Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen iedereen.
Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende …
Daarom drink ik geen alcohol.
Nooit meer. 
Een nieuwe dag, nieuwe kansen.

Dagpact:
Claudius

Geplaatst

Goedemorgen Claudius, Kunsie en alle andere frummers. 
Ik heb redelijk geslapen, nu eerst even een bakje. 
image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png
Er is in geen zon te ontdekken en het is 'koud', dus dat wordt lekker binnen rommelen vandaag

Geplaatst (bewerkt)

WhatsAppImage2025-08-21at13_43_51.thumb.jpeg.d104da4587f85ccd808e606f20d9d58f.jpeg
Gelukkig gisteren naar het strand geweest nog. En tussen 2 duinen was het heerlijk. Een enkeling ging het water in en een paar wandelaars in winterjassen trotseerden de harde wind. Maar wat zonde dat zo weinig mensen die koesterende warmte uit de wind hebben getroffen. Ja achter glas op het terras zag ik er nog wel een paar. Je weet nooit wanneer het echt de laatste stranddag wordt; meestal slaat het in september ineens helemaal om. Maar deze heb ik mooi meegepikt nog.

bewerkt door lady jane
Geplaatst

Oei, dat wordt heel fanatiek volleyen dus om warm te worden Jane :) 
Hoewel.... het gaat daar ook regenen, miezer geloof ik, maar dan nog, binnen no time ben je doorweekt... 
Hier wordt voorlopig nog geen nattigheid verwacht.... 
En ja, het kan zomaar voorbij zijn, maar ik geloof dat we na het weekend weer mooi weer krijgen een paar dagen... 
Genieten daarvan zolang het nog kan... 

Geplaatst

Het is voor mij al jaren geleden dat ik op het strand was (ben er vlakbij opgegroeid, ben er heel vaak geweest toen ik jong was, maar heb er niets mee), maar ik kan me nog overvolle stranden herinneren van vroeger en ook foto's die ik in de krant en op tv zie geven mij niet direct de indruk dat het er zo rustig is hoor Claudius. 
Ja, als het weer slecht/slechter wordt dan zal het ongetijfeld een heel stuk rustiger zijn... 
Ik kan me nog wel herinneren dat we indertijd wel naar het 'stille strand' gingen... dat was bij Langevelderslag het strand op en dan nog een heel eind naar rechts lopen, echt een heel eind :(. Geen idee of dat nog op die manier bekend staat.... 

Geplaatst
46 minuten geleden zei Claudius:

Wat een rustige stranden hebben jullie toch 

België heeft 67 km zandstrand en Nederland 250 km, dus dat scheelt inderdaad wel wat de gemiddelde bezettingsgraad betreft. Ook zijn de meeste strandgangers te lui om en stukje te lopen en zitten er dus altijd hele massa's rond de duinovergangen. Loop je wel een stukje, dan heb je heel veel leeg strand vooor jezelf. En dat geldt temeer voor de Wadden.

Geplaatst

@Yvonne Ik had met mijn ex een vakantie in Oostkapelle en het weer was goed in het dorp en hotel was er wel beweging, maar het strand vond ik rustig. Zeker als ik het met een strand als dat van Middelkerke vergelijk. 

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hondje alweer 3 keer uitgelaten.
Had wat last van haar darmen, dus om 5.45 er maar weer uit, omdat ze aan het piepen was.
Nu slaapt ze gelukkig
He,he, eindelijk rust, want wat was ze weer onstuimig vanochtend.

Nou, normaal gesproken zijn de stranden hier niet zo rustig hoor @Claudius
Zoals gezegd, even een stukje doorlopen, dan wordt het vanzelf rustiger en kan je inderdaad prachtige fotos maken.

@Yvonne, Langevelderslag komt me heel bekend voor ja
Maar waar het nou precies is zou ik niet (meer) weten.

Geplaatst

In Middelkerke zijn de hotels, restaurants en appartementen vlakbij het strand. In Oostkapelle heb je eerst een fikse wandeling voor je aan het strand bent. 

Geplaatst

Drie jaar geleden hebben we een hond geadopteerd. Het beest was al tien jaar dus we weten dat we haar niet zo lang zullen hebben. Net omdat ze al op leeftijd was, hebben we haar twee jaar geleden eens meegenomen naar de kust zodat ze dit ook eens had gezien. Vrij zeker dat het voor haar de eerste keer was dat ze de zee zag want een van de eerste dingen die ze deed was van het water drinken en vervolgens alles uithoesten. Denk dat het een heel fijne dag voor haar was. 

Geplaatst

Leuk over huisdieren en zorgen soms. Dan mis ik @bolletje (hoop trouwens dat het goed met je gaat?)wel want die weet zoveel hierover....En ja is alcohol gerelateerd soms.

Zit ook met iets. Heb 8 katjes. Gaat/ging heel goed. Een oude mooie rode vanuit Spanje(noem haar oma) Ze is al 16. Kreeg haar toen ze 6 maanden was.

Daarna 2 andere katjes  genomen omdat het maatje Prince zelfde leeftijd van mijn rode onverwachts overleed. Ze at niet meer, echt depressief.  Ze leefde helemaal op.

Die 2 nieuwe kwamen als kittens hier net 6 maanden. De dame was zwanger doordat ik te laat was me sterilisatie van mannetje. Mocht ook niet eerder omdat ze pas 6 was du s daarna zwanger(nog steeds best boos om maar goed.. Denk ook dat ze al zwanger was voordat ik haar nam, best gemeen van de mensen die hen aan mij gaven maar goed dan deal ik met hoe het is. Ze kreeg 5 kittens die ik allen nog heb. Dus 8 in totaal. Iedereen verklaart voor mij gek dat ik ze dan had weg moeten doen maar dat doe ik niet. Zien geboren worden en opgevoed. Nu komt het....zit 1 bij van die kittens nu ouder dan een jaar hoor. Die is "anders "Kleiner. Denk toch zuurstoftekort bij het geboren worden maar zo venijnig als wat. Dat heb ik afgeleerd. Zo ver als dat kan. Is een goede roedel nu. Soms probeert hij het nu nog eens en dan gaat 1 van zijn ouder broers hem ook te lijf. Die zet hem op zijn plek. Bijt niet maar 1 grom en slow motion klap met zijn inhoudende poot schrikt hem dan af. Nu worden die broers ouder en gaan harder met hem om maar hij is echt klein en dan grijpt mijn oude oma kat in. En iedereen heeft ontzag voor haar. Mar dan zit ik er nog bij...als ik er niet ben, veel aan het werk dan wat dan? Waarom ik dit deel weet ik niet maar toch wil het kwijt. Moet ik de kleine wegdoen om elders veilig te zijn want door zijn gedrag lijkt het stoer maar kan het nooit winnen van zijn grote broers. Maar goed dat oma poes ingrijpt. Maar goed dit is tijdelijk. Hoop dat ze 23 gaat worden zoals mijn oudste katje maar dat weet ik natuurlijk niet.

@bumperjim geniete van jou en Vlinder. Tatoos brrr maar goed van jou maagd! Tatoo maagd. Op mijn geen tatoos nog.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...