Marij Geplaatst 23 uur geleden Rapport Geplaatst 23 uur geleden Perfect Renaldo, ga jij wel maar lekker bij de haard zitten zodat je geen koude tenen krijgt
Spirit Geplaatst 19 uur geleden Rapport Geplaatst 19 uur geleden Ik ga nog even opslomem en dan op tijd naar bed. Wil morgen niet te laat komen. Welterusten allemaal!
MaryArt Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Goeiemorgen allemaal, De hangbrug was prachtig gisteren! Vandaag richting Salzburg als het goed is. We zullen zien wat we gaan beleven! Eerst maar een ontbijtje.
Spirit Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Lekker ontbijtje eerst. Daarna hoor ik het wel.
Spirit Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) Hoelaat vertrekken we? M'n ontbijtje zit er al in. Ik moet echt eerst naar de accordeon reparateur. Ik eis een andere. Wat moet ik met zo'n vals kreng. Als ik geslaagd ben, speel ik de sterren weer van de hemel. Er zijn natuurlijk veel ergere dingen, maar mijn instrument moet ik orde zijn. Jullie zien me vast hopelijk blij weer naar de arrenslee komen. In de middag ben ik gewoon weer beschikbaar. 10 uur geleden bewerkt door Spirit
Marij Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden Spirit, ook wij eisen een andere! Sterker nog, we gaan er zo allemaal met de slee langs om er zeker van te zijn dat onze oren en ons humeur de rest van de reis in orde blijven. Daarna door naar Salzburg! De slee glijdt beter dan gisteren en iedereen zit inmiddels ongeveer op z’n vaste plek — of denkt dat dat zo is. We beginnen elkaar wat beter te kennen…wie altijd nét iets te langzaam instapt, wie doet alsof hij nergens last van heeft, maar ondertussen wel steeds die ene deken claimt. De kleine onhebbelijkheden komen boven tafel, maar eerlijk is eerlijk: het hoort er ook een beetje bij. Er wordt gemopperd, gelachen, grapjes gemaakt en meteen weer bijgelegd. Niemand wil nog stoppen met de reis. Sterker nog, er stappen onderweg meer mensen in, wat een compliment aan de groep! Salzburg lonkt ergens voor ons. Of we het vandaag halen? Geen idee. Maar we zijn onderweg, we zingen mee met de zuivere accordeon en we reizen verder. De dag is begonnen! Bob reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Haha, wat zal die man raar opkijken als we daar met z'n allen aan komen rijden met de slee. Ben er ook helemaal klaar voor. Fijn, dat jullie me daarin steunen. Ik ga de honden even eten geven en uitlaten. Ze hebben gisteren uit verveling het hele interieur gesloopt. Ik wist niet wat ik zag. Wie het gedaan heeft, staat er niet bij, maar de honden zaten me allemaal heel onderuit aan te kijken toen ik de ravage zag. Ik zag dat iemand het al had opgeruimd. Een nieuweling. Hij staat bij Wie is wie. Misschien wil hij ook wel in de arreslee. Zou handig zijn, want die nieuwe schijnt vrij technisch te zijn. Handig met auto's. Lijkt me voor het onderhoud van de slee onderweg ook wel een fijn idee.Je weet maar nooit, of er iets lostrilt. Ook kijkt hij dan voor goede veiligheidgordels zodat we goed vast zitten. Er mag natuurlijk niemand uitvallen.
Marij Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) Top, uiteraard van harte welkom ! Ik hoop niet dat hij veel gereedschap meeneemt? Wellicht dat jouw accordeon dan geen plaats meer heeft! Ik heb gevraagd of de restanten van het ontbijt mee in de slee mogen, want een aantal slaapkoppen gaat geen tijd meer hebben om in het hotel te eten. Over die ravage .. dat zou mijn hond nooit doen uiteraard!😊 8 uur geleden bewerkt door Marij
Spirit Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Bedankt allemaal. Ik heb een andere gekregen. Wat een mooi ding. Mooi geluid. Denk zelfs dat bollewops het mooi vind. Zo blij Mariposa reageerde hierop 1
Marij Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Oké, even opletten — Salzburg. We doen hier gewoon rustig aan. Dit is zo’n stad waar je vanzelf langzamer gaat, dus dat is prima. We lopen een beetje door de oude stad, die smalle straatjes in. Je kunt hier eigenlijk niet verkeerd lopen; alles is wel leuk. Als we omhoog kijken zien we die grote vesting, Hohensalzburg. Niet per se dat we er allemaal heen móéten, maar het uitzicht schijnt wel serieus goed te zijn. We gaan hier overal Mozart tegenkomen. Zijn huis, zijn naam, zijn hoofd. Ja, na al die accordeon is dat misschien wat veel, maar het hoort erbij. Belangrijkste afspraak: warm eten. Soep, knoedels, iets met kaas — maakt niet uit wat. Even zitten, beetje mensen kijken, doen alsof het heel normaal is dat we hier met een slee zijn aangekomen. Qua slapen zijn er twee opties, een knus familiehotel of een hostel waar je met anderen in een stapelbed ligt. We zien elkaar straks wel weer. Verdwaal gerust een beetje, maar niet te enthousiast. Salzburg loopt niet weg — wij straks wel weer.
Spirit Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik ga voor het knusse familiehotel. Die stapelbedden ben ik echt te oud voor. Zou niet weten hoe ik naar boven moet klimmen. Mijn enkel is ook nog zwak. Pfff, ff time out. Hoelaat worden we verwacht. Eerst even afwachten waar de voorkeur van de anderen naar uitgaan.
Marij Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Ik ga ook voor het knusse hotel hoor, het mag best wat luxer zijn met deze feestdagen! Jullie weten toch dat er dankzij een gulle gever een creditcard mee is waarmee we alles kunnen betalen? Enige dat niet betaald wordt zijn alcoholische drankjes. Lijkt me prima deal!
Bob Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) Ja, het knusse hotel, graag! Wist je trouwens dat er ook Mozart muziek op accordeon gespeeld kan worden, dat had ik niet gedacht. Ik vond er prachtige voorbeelden van op het internet. Wat dacht je bijvoorbeeld van deze uitvoering van Mozarts sonate voor klavier in G, in een bewerking met kamerorkest: 59 minuten geleden bewerkt door Bob
lady jane Geplaatst 59 minuten geleden Rapport Geplaatst 59 minuten geleden Mooi en echt Oostenrijks ook zo. Dat wordt even oefenen voor @Spirit, maar wel een uitdaging misschien? Ik ga ook voor het knusse hotel, ben geen fan van stapelbedden en heb zelfs het liefst een 1 persoonskamer tegenwoordig. Lekker rondgezworven in de grote stad, mooi met deze Kerstsferen ook.
Mariposa Geplaatst 52 minuten geleden Rapport Geplaatst 52 minuten geleden Vraagje, is het een idee om iets van een kleine slee erachter te hangen voor degene die wel willen stoppen maar het laatste zetje nodig hebben? Ik zou graag mee gaan om de sfeer te proeven. Helemaal stoppen met drinken hoop ik binnen 2 weken te doen. Misschien helpt de gezelligheid om de knoop door te hakken? Marij reageerde hierop 1
Marij Geplaatst 46 minuten geleden Rapport Geplaatst 46 minuten geleden Maar Mariposa, ga je dan in je uppie in dat sleetje zitten drinken? Ik heb je veel liever in de slee, maar zonder alcohol. Je kunt altijd van de slee af als je liever alleen gaat drinken, maar drinkend zielig in je uppie achter ons aan getrokken worden vind ik een onprettig idee. Spirit reageerde hierop 1
bolletje Geplaatst 43 minuten geleden Rapport Geplaatst 43 minuten geleden Natuurlijk lukt het Mari, je kan al beginnen met oefenen. Waarom binnen twee weken? Probeer nu alvast te beginnen dan heb je de beginfase al gehad. En het lukt je zeker weten. Krijg je het druk met de kerst? Spirit reageerde hierop 1
Mariposa Geplaatst 34 minuten geleden Rapport Geplaatst 34 minuten geleden 11 minuten geleden zei Marij: Maar Mariposa, ga je dan in je uppie in dat sleetje zitten drinken? Ik heb je veel liever in de slee, maar zonder alcohol. Je kunt altijd van de slee af als je liever alleen gaat drinken, maar drinkend zielig in je uppie achter ons aan getrokken worden vind ik een onprettig idee. Misschien sluiten er meerdere aan...
Mariposa Geplaatst 32 minuten geleden Rapport Geplaatst 32 minuten geleden (bewerkt) 32 minuten geleden zei bolletje: Natuurlijk lukt het Mari, je kan al beginnen met oefenen. Waarom binnen twee weken? Probeer nu alvast te beginnen dan heb je de beginfase al gehad. En het lukt je zeker weten. Krijg je het druk met de kerst? Ja, ik krijg de hele familie over. Was niet de bedoeling maar uiteindelijk heb ik weer een huis vol (en dat na 2 verjaardagen hier in de afgelopen 3 weken). Ik heb binnenkort een vervolgafspraak met een hypnotherapeut, daar hoop ik op veranderingen 10 minuten geleden bewerkt door Mariposa
Marij Geplaatst 31 minuten geleden Rapport Geplaatst 31 minuten geleden (bewerkt) ja..meerderen bij de rest in de grote slee, om met elkaar de alcohol fijne sfeer te proeven! Laten we vast vooruitkijken naar de kerstdagen hier! We zien vooral warm en relaxte dagen voor ons. Geen strak programma, geen verplichtingen, geen gedoe. Gewoon samen zijn, ergens waar het buiten koud is en binnen behaaglijk. Geen visite die onze aandacht vraagt waardoor we onszelf verliezen. Geen moeten, geen rollen, geen verwachtingen. We hoeven nergens aan te voldoen. We zitten bij elkaar, delen eten, dekens en stilte, en laten het gewoon gebeuren. Waarschijnijk klinkt er muziek, misschien ook niet. Misschien praten we veel, misschien kijken we vooral naar buiten. Het hoeft nergens heen. Nouja, de honden wel, maar wij niet. Wij zijn er. ongedwongen, rommelig, warm, en precies goed. 24 minuten geleden bewerkt door Marij
Spirit Geplaatst 18 minuten geleden Rapport Geplaatst 18 minuten geleden Nee, geen drinkers in onze slee. De bedoeling is juist om lekker te steunen en de feestdagen droog door te komen. Val je eraf (als je toch voor de bijl gaat) dan is dat gewoon jammer, maar meld het dan even. Dan kan er weer een andere passagier mee. Ach, in al die tijd dat ik hier meedraai, viel ik er ook wel eens af. Maar dsnk erom: de val komt hard aan. Ik had in ieder geval overal blauwe plekken. Het is dus echt af te raden. We gaan er gewoon wat van maken.
Mormel Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden 28 minuten geleden zei Marij: Maar Mariposa, ga je dan in je uppie in dat sleetje zitten drinken? Ik heb je veel liever in de slee, maar zonder alcohol. Je kunt altijd van de slee af als je liever alleen gaat drinken, maar drinkend zielig in je uppie achter ons aan getrokken worden vind ik een onprettig idee. Ik wil wel samen met haar in dat karretje zitten terwijl mijn hond mee de hoofdslee voortrekt. En misschien hebben we volgend jaar dan de kracht om plaats te nemen in de grote slee (want deze moet toch echt al groot worden).
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden