Mormel Geplaatst 13 uur geleden Rapport Geplaatst 13 uur geleden Al is het nog enorm vroeg, toch bij deze: Dagpact: Mormel
Mormel Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden @renaldo61: mocht je dit nog lezen, is het gelukt gisterenavond? Had begrepen dat het een moeilijke dag was.
renaldo61 Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 4 uur geleden zei Mormel: @renaldo61: mocht je dit nog lezen, is het gelukt gisterenavond? Had begrepen dat het een moeilijke dag was. De hele dag was moeilijk maar ik had toch nog wel een gesprek later. Ik was gewoon binnen te wandelen bij de verpleging van de afdeling waar ik laatst opgenomen was om goeiedag te zeggen. Nu zat ik gisterenochtend in de leefruimte te praten met een andere patiënt. De verpleging zei tegen mij dat dit niet kon. Ik was aan 't twijfelen een café binnen te gaan wat later. Ik dacht dat die afdeling voor mij een veilige haven was.
bumperjim Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Een verpleegafdeling is geen ruimte waar iedereen zomaar binnen kan lopen, snap je dat niet? Het is een veilige haven voor de patienten juist omdat niet iedereen naar binnen kan. karin123 en herman0167 reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden (bewerkt) Goeiemorgen allemaal, @renaldo61 waarom mocht je daar niet even praten met die andere patiënt? ik ga straks voor de eerste keer met mijn nieuwe pak de zee in. Mij benieuwen of het nu wel gaat. Het voelt wel erg als vals spelen 🤭 7 uur geleden bewerkt door MaryArt Lika en Fonny reageerden hierop 2
MaryArt Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden @bumperjim je mag toch ook mensen bezoeken op een verpleegafdeling? Maar ik ken de regels verder niet in België. Mijn buurman lag een paar jaar geleden ook in een verpleeghuis en daar mocht je altijd komen. Of eigenlijk was het een revalidatiehuis.
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden (bewerkt) 12 minuten geleden zei MaryArt: @bumperjim je mag toch ook mensen bezoeken op een verpleegafdeling? Maar ik ken de regels verder niet in België. Mijn buurman lag een paar jaar geleden ook in een verpleeghuis en daar mocht je altijd komen. Of eigenlijk was het een revalidatiehuis. Bezoeken ja, dan kom je voor meneer X of mevrouw Y binnen de bezoekuren, maar je kan er niet binnenstuiteren zoals in een café omdat het er lekker warm is en omdat er mensen zitten die moeilijk ergens anders naartoe kunnen. En dan zeggen dat het jouw veilige haven is, want dat is het niet als je daar geen patient bent. 6 uur geleden bewerkt door bumperjim
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 14 minuten geleden zei MaryArt: Goeiemorgen allemaal, @renaldo61 waarom mocht je daar niet even praten met die andere patiënt? Dat ik in de leefruimte aan 't praten was met een patiënt was volgens de verpleegster niet volgens het reglement. Er zijn op dat uur ook geen bezoekuren.
renaldo61 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Je doet er ook niemand kwaad mee, het is niet dat ik de therapieën verstoord heb.
bumperjim Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden 1 minuut geleden zei renaldo61: Je doet er ook niemand kwaad mee, het is niet dat ik de therapieën verstoord heb. Maar ja als dat het reglement is. Ze kunnen in het reglement zetten dat je alleen in het roze gekleed en op je handen lopend naar binnen mag, dan zal je je daar ook aan moeten houden 🤣 Er is geen rechtvaardigheid in dit universum.
Mormel Geplaatst 6 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 6 uur geleden @renaldo61: je hebt hier al eerder geschreven dat je autisme hebt, dus misschien is het goed dat iemand dit eens letterlijk zegt: neem die opmerking van de verpleegster niet persoonlijk. Voor haar was het gewoon haar werk en een kwartiertje later is zij het waarschijnlijk al half vergeten.
MaryArt Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden @renaldo61Ja als er bezoekuren zijn zul je je daar idd aan moeten houden. Die zijn er niet voor niks natuurlijk. En als die patiënt een goeie bekende van je is kan je hem/haar misschien beter eens opzoeken in de bezoekuren? Dat word waarschijnlijk zeer op prijs gesteld door hem/haar.
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden 1 uur geleden zei MaryArt: Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Fonny🌞
renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Voor mij heeft dit natuurlijk gevolgen, dat ik niet zomaar kan binnenwandelen om goeiedag te zeggen en dat mijn veilige haven definitief weg is.
alesto Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Alesto
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goedemorgen frummers. Bar slecht geslapen, maar ik ben er weer. @renaldo61, ik lees net jouw relaas over gistermorgen. Als ik het goed begrijp is het niet verboden om even binnen te lopen om de verpleging te groeten, maar wil men niet dat je bij de patiënten gaat zitten voor een praatje. Dat kan ik me ook wel voorstellen, maar wat ik ervan vind is niet belangrijk, van belang is hoe jij ermee kunt omgaan. Nu zie je het als een afwijzing van jouw persoon, maar zo is dat niet bedoeld lijkt me. Men heeft daar een leefruimte speciaal voor de opgenomen patiënten, een plek waar zij in alle rust kunnen vertoeven, hun veilig haven dus, zoals jouw eigen woning jóuw veilige haven zou moeten zijn. Zoals al eerder is aangegeven: neem dit niet persoonlijk op, het is een regel daar, niets meer, maar ook niets minder, en daar mag, daar moet iedereen zich aan houden. Mooi, een bakje even maar nu. karin123 reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Dagpact: Mormel renaldo61 MaryArt Fonny🌞 Alesto Yvonne
lady jane Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden goeiemooiemorgen frummers de klok bijna rond geslapen, had van elke afgelopen nacht een uurtje in te halen. Gisteren met de Nivon een Hofstadswandeling gemaakt en daarna nog met zoon uren in Den Haag gewandeld. Dat kan mijn lijf blijkbaar niet meer aan, ik kreeg onderweg al spierpijn en zere gewrichten. Maar wel een toren beklommen naast de hofvijver, met uitzicht over de hele binnenstad. En plekjes van vroeger bezocht in andere buurten. En aan het eind in een omgebouwd woonhuis een Grieks eethuisje ontdekt met heerlijke hapjes. Maar vandaag te moe om naar de sauna te gaan. En daar had ik willen uitrusten haha. Nu kan ik woensdag pas weer. Tijd dus om mijn berging aan te pakken zodat de monteur tenminste bij de boiler kan voor de onderhoudsbeurt. En dan een rustigere week voor de boeg. Gelukkig. MaryArt reageerde hierop 1
Spud Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen deze morgen! Ik ben gisteren met een deelauto weer eens bij mijn familie geweest. En het was reuze gezellig! Ik vond het wel spannend, omdat ik al een jaar geen auto meer gereden had en de voorlaatste keer dat ik zo een auto leende het alleen maar stress gaf. Het blijft wennen, elektrisch en in een automaat rijden en dat ik uiteindelijk het laatste stuk op de fiets te doen. Maar de ervaring was deze keer zo goed en de kosten vielen zo goed mee. (een stilstaande auto op je oprit kost in verhouding meer) Wil ik het wel als tip meegeven, voor iedereen die om wat voor reden dan ook geen auto meer kunnen of willen kopen en toch ook niet (help me even? want ik vind er de juiste bewoording niet voor) hun rijvaardigheid in het verkeer willen verliezen. Ik mag toegeven, de voorlaatste keer die minder meeviel. Was 1 ik deed iets nieuws en ben dan sowieso al gestrest omdat ik dan niet weet waar ik aan toe ben. 2 in mijn gemeente was het toen ook erg nieuw dus toen ik eraan begon had ik ook veel publiek die zich er ook even tegenaan ging bemoeien. Nu wist ik een beetje wat er kon komen en was ik meer voorbereid en wist ik ook wat ik niet moest doen. Het ging nog steeds niet helemaal soepel, zoals de oplaadstekker eruit krijgen. Maar ja, zoals ik uit de handleiding begreep mag je ook wel weten waar dat knopje zit. Toen dat eenmaal gelukt was, kon ik terugvallen op de fouten bij de voorlaatste ervaring en ging het vele malen beter. Mijn conclusie is, hoe vaker dat je het doet, hoe handiger dat het gaat. Want de gewoonte van je in het verkeer te begeven, zit al in je, net zoals fietsen. Dus ik zie nu die deelauto´s als een verbreding van je horizon. Minder afhankelijkheid van andere en meer kans om je sociale contacten te kunnen onderhouden. Dus, echt een proberen, hoe eng en spannend het misschien ook kan zijn. lady jane, Lika en MaryArt reageerden hierop 3
Lika Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Mooi @Spud, doe je goed. Ik zou vandaag de hele dag weg zijn, maar door te veel zieken heb ik ‘vrij’. Dat is fijn. Ga ik lekker vanmiddag met mijn moeder naar de muziek:-) lady jane en MaryArt reageerden hierop 2
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik heb ook vrij, onverwacht @Lika dacht ik mooi de tennisfinale te kunnen kijken, maar die wordt op ziggo sport 4 uitgezonden en die kan ik niet zien. Nog wel een samenvatting van de halve finale meegepakt net, maar nu moet ik het doen met de punten zien op flashscore en dat is het natuurlijk net niet, zonder beelden. Ik hoop dat jij er beter voor staat @Bob. gelukkig schijnt de zon, dus even aan de poets en dan buiten oogsten verder.
MaryArt Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Het is geen wereldnieuws maar toch voor mij een kleine overwinning. Ik met dat surfpak de zee in vanmorgen. Dat was heel goed te doen. Hij liep langzaam vol bij het kraagje vanboven. Dan wen je geleidelijk aan de kou. Toen het pak uitgedaan en kon ik in badpak verder spartelen. Geweldige oplossing dus! Misschien ook een idee voor andere buitenzwemmers. Bedankt aan de dames van hier voor de tip! 👍😘
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden