kers Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Poahhh, de laatste loodjes voordat het vakantie is. En wat een vooruitzicht... 2 weken rust... Kijk er ontzettend naar uit. Hoop het fitnessen de komende 2 weken weer een beetje te kunnen oppakken. Ben er door drukte en een blessure doelbewust niet mee bezig geweest de afgelopen 3 weken. Heel bewust de keuze gemaakt, althans vanwege de drukte iets rustiger aan te doen. De blessure had ik uiteraard minder invloed op. Komende week gaat het roer wat dat betreft weer even lekker om en zal ik in de ochtenden echt tijd gaan vrijmaken om weer naar de sportschool te gaan. Ben de afgelopen 1,5 maand zonder veel te doen aardig wat afgevallen. Vanavond begint het met een potje zaalvoetbal. Morgen dan de afsluitende dag op mijn werk en daarna de welverdiende rust. Deze week wat minder vermoeid geweest ondanks wat minder slaap en een vrijdagavond tot in de morgen door. Het niet drinken houdt me scherper en ook veel bewuster in het moment. Gisteravond even een moment verveling gevoeld, daar piepte en kraakte het vroeger enorm en ging ik deze momenten aan met drang en drank. De drang was er nu ook, maar de weerstand tegen het toegeven aan des te meer. Voor mijn gevoel maak ik goede stappen in de juiste richting. Vandaag kerstviering op mijn werk en het voelde niet zo zwaar allemaal. Niks te verbergen, niets te verbloemen, gewoon genoeg energie om deze door te komen. Wel rond me heen veel gesprekken waar het gaat over de feestdagen met de nodige alcohol. Praat er zelf niet over mee, mijn collega's weten dat ik droog sta... ik draai mijn rondje en kies voor een andere plek als dit het gespreksonderwerp blijft. Ik kijk uit naar de komende dagen, laat ze maar komen, ups & downs ik ga ze aan, nuchter! Bob en JamesM reageerden hierop 2
kers Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Mijn gevoel gaat weer alle kanten op. Vanavond alleen thuis met de kids. Althans ze zijn ondertussen naar bed en daarvoor heb ik ze ook weinig gezien... Het is een avond waar ik me helemaal kapot verveel. Heb echt geen zin om tv te kijken, mijn telefoon heeft ook niets te melden, ben het scrollen zat. Deze verveling is zo verschrikkelijk waardeloos. Kom echt helemaal nergens op deze manier. Zit hier een beetje suf te wezen en deze momenten zou ik o zo graag willen verdoven. Verdoven van dit waardeloze kutgevoel was altijd zo lekker. Even keihard verdoven en binnen een half uur in diepe slaap. Maar ik ga niet toegeven. Ik moet hier ook mee om leren gaan. Iemand tips? Ik trek dit echt zo verschrikkelijk slecht. Morgen ook nog eens een dag voor de boeg waar ik enorm tegenop zie. Namelijk kerst vieren bij mijn schoonfamilie. Dat klinkt misschien onaardig, maar staat los van mijn schoonouders. Met een biertje op is het meestal wel door te komen. Dan lukt het me zelfs om met mensen die ik het liefste ver weg houd toch een gesprek te voeren, maar nu kan dat dus niet. De afgelopen verjaardagen waren al niet zo best en heb ik me best eenzaam gevoeld. Zit er meestal maar wat verloren bij en dat is niet makkelijk voor me, omdat ik niet goed ben in stil zitten en me ongemakkelijk voelen. Helaas is het een lange zit van 's morgens tot in de avond. En ja, ik weet dat ik hier niet onderuit kan, maar wat zou ik het graag overslaan. Voor mijn vrouw is dit belangrijk en ik weet dat zij er soms net zo over denkt, maar zij kan er beter mee omgaan. Zij kan wel een gesprek aan met mensen over koetjes en kalfjes en ze bewust vaak op afstand houden. Ik kan dat dus totaal niet (meer). Ik heb de interesse niet in hen en het lukt me ook niet het te vinden. Hopelijk overleef ik vanavond en morgen en kan ik eindelijk echt van de vakantie gaan genieten. Vandaag is me dat zeerzeker nog niet echt gelukt helaas.
Bob Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) Tips voor het verdrijven van verveling: puzzelen, lezen misschien? Tips om je meer te amuseren in gezelschap, zonder alcohol: 1. (De introverte variant) Probeer gedragsvarianten die je bij anderen ziet te classificeren en vervolgens ook in jezelf te herkennen. Probeer jezelf door de bril van een ander te bekijken en bedenk wat die ander mogelijk bij zichzelf allemaal over jou denkt. 2. (De extraverte variant) Vraag belangstellend hoe het de ander gaat. Luister, knik af en toe vriendelijk. Laat iemand die op zijn of haar praatstoel zit lekker doorkletsen. De avond vliegt om. 2 uur geleden bewerkt door Bob kers reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Mijn eerste gedachte is: moet je niet gewoon leren vervelen? Elk leven kent nu eenmaal ook saaie momenten, die bedoelt zijn voor de broodnodige rust of reflectie. Ik vermaak me vaak ook wel met alleen mijn gedachten. Als je in plaats van daar drank overheen te gieten dat gaat volproppen met activiteiten blijf je voor jezelf wegvluchten. Sociale verplichting is niet altijd aan te ontkomen, maar wel veel meer dan men soms denkt. Verjaardagen van ‘s ochtend vroeg tot ‘s avonds laat: wie heeft dat in vredesnaam bedacht? kers reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Als ik me zo voel dan ga ik een afwasje doen. Klaar. kers reageerde hierop 1
Marij Geplaatst 49 minuten geleden Rapport Geplaatst 49 minuten geleden Heb je gisteravond overleefd?
garfield076 Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Geplaatst 35 minuten geleden Hé Kers, De dag doorgekomen? Dat gevoel van verveling en nergens meer komen herken ik wel. Daar moet ik ook nog een modus in zien te vinden. Dat kost tijd en hard werken. Maar daar gaan we wel doorheen komen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden