Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben een man van 57 jaar, en heb sinds 2022 een probleem met drank. Wat begon als een afzakkertje voor het slapen gaan (ik heb al 10 jaar een ernstig slaapprobleem) is geleidelijk veranderd in drie flessen wijn per dag.

Ik drink omdat het me helpt in te slapen. Ik drink een fles wijn in 1 minuut op, slaap dan 3 uur en na een paar uur herhaal ik dat proces.

Bij iedere stoppoging zijn de katers hels, duren 4 tot 5 dagen, en als ik weer geland ben ga ik weer voor de bijl. 

Ik hoop hier op het forum op steun, tips, herkenning en feedback.

Geplaatst

Hoi! Zo te lezen ben je hier op de goede plek 🙂

Je zoekt oa steun en tips .. voor wat? Wil je gaan stoppen? Of al gestopt en wil je niet weer voor de bijl gaan?  

Geplaatst

welkom @Roffa
eigenlijk is je slaapprobleem alleen maar groter geworden als ik je goed lees.
En als je dan weet dat de kwaliteit van slapen door alcohol echt waardeloos is,
dan zou ik je het liefst adviseren hiermee naar een verslavingsarts te gaan.
Je hebt vast al van alles geprobeerd om te kunnen slapen, want slecht slapen kan je knap wanhopig maken he.
En een drankverslaving ook natuurlijk. Steeds een fles wegklokken geeft niet eens dat fijne lome moment.
Hopelijk vind je op dit forum iets waar je echt iets aan hebt. Veel sterkte met zoeken en succes gewenst!

Geplaatst
31 minuten geleden zei Marij:

Hoi! Zo te lezen ben je hier op de goede plek 🙂

Je zoekt oa steun en tips .. voor wat? Wil je gaan stoppen? Of al gestopt en wil je niet weer voor de bijl gaan?  

Ik ben eergisteren (weer) gestopt. Nu, op dag twee, ben ik nog steeds vastberaden om het vol te houden. De kater is niet fijn, maar ik heb tot nu toe geen enkele craving. Integendeel eigenlijk. 

Geplaatst
23 minuten geleden zei lady jane:

welkom @Roffa
eigenlijk is je slaapprobleem alleen maar groter geworden als ik je goed lees.
En als je dan weet dat de kwaliteit van slapen door alcohol echt waardeloos is,
dan zou ik je het liefst adviseren hiermee naar een verslavingsarts te gaan.
Je hebt vast al van alles geprobeerd om te kunnen slapen, want slecht slapen kan je knap wanhopig maken he.
En een drankverslaving ook natuurlijk. Steeds een fles wegklokken geeft niet eens dat fijne lome moment.
Hopelijk vind je op dit forum iets waar je echt iets aan hebt. Veel sterkte met zoeken en succes gewenst!

De problemen met slapen zijn door de alcohol inderdaad explosief gegroeid.

De verleiding zit 'm erin dat met een fles wijn ik in ieder geval een paar uur slaap, hoe slecht die 'slaap' ook is. Het is eigenlijk meer een vorm van 'out' gaan.

En daarom wil ik er vanaf. Ik wil weer terug naar die leuke gast die ik een paar jaar geleden was.

Maar ik zie ook huizenhoog op tegen de afkickperiode. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...