Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mogge. Vandaag geen werk maar de hele dag met mijn collega’s op training. ‘Omgaan met agressieve cliënten.’ Met acteurs en rollenspellen want dan is het net echt. Nou, dolletjes. Ik noch mijn collega’s hadden hieraan behoefte, maar het moet van de inspectie geloof ik. Terwijl we kampen met problematische personele en financiële tekorten wordt een belangrijk deel van het personeel hier twee volle dagen voor uitgeroosterd en uitbetaald.

Ik heb in mijn leven bijna nooit iets opgestoken van zulke cursussen. En dat ligt niet alleen aan mijn eigenwijsheid.

Geplaatst

Goedemorgen, 

Misschien levert het cv technisch nog iets op @knakker?  Hopelijk valt het mee,  steek je er toch iets van op. 

Ik ga vandaag ook op cursus, deel twee EHBO.  Als het niet wordt afgezegd vanwege gladheid. 

Geplaatst
2 uur geleden zei knakker:

Ik heb in mijn leven bijna nooit iets opgestoken van zulke cursussen. En dat ligt niet alleen aan mijn eigenwijsheid.

Hier idem. Een cursus is altijd: met de groep ergens gaan zitten luisteren naar iemand, veel aantekeningen maken, aan het eind: nou, goeie cursus! Dan de volgende dag weer gewoon aan het werk.

Het zou effektiever zijn als iemand een paar dagen met je meeliep en dan zou zeggen: "nee, niet zo, probeer het eens zo!" 

Geplaatst

In een grijs verleden, toen ik nog loonslaaf was, leek het de bedrijfsleiding een goed idee om tegen een godsvermogen iedereen verplicht een PRINCE2-opleiding (projectmanagement) te laten doen. Misschien had ik oogkleppen op vanwege een negatieve grondhouding, maar ik heb in de daaropvolgende tijd echt 0,00 aan verandering gezien bij de projectaanpak door betrokkenen :D. Het is allemaal de nieuwe kleren van de keizer. En elk bedrijf heeft nu eenmaal een opleidingsbudget dat opmoet, dus dan verzinnen ze van dit soort flauwekul voor de werknemers. Sinds ik bijna 20 jaar geleden voor mezelf begon, is dit soort ergernissen me gelukkig bespaard gebleven :)

Geplaatst (bewerkt)

Zo lang de werkmethode zelf niet verandert, gebeurt er niks. En omdat er in ons team geen enkele werkmethode is, dus iedereen klooit maar wat en niemand praat met elkaar althans niet over hoe er gewerkt hoort te worden, is elke cursus volstrekt zinloos 🤣

Soms is een cursus wel interessant, dan hebben ze lekkere koekjes geregeld bij de koffie bv.

Soms als ik het zat ben dan koop ik zelf een boek en daar steek ik dan wel wat van op. Die kennis hou ik dan lekker zelf 🖕🏻

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Een hele goede morgen.
Grijs buiten, beetje regenachtig en gelukkig totaal niet glad meer
Vandaag maar wat in huis rommelen
Je wereldje wordt soms wat klein als je gepensioneerd bent ☺️

Verlang naar de lente en zomer.
Weer lekker in de volkstuin bezig zijn

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...