviseren hiermee naar een verslavingsarts te gaan. Je hebt vast al van alles geprobeerd om te kunnen slapen, want slecht slapen kan je knap wanhopig maken he. En een drankverslaving ook natuurlijk. Steeds een fles wegklokken geeft niet eens dat fijne lome moment. Hopelijk vind je op dit forum iets waar je echt iets aan hebt. Veel sterkte met zoeken en succes gewenst! De problemen met slapen zijn door de alcohol inderdaad explosief gegroeid. De verleiding zit 'm erin dat met een fles wijn ik in ieder geval een paar uur slaap, hoe slecht die 'slaap' ook is. Het is eigenlijk meer een vorm van 'out' gaan. En daarom wil ik er vanaf. Ik wil weer terug naar die leuke gast die ik een paar jaar geleden was. Maar ik zie ook huizenhoog op tegen de afkickperiode.
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Voor afkicken kan een arts helpen met medicatie. Met katers heb ik geen ervaring. Welkom hier.
bumperjim Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Welkom! Goed begonnen, nu volhouden. Succes!!
Sanity Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden @Roffa ook van mijn kant hier een warm welkom. Wat je beschrijft is voor mij zeker heel herkenbaar, snel en veel drinken om te kunnen pitten. Dat werkt slechts voor een paar uur maar dat wist je al. Heb je hulp, huisarts, verslaviingsarts o.i.d?
Roffa Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden 4 minuten geleden zei Sanity: @Roffa ook van mijn kant hier een warm welkom. Wat je beschrijft is voor mij zeker heel herkenbaar, snel en veel drinken om te kunnen pitten. Dat werkt slechts voor een paar uur maar dat wist je al. Heb je hulp, huisarts, verslaviingsarts o.i.d? Ik heb op dit moment voor de slaapproblemen hulp van de huisarts en een psycholoog. De alcohol wil ik nu eerst samen met mijn echtgenoot oplossen. Als dat niet lukt (en ik ga er m'nstinkende best voor doen om dat wél te laten slagen), dan zoek ik daarbij ook professionele hulp.
Sanity Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Oke dat klinkt goed. Maar sorry dat ik het vraag, zijn die slaapproblemen wel de echte oorzaak dat je drinkt? Of probeer je met die drank gewoon een onderliggend probleem weg te zuipen? Ik ken jou natuurlijk niet persoonlijk maar vaak is er een diepere oorzaak voor een drankprobleem dan alleen maar slaapproblemen.
Roffa Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden 13 minuten geleden zei Sanity: Oke dat klinkt goed. Maar sorry dat ik het vraag, zijn die slaapproblemen wel de echte oorzaak dat je drinkt? Of probeer je met die drank gewoon een onderliggend probleem weg te zuipen? Ik ken jou natuurlijk niet persoonlijk maar vaak is er een diepere oorzaak voor een drankprobleem dan alleen maar slaapproblemen. Ik snap dat je dat vraagt. Maar nee. Overdag of als ik een nacht goed geslapen heb is er geen enkele craving. Dan kan ik de drank makkelijk laten staan. Ik drink ook niet voor de roes of het dronken gevoel. Dat vind ik zelfs erg onprettig, net zoals ik wijn ook niet echt lekker vind. Het is voor mij gewoon een slaappil die altijd werkt. Daarbij heb ik gelukkig een fijn leven zonder grote obstakels, weinig zorgen... Niks om voor weg te vluchten dus. Mijn drankprobleem is daarmee misschien anders dan veel andere mensen, maar -voor mij - net zo problematisch en gevolgrijk.
Rudo Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden 6 uur geleden zei Roffa: Hallo allemaal, Ik ben een man van 57 jaar, en heb sinds 2022 een probleem met drank. Wat begon als een afzakkertje voor het slapen gaan (ik heb al 10 jaar een ernstig slaapprobleem) is geleidelijk veranderd in drie flessen wijn per dag. Ik drink omdat het me helpt in te slapen. Ik drink een fles wijn in 1 minuut op, slaap dan 3 uur en na een paar uur herhaal ik dat proces. Bij iedere stoppoging zijn de katers hels, duren 4 tot 5 dagen, en als ik weer geland ben ga ik weer voor de bijl. Ik hoop hier op het forum op steun, tips, herkenning en feedback. Hey Roffa, goed dat je je gemeld hebt hier. Zeker als je in de "flow" van drinken zit, is stoppen moeilijk en verval je makkelijk is mijn eigen ervaring. Ik nu bijna 2 weken niets gedronken en geen idee hoelang nog maar op dit moment gaat het goed. Waarom begin je morgen niet met dag 1 zonder drank? Je zult je na een paar dagen een stuk beter voelen. Gunnen we je. Succes en blijf gerust posten hier.
Roffa Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden 31 minuten geleden zei Rudo: Hey Roffa, goed dat je je gemeld hebt hier. Zeker als je in de "flow" van drinken zit, is stoppen moeilijk en verval je makkelijk is mijn eigen ervaring. Ik nu bijna 2 weken niets gedronken en geen idee hoelang nog maar op dit moment gaat het goed. Waarom begin je morgen niet met dag 1 zonder drank? Je zult je na een paar dagen een stuk beter voelen. Gunnen we je. Succes en blijf gerust posten hier. Thanks! Ik ben daar eergisteren al mee begonnen, dus al op weg. Ook geen idee hoe lang ik het volhoud, maar ik ga uit van het positieve. Op dit moment nog geen enkele craving. Vandaag was sowieso een vrij goede dag (de katersymptomen even buiten beschouwing gelaten). Twee weken al! Goed bezig! Daar ga ik ook voor, en daarna hopelijk nog langer. Ik wil die verslaving, die gewoonte graag voorgoed achter me laten.
Marij Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Heb je al een idee over wat je nieuwe gewoonte kan worden?
Roffa Geplaatst 57 minuten geleden Auteur Rapport Geplaatst 57 minuten geleden 1 uur geleden zei Marij: Heb je al een idee over wat je nieuwe gewoonte kan worden? Mijn streven voor de komende maanden is nul alcohol. Ik wil het tussen m'n oren vandaan hebben, uit m'n lijf, en vervolgens in een gezondere en fittere staat aan mijn slaappatronen werken en daarna zie ik wel. Zoals vroeger, af en toe een gelegenheidsdrankje, zou ik prima vinden, maar een alcoholvrij leven zie ik ook best zitten. Ik heb teveel mooie dingen in mijn leven en alcohol mag die niet meer vernielen. Daar ga ik voor. Kleine stappen en een duidelijk doel. Hoop dat het gaat werken voor mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden