Claudius Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alcohol drinken, want als ik een glas drink, drink ik er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alcohol. Nooit meer. Ik mag trouwens niet van mijn psychiater. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius karin123 reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst 6 uur geleden Rapport Geplaatst 6 uur geleden Goeiemorgen allemaal, Ik ben weer thuis bij Pussycat. Twee mooie dagen gehad maar wat is het toch vreselijk druk rond Amsterdam. Op de heenweg ten noorden ervan, is het nog mooi groen met veel weilanden ( voor hoe lang nog? ) en kleine dorpjes met prachtige namen zoals Zunderdorp, Holysloot en Ransdorp. Maar eenmaal ten zuiden is het een gekkenhuis van aan elkaar geklonterde steden zoals Aalsmeer, badhoevedorp, Amstelveen enz. Ik ben op een camping beland ik Lage Vuursche midden in een bos en daar was nog een klein plekje voor mij en m'n tentje. Prima voor één nachtje. Totaal zo'n 200 km gefietst en het was heerlijk weertje natuurlijk. Nu weer bouwen aan de plantjeskast. Daar heb ik ook weer veel zin in. Nu wat regen hier, lekker voor de bomen want die laten al veel dood blad vallen. Spirit, Fonny, karin123 en 1 andere reageerden hierop 4
bumperjim Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Klinkt goed! Ik zou zo een end meerijden Fonny en Kunsie64 reageerden hierop 1 1
Fonny Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Goedemorgen allemaal!🌞 Kunsie64 reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden @bumperjim Volgend jaar heb ik plannen om weer eens in Frankrijk te gaan fietsen, bij leven en welzijn natuurlijk. Ik wil met een fietsbus naar het zuiden en dan terug fietsen. Ik heb zoiets al eerder gedaan, toen ben in afgezet in Saumur aan de Loire. Prachtige reis gehad met een grote bocht rond de grote steden. Blijf jij nou maar lekker daar want ik ben stinkend jaloers op jouw als ik die mooie foto's van je zie! 😉
bolletje Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goeie morgen mensen, Nou daar zou ik geen zin in hebben hoor, een fietsvakantie. Het zou mij te vermoeiend zijn. Ik kruip wel achterop. Kunsie64 en Spirit reageerden hierop 2
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Goedemorgen frummers, Even een bakje en dan aan de slag voor het te warm wordt....
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Tsja... moet ik het bakje wel neerzetten natuurlijk lady jane reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 4 uur geleden Rapport Geplaatst 4 uur geleden Dagpact: Claudius Kunsie Mormel Yvonne
Claudius Geplaatst 4 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 4 uur geleden Het heeft hier blijkbaar vannacht geregend.
lady jane Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden goeiemooiemorgen frummers gisteren zeevlam in Scheveningen maar toch tot 15u kunnen blijven, want niet echt koud dochter was toevallig in zandvoort en daar was t 2 x zo erg. @Kunsie64 bij Lage Vuursche en Saumur komen er goede en vele fietsherinneringen boven. Grappig dat je al fietsend, herinneringen beter opslaat dan in een auto. Wij zeiden vroeger altijd: op de fiets ben je er geweest, met de auto rijd je er door heen. Fijn dat je zonder reservering toch nog terecht kon. Misschien zijn de Nivon natuurcampings ook wel wat voor jou? Kunsie64 reageerde hierop 1
rapilos Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen allemaal, Pfff...ligt het aan mij, of is het nou zo vreselijk benauwd ? Slecht geslapen, erg warm in de slaapkamer (bijna 27 graden) en constant een mug die rond mijn hoofd zoemde Ook een paar keer gestoken door die mug Had alle ramen en deuren vannacht tegen elkaar open, maar hielp nauwelijks straks maar lopen met hondje naar vriend (kleine kilometer) Dus...nu moe van de slechte nacht
rapilos Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Ja @lady jane, ik was wel blij met die zeevlam van gisteren hoor. Daardoor werd het hier niet warmer dan 25 graden. Je zal maar in Limburg of oosten van het land wonen. Dan ga je dood van de hitte 🙈 lady jane en karin123 reageerden hierop 2
Freekie Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Goedemorgen, Vandaag met de kinderen zwemmen in een buitenzwembad met grote glijbaan.. Gisteravond toch nog maar even declaraties en bonnetjes naar de reisverzekering gestuurd... Dagpact: Claudius Kunsie Mormel Yvonne Freekie lady jane reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden In het oosten is het zomers een stuk warmer en in de winter een stuk kouder; ik ben ook blij met ons zeeklimaat in het westen Rapi. En ik ben rond 5 uur op mn koelmatje gaan liggen en tot 8.15u door kunnen slapen. Muggen houden van klamme huid, dus wie weet even koud douchen tussendoor? In tegenstelling wat wordtgezegd; niet koud douchen bij hitte, heb ik er juist veel baat bij.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden @rapilos: hier ook een slechte nacht, maar meer door mijn dromen dan de warmte. Probeer het nog tot de middag uit te houden en dan siësta, want als ik er nu onder kruip gooi ik heel mijn ritme weer overhoop. Spijtig dat je last hebt van de warmte. Ik heb grotendeels zelf mijn huis verbouwd en eigenwijs als ik ben ging ik eerst in tegen mijn kennissen (zoveel isolatie, dan haal je er toch nooit uit) alsook tegen mijn architect (neen ik wil geen groot schuifraam op het zuiden, kleine ramen en rolluiken), waar ik nu wel de vruchten van pluk. In de winter is mijn energieverbruik naar een derde gegaan van wat het was en deze zomer is de temperatuur binnen nog niet boven de 22°C geweest en dat zonder airco.
karin123 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Hier = het Oosten. Niet te harden hier. Gisteren achter het huis 38 graden. In het bos was het ook bloedheet. Hond laten zwemmen en snel weer terug. De laatste 15 jaar zijn de zomers niet leuk meer! Zelfde geldt voor Limburg. Gisteravond laat nog 26 graden en hoge luchtvochtigheid. Geniet ervan waar de zomers nog lekker zijn! Wij hebben hier nog wel veel groen, dorpen en steden (nog) niet met elkaar vergroeid. Kunsie64 reageerde hierop 1
Kunsie64 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @lady jane Ik heb één slechte herinnering aan een Nivon huis. (wist niet dat hun ook campings hadden) Jaren geleden met 2 zussen een 4 daagse wandelvakantie geboekt. Eén overnachting was in een Nivonhuis. S avonds kwam er vegetarisch voedsel op tafel met een fles water. Ik vroeg of er ook rode wijn besteld kon worden waarop die mevrouw me aankeek alsof ze water zag branden. Natuurlijk kon dat niet. Daarna mij zussen meegesleept naar een soort buurthuis maar die was dicht. Het was in het oosten van het land met al die nabuurschappen. De dichtstbijzijnde stad was Winterswijk maar ik kreeg mijn zussen niet zo gek dat we op de bus stapten om daar heen te rijden! Dat feest ging dus niet door Ook geen winkels in de buurt. Ik ben vreselijk sjagrijnig heel vroeg naar bed gegaan. Mijn zussen moesten lachen en vonden het net goed voor me! Ze hadden nog gelijk ook bij nader inzien😆 Ik ben jaren lid geweest van " Het groene boekje " die hebben ook vaak mooie campings.
Kunsie64 Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden 2 minuten geleden zei karin123: Wij hebben hier nog wel veel groen, dorpen en steden (nog) niet met elkaar vergroeid Heerlijk @karin123 Ik wens dat het nog lang zo blijven mag! Alles hoeft niet oneindig door te groeien zoals ze ons doen wijsmaken. Goed voor de economie zeggen ze dan. Dat zal best maar ook heel ongezond voor de mens.
lady jane Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden @Kunsie64 dat was vast erg lang geleden. Nivon is zelfzorg. Je mag alles eten en drinken, koopt en kookt zelf. ik ben er pas 2 x een weekend geweest met fam.en volleyteam. Nu 2 x solo geboekt. Ben nieuwsgierig hoe het bevalt. Niet alle huizen hebben campings. Bekijk de site maar eens. Ik heb n boekje voor als ik wil gaan trekken. Kunsie64 reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 17 minuten geleden Rapport Geplaatst 17 minuten geleden 1 uur geleden zei karin123: Hier = het Oosten. Niet te harden hier. Gisteren achter het huis 38 graden. In het bos was het ook bloedheet. Hond laten zwemmen en snel weer terug. De laatste 15 jaar zijn de zomers niet leuk meer! Zelfde geldt voor Limburg. Gisteravond laat nog 26 graden en hoge luchtvochtigheid. Geniet ervan waar de zomers nog lekker zijn! Wij hebben hier nog wel veel groen, dorpen en steden (nog) niet met elkaar vergroeid. Hier= oost groningen. En jaaa, bloedheet, gisteren ook 38 graden in de schaduw in het prieel, in de zon slaat de thermometer op tilt momenteel. Vanmorgen heeft de zon nog niet geschenen, maar het is inmiddels alweer 25 graden, benieuwd wat het vanmiddag gaat doen, dan wordt de zon wel degelijk verwacht. Buiten zitten doe ik maar even niet. Binnen mag ik absoluut niet klagen. Met de hulp van de zonneschermen, gordijnen dicht en als het koeler is in de nacht en vroege ochtend alles wijd open kon ik het nog beperken tot max 22 graden binnen. Gisteren werd het voor het eerst 23 graden, vanmorgen kreeg de temperatuur niet meer onder de 22. Geen airco nodig dus. En jaaa, ook hier nog genoeg ruimte, wij wonen in een klein dorpje met een gezellig stadje op een kilometer of 8...... het wonen in deze regio is een verademing... @Kunsie64, ik neem mijn petje voor je af hoor, fietsen met dat hete weer. Trouwens ook dat je zulke enorme einden vanuit het buitenland naar hier fietst, jeetje 👍 Tsja, ten zuiden van Amsterdam.... ik zat 55 jaar geleden in Haarlem op de middelbare school en woonde een kilometer of 15 ten zuiden daarvan. Op de fiets naar school uiteraard, tussen de dorpen lagen grote stukken buitengebied, als ik nu daar rij blijkt alles tussen Haarlem en Lisse totaal volgebouwd te zijn, benauwend gewoon. Kunsie64 reageerde hierop 1
Yvonne Geplaatst 8 minuten geleden Rapport Geplaatst 8 minuten geleden 2 uur geleden zei rapilos: Pfff...ligt het aan mij, of is het nou zo vreselijk benauwd ? Klopt hoor Rapi, het is hier ook benauwd. En goeie genade, wat een hitte in huis bij jou. Niet te doen gewoon. Is het misschien een idee om een ventilator vlakbij jou te laten draaien met een fles ijskoud water ervoor?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden