renaldo61 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: renaldo61
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Gisteren was de dagdraad snel een stille dood gestorven, ik hoop dat het vandaag een beetje levendiger is. Met mij gaat het deze ochtend goed, weinig last van mijn verkoudheid. MaryArt reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden (bewerkt) Mogge. Vandaag een groot deel van de dag alleen thuis. Ik voel me beresterk en overtuigd om niet opnieuw rare dingen te gaan doen maar zal toch nog maar een keer op het dagpact gaan staan om de dansmuis stevig aan de ketting te leggen. Dagpact: renaldo61 knakker 3 uur geleden bewerkt door knakker MaryArt reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik ben een beetje aan de achtste en negende stap van de AA bezig, maar ik vrees dat ik het niet bij iedereen kan goedmaken want een persoon wil al zeker niet meer met mij spreken.
renaldo61 Geplaatst 3 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 3 uur geleden @knakker Vandaag drink ik niet @knakker , morgen weet ik niet.
knakker Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden Ik zit me nu te bedenken wat een leuke dingen er allemaal mogelijk zijn: een end rossen op de gravelbike, een museum bezoeken, een boek lezen, gedichten schrijven. Het leven zonder drank zit vol aardigheid. Ik denk dat het de fiets gaat worden. Lika en bumperjim reageerden hierop 2
knakker Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden (bewerkt) 16 minuten geleden zei renaldo61: @knakker Vandaag drink ik niet @knakker , morgen weet ik niet. Morgen drink ik ook niet, en de dagen daarna evenmin. Voor mij werkt het beter om die keuze meteen voor de lange termijn te maken. Dan heb ik daar geen kopzorg meer over. Anders zou ik elke dag opnieuw weer een beetje gaan twijfelen. 2 uur geleden bewerkt door knakker
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Zeker als het van iemand niet mag 😁 De gravelfiets is altijd het beste idee in elk lijstje 👍🏻👍🏻👍🏻 Ik ga naar Duitsland en morgenavond weer terug. Maar morgen is een stakingsdag in Frankrijk. Dus ik weet al hoe dat gaat aflopen. Extra slipje mee 😇
knakker Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Gute Fahrt @bumperjim. En succes om dat opdringerig mokkel daar van je af te houden 😉 karin123 en bumperjim reageerden hierop 2
renaldo61 Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik wilde dat ik die absolute zekerheid had, dat ik morgen ook niet drink. Helaas die heb ik niet. Ik wil ook geen onzekerheid, de wil is sterk maar het paard wil al eens op hol slaan en dan weet ik niet of de wil van de ruiter sterk genoeg is.
knakker Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 3 minuten geleden zei renaldo61: Ik wilde dat ik die absolute zekerheid had, dat ik morgen ook niet drink. Helaas die heb ik niet. Ik wil ook geen onzekerheid, de wil is sterk maar het paard wil al eens op hol slaan en dan weet ik niet of de wil van de ruiter sterk genoeg is. Ik heb ook geen absolute zekerheid. Niemand. Maar de manier om het ‘per dag’ aan te kijken is dacht ik bedoeld voor hen die dreigen te panikeren bij het idee nooit meer te kunnen drinken. Mij geeft dat vooruitzicht juist rust. lady jane reageerde hierop 1
Zbb Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik wil me nooit meer zo voelen zoals ik me gevoeld heb. ik durf haast wel te zeggen dat ik nooit geen alcohol meer drink,mocht ik onverhoopt toch terugvallen hoop ik maar dat me heel snel dooddrink. ik wil nooit meer terug naar waar ik geweest ben. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 14 minuten geleden zei renaldo61: Ik wilde dat ik die absolute zekerheid had, dat ik morgen ook niet drink. Helaas die heb ik niet. Ik wil ook geen onzekerheid, de wil is sterk maar het paard wil al eens op hol slaan en dan weet ik niet of de wil van de ruiter sterk genoeg is. Maar heb je die zekerheid vandaag dan? ik denk dat de spreuk zoiets wil zeggen als "morgen heeft zijn eigen zorgen, focus op vandaag" en dus zou ik zelf morgen überhaupt niet vermelden. "Vandaag drink ik niet", full stop
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden 2 minuten geleden zei Zbb: Ik wil me nooit meer zo voelen zoals ik me gevoeld heb. ik durf haast wel te zeggen dat ik nooit geen alcohol meer drink,mocht ik onverhoopt toch terugvallen hoop ik maar dat me heel snel dooddrink. . Had je je graag doodgedronken in het verleden? Zo niet, waarom hoop je daar dan op?
Zbb Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ik heb me zo ontzettend slecht gevoeld in het verleden in gebruik,dat wil ik nooit meer. dat is geen leven 24/7 moeten drinken om je engsinds nog mens te voelen. vreselijk dat nooit meer .. lady jane reageerde hierop 1
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden (bewerkt) @knakker en @bumperjim Het is maar een spreuk waar ik ook niet volledig mee eens. Wat ik nu dagelijks plaats "Ik mag trouwens niet van mijn psychiater." Is maar om aan te geven dat ik zeker hulp had en heb. Maar dit forum is ook zeer belangrijk voor mij om niet terug te hervallen. 1 uur geleden bewerkt door renaldo61
renaldo61 Geplaatst 1 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 1 uur geleden 52 minuten geleden zei Zbb: Ik heb me zo ontzettend slecht gevoeld in het verleden in gebruik,dat wil ik nooit meer. dat is geen leven 24/7 moeten drinken om je engsinds nog mens te voelen. vreselijk dat nooit meer .. Ik dronk ook 24 op 7 . Ik dacht dit toen nodig te hebben, maar ik werd er alleen maar ziek van. Zbb reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 50 minuten geleden Rapport Geplaatst 50 minuten geleden (bewerkt) Ik heb mij nog nooit doodgedronken. Het lijkt me ook niks. Ik verbaas me er als altijd ook nu weer over hoe razendsnel ik van de duisternis van de drank doorschakel naar grote levenslust. Terwijl ik verder behoorlijk gematigd van karakter ben. Ik ben een bipolaire kabouter. In die bewustheid zit zowel risico als redding. Maar hoe is het nu @Zbb, lukt het goed om ook buiten de kliniek overeind te blijven? 49 minuten geleden bewerkt door knakker
Yvonne Geplaatst 37 minuten geleden Rapport Geplaatst 37 minuten geleden Goedemorgen frumers. Zo, ik ben al weer even bezig met mijn laptoppie, heeft weer kuren en doet/deed dus niet wat ik wil, lekker, goed voor je humeur 😵💫 Afijn, 'alles sal rech com' schijnt Bredero ooit gezegd te hebben, daar vertrouw ik dan maar op. Eerst maar even een bakje. Enne wat dat paard betreft: gewoon de fiets pakken in het vervolg toch? Lika reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 36 minuten geleden Rapport Geplaatst 36 minuten geleden Dagpact: renaldo61 knakker MaryArt Yvonne
Zbb Geplaatst 35 minuten geleden Rapport Geplaatst 35 minuten geleden Ja het lukt aardig overeind te blijven @knakker wel ben ik me ervan bewust om actief met mijn herstel bezig te blijven. ik vind het ook fijn om aan mezelf te werken,in het begin was het een grote zoektocht maar ik heb in de kliniek veel mogen leren waar ik nu mee verder kan. ook ga ik twee keer in de week naar de NA en ga ik binnenkort aan de 12 stappen beginnen. ik ben tot het geloof gekomen waar ik veel houvast aan heb,nu hoef ik het niet meer alleen te dragen en mag ik het even bij mijn hogere macht neerleggen als ik het even niet weet. lady jane reageerde hierop 1
knakker Geplaatst 20 minuten geleden Rapport Geplaatst 20 minuten geleden Dat zijn mooie ontwikkelingen @Zbb. Fijn dat je verblijf in de kliniek je zoveel heeft gebracht. Nou de boot op koers blijven houden. Als je tot geloof bent gekomen hoef je ook geen kunstgrepen uit te halen om de formuleringen van de 12 stappen te kunnen verdragen, dat scheelt. Ik vind het mooi: een geloof. Eigenlijk heeft iedereen een geloof. En daarvan vind ik het atheïsme het meest onverdraagzame geloof. Maar dat terzijde.
knakker Geplaatst 16 minuten geleden Rapport Geplaatst 16 minuten geleden (bewerkt) 21 minuten geleden zei Yvonne: Afijn, 'alles sal rech com' schijnt Bredero ooit gezegd te hebben, daar vertrouw ik dan maar op. Bredero was die gozer van ‘het kan verkeren’. ‘Alles sal reg kom’ is van een 19e eeuwse Zuid-Afrikaanse president. Wat ben ik toch een wijsneus. Beiden leefden overigens ver voordat de laptop kwam, dus reken je niet rijk. 16 minuten geleden bewerkt door knakker lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 12 minuten geleden Rapport Geplaatst 12 minuten geleden goeiemooiemorgen frummers gisteravond een zweepslag in mijn kuit opgelopen dus vandaag rust en luieren met mijn dikke boek. Vanmorgen begon met een gigakramp in de andere kuit. Ik wilde hem tot ontspanning masseren maar het leek wel een lang bot, dus dat hielp niets. En ik slik al jaren magnesium 1/2 uur voor ik ga slapen (werkt als een slaappil) dus maar eens begonnen met magn.olie erop te smeren. Kijken of dat wat doet. als ik hierboven zo lees, dan denk ik steeds, laat ieder het op de eigen manier doen. we weten inmiddels wel dat bekeringsdrang averechts werkt? En als iets nieuws wel helpt dat is dat heerlijk toch? Beter dan steeds meer van hetzelfde dat niet werkte. @Zbb ik ben echt blij voor je. het hebben van steun in die eenzame strijd die je voerde; geweldig!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden