Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Dat belonen heb ik juist mijn twijfels over. Nou ja, het is altijd leuk om jezelf te kietelen, maar de enige beloning waar het mij om gaat is juist dat ik een leven leef zonder de ketenen der verslaving. Dát is waar ik dagelijks van geniet. Al het andere is bijzaak. Als je iets gaat belonen is onvermijdelijk het idee dat er een uitzonderlijke prestatie is geleverd. En dat impliceert dat weer stoppen iets heel zwaars is. Terwijl het juist zo vreselijk eenvoudig kan zijn: je ontworstelt je aan de dwangmatige patronen en vervolgt opgelucht je weg. 

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel

bewerkt door knakker
Geplaatst (bewerkt)
50 minuten geleden zei knakker:

Dat belonen heb ik juist mijn twijfels over. Nou ja, het is altijd leuk om jezelf te kietelen, maar de enige beloning waar het mij om gaat is juist dat ik een leven leef zonder de ketenen der verslaving. Dát is waar ik dagelijks van geniet. Al het andere is bijzaak. Als je iets gaat belonen is onvermijdelijk het idee dat er een uitzonderlijke prestatie is geleverd. En dat impliceert dat weer stoppen iets heel zwaars is. Terwijl het juist zo vreselijk eenvoudig kan zijn: je ontworstelt je aan de dwangmatige patronen en vervolgt opgelucht je weg. 

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel

Ja, is ook zo, maar je moet het niet gaan vergeten. Vandaar die beloningsdingen.

Ik zat al op internet te kijken naar stoere armbanden, maar het is dan weer te ironisch om eerst ketenen te verbreken en dan jezelf weer een armband om te doen.

Misschien trek ik gewoon een leuke steen uit de rivier en ga ik daarmee in mn zak rondlopen. Het hoeft niet allemaal uit China te komen en wat te kosten...

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Ik ben 68 en voel me bij het opstaan tegenwoordig als een roestige locomotief. Maar als ik er dan koffie ingegoten heb, 20 km gefietst en 2 km gelopen, dan draait het gelukkig weer (hoelang nog?) als een tierelier  :D523431738d7f3b41d62859e23e02cf5e6c0a99f755ed3b80c7052577cd310ea9.jpg.954476bd5bba5a34f2f4422cb5aebe44.jpg

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...