Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

@MaryArt  wat is humor eigenlijk, denk ik nu.  En waarom lijken mannen er meer gevoel voor te hebben? Dat is tenminste wat ik ook ervaar.   Niet de slapstick, maar humor die op het randje zit van kwetsen, zo van ohoho... Misschien zijn mannen minder bang om te kwetsen, het wordt ze minder aangerekend?   

Ik vind het heerlijk als iemand de draak kan steken met alles, en juist ook met zich/haarzelf, geen vaste aannames, bij alles vraagtekens zetten.  En nog leuker als een vrouw dat doet, dan is het nog meer van oeioeioei, als dat maar goed gaat...  Een sterke vrouw😄 

Geplaatst

@Etty Voor mij betekend humor dat ik onmiddellijk in de lach schiet zonder erbij na te hoeven denken. As je humor gaat ontleden is het misschien helemaal niet grappig en vaak seksistisch ook. Ik kijk graag naar stand-up comedy van bv Ricky Gervais of Bill Burr. Het is vaak erg grof en beledigend maar ik kan er vreselijk om lachen. Misschien gewoon omdat het de boel lekker relativeert en je gewoon weet dat ze er niks van menen. Er zit een soort  onmacht in hun optredens, over alles wat fout gaat om hun heen en in de wereld. Maar humor is ook heel persoonlijk denk ik. Het is maar net hoe je in het leven staat en wat voor ervaringen je hebt opgedaan. 

Geplaatst (bewerkt)

Mannen maken mooie droge humor. Vrouwen zijn vaak goed in zelfspot. Vlamingen kunnen er ook wat van, die grappen zijn vaak scherp en intelligent.

Over die pijngrens van mannen vs vrouwen en dat apparaat dat pijn simuleert: dat gaat ook over menstruatiepijn. Er zijn vrouwen die elke maand een paar dagen echt ziek zijn en zware pijn lijden. Dat wordt vaak niet serieus genomen. En dan heb ik het niet over de hormonen en stemming. 

bewerkt door Lonster1
Geplaatst

In het buurthuis waar ik kook komt een man die altijd dezelfde grappen vertelt, in de vorm van een raadsel. Degene die ik onthouden heb:

Een man heeft een motorfiets en neemt twee passagiers mee. José zit voorop en Annemarie achterop. Hoe heet de man?

Geplaatst

Dat moet Rob wel zijn, die man ken ik ;)

zo, nu ga ik de was ophangen. 
Buiten blauwe lucht, zon .. en geen kinderen in huis dit weekend! Ik voel een wandeling en een etentje aankomen vanavond. 

Geplaatst
14 minuten geleden zei MaryArt:

@renaldo61 Je kunt het ook opvatten als een grapje misschien? Zelfs als het zo niet bedoeld is...

@Adri03 Ik vind mijn relatie met Hestia helemaal niet grappig. Vanaf het begin rond 2020 had ik zo"n gevoel van, "Waar bemoeien die zich mee? ", ik denk dat ze in de eerste plaats kwamen om mij te helpen met mijn verslaving. Ik vond hun echter nooit helpend, je kunt mijn gevoel daarrond zo'n beetje vergelijken als het gevoel dat Flavieke heeft bij kritiek. Dan later de vernederende alcoholcontroles waar maar geen einde aan kwam  vond ik zeker niet helpend. Nu mijn begeleidster en ex-begeleidster zien alchohol drinken is zeker ook niet helpend. Nee, wat Hestia betreft zie ik de humor niet. 

Geplaatst

@renaldo61 Waarom verbreek je de relatie met Hestia dan niet? Ben je verplicht om daar heen te gaan? En wie verplicht jou dat dan? Ze konden van mij de bietenberg op. En idd helemaal als hun aan een pot bier zitten. Zulke mensen zou ik niet meer serieus kunnen nemen

Geplaatst
47 minuten geleden zei renaldo61:

@Adri03 Ik vind mijn relatie met Hestia helemaal niet grappig. 

Ik ga je het grapje van herman0167 niet uitleggen, want je vat hem of je vat hem niet. Jij vat hem overduidelijk niet, waarschijnlijk omdat het je aan zelfreflectie en dus zelfspot ontbreekt.

Geplaatst
52 minuten geleden zei renaldo61:

Ik vond hun echter nooit helpend,

Wat @MaryArt zegt.

Heb ik jou al vaker gezegd. Ik snap daarom ook niet waarom jij het erg vindt als Hestia een afspraak afzegt. Wees blij zou ik zeggen..

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...