Claudius Geplaatst 12 uur geleden Rapport Geplaatst 12 uur geleden Goeiemorgen iedereen. Ik kan geen alchohol drinken, want als ik een glas drink, drink er twee en dan een volgende en een volgende … Daarom drink ik geen alchohol. Nooit meer. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius karin123 reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 11 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 11 uur geleden Deze ochtend is het op de meeste plaatsen in mijn stadje rustig. Zeer rustig. Behalve aan een café daar stond de politie en een aantal taxi's van een bedrijf, om feestvierders naar huis te brengen?
Mormel Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Meld me ook voor vandaag. Gisterenavond was even moeilijker, maar weet niet goed waar ik daarover kan schrijven, hier of bij wie is wie? Iemand dat me even op de juiste pad zet?
Kunsie64 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeiemorgen allemaal, @Mormel je kunt hier alles schrijven wat je kwijt wilt maar ook op wie is wie. Op de dagdraad word iets meer gereageerd over het algemeen. Misschien wil je meedoen op het dagpact?
Mormel Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden @Kunsie64: als het dagpact inhoud dat je vandaag niet drinkt, wil ik zeker mee doen. Alvast een goede morgen. karin123 en Kunsie64 reageerden hierop 2
Kunsie64 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Dagpact: Claudius Kunsie Mormel Claudius reageerde hierop 1
Claudius Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Goeiemorgen allemaal en @Kunsie64 en @Mormel Schrijf wat je wil @Mormel Hier wordt inderdaad meer greageerd. Het betreffend café was nog steeds open, nog enkele vaste klanten.
Kunsie64 Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden Heeft België geen sluitingstijden @Claudius ? In Nederland moet volgens mij alles dicht om 2 uur 's nachts. Misschien in de grote steden wat later, dat weet ik niet zo goed.
Claudius Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden Hier denk ik dat sommige drankgelegenheden 24 uur op 24 open zijn. Er wordt gekuist terwijl in de ochtend klanten aanwezig zijn. @Kunsie64 De meeste zaken hebben zeker een vaste sluitingsdag.
Claudius Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden 20 minuten geleden zei Mormel: @Kunsie64: als het dagpact inhoud dat je vandaag niet drinkt, wil ik zeker mee doen. Alvast een goede morgen. Je kunt je ook aansluiten bij het jaarpact en het weekpact . Iedere extra motivatie kan misschien helpen?
Amalia Geplaatst 10 uur geleden Rapport Geplaatst 10 uur geleden 4 minuten geleden zei Claudius: Hier denk ik dat sommige drankgelegenheden 24 uur op 24 open zijn. Er wordt gekuist terwijl in de ochtend klanten aanwezig zijn. @Kunsie64 De meeste zaken hebben zeker een vaste sluitingsdag. Eind jaren 70/begin jaren 80 veel vanuit Rotterdam, waar het uitgaansleven toen nog vrij beperkt was, naar Antwerpen geweest vanwege die 24-uurscafés. Mooie tijden waren dat (al waren ze in Antwerpen niet blij met al die zatte Ollanders).
Claudius Geplaatst 10 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 10 uur geleden (bewerkt) 5 minuten geleden zei Amalia: Eind jaren 70/begin jaren 80 veel vanuit Rotterdam, waar het uitgaansleven toen nog vrij beperkt was, naar Antwerpen geweest vanwege die 24-uurscafés. Mooie tijden waren dat (al waren ze in Antwerpen niet blij met al die zatte Ollanders). De meeste zaken willen wel op een bepaald uur sluiten, maar ik denk zeker als ze geen vast sluitingsuur hebben dat het buitenwerken van klanten niet gemakkelijk is. De cafés die ik bezocht die 24 op 24 open zijn, zijn in de buurt van een groot treinstation. 10 uur geleden bewerkt door Claudius
Fonny Geplaatst 9 uur geleden Rapport Geplaatst 9 uur geleden 38 minuten geleden zei Kunsie64: Dagpact: Claudius Kunsie Mormel Fonny 🌞
Claudius Geplaatst 8 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 8 uur geleden Voor het eerst sinds heel lang heb ik wat was buiten opengehangen. Niet de grote stukken, het beddengoed is in de droogkast gegaan. Maar de kleine stukken hangen aan een droogrek op mijn terras, er is een tuin aan mijn studio. Eigenlijk zou een drooglijn ook mogelijk zijn. Maar waarschijnlijk gaat dit niet mogen.
Yvonne Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Goedemorgen frummers. De regen is even gestopt inmiddels, het zou tot vanavond droog moeten blijven en we zouden zelfs een bescheiden zonnetje krijgen straks. Mooi, meer hoeft ook niet. Welkom hier @Mormel. Wat betreft het schrijven hier op de 'dagdraad' en op de 'wie is wie': Je kunt de dagdraad zien als een virtuele huiskamer, waar je terecht kunt met wat je maar wilt, leuke dingen, vervelende dingen, steun zoeken en krijgen, noem maar op; de 'wie is wie' is een virtuele eigen kamertje, je eigen hoekje, je dagboek, waar je ook alles kwijt kunt wat je maar wilt. Even tussen de bedrijven door hier een bakje neerzetten
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden (bewerkt) 2 uur geleden zei Amalia: Eind jaren 70/begin jaren 80 veel vanuit Rotterdam, waar het uitgaansleven toen nog vrij beperkt was, naar Antwerpen geweest vanwege die 24-uurscafés. Mooie tijden waren dat (al waren ze in Antwerpen niet blij met al die zatte Ollanders). ...die tegen de kathedraal pissen inderdaad 😁 Ik kan me nog zo'n 24u café herinneren in dat vage wijkje ten noorden van het oude centrum, briljant. Ben de naam kwijt en ik had ook altijd moeite het te vinden. Sommigen bleven daar echt heel lang hangen tot ze omver donderden en werden dan soms met de ambulance afgevoerd 🙄 Jaja, alcohol, feestelijk spul 🥳 In de Jeruzalemstraat zat ie. Google kent hem niet meer. Is misschien maar beter zo. 8 uur geleden bewerkt door bumperjim lady jane reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden In de jaren '80 kwam ik een tijdje thuis rond 6.00 uur. Als andere tenten sloten, gingen wij naar een kleine discotheek waar de mannelijke helft van de lhbtiq+ gemeenschap rondliep. Wat voelde ik mij veilig daar. Helemaal geweldig! Dan gingen de gordijnen dicht en de deur op slot. Je mocht er niet in, maar wel uit. Het werd blijkbaar toegestaan. Toen zoop ik nog niet.
lady jane Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden goeiemooiemorgen frummers 5 minuten geleden zei karin123: Wat voelde ik mij veilig daar. Helemaal geweldig grappig @karin123, ik was ooit in de duinen gaan liggen omdat de wind te koud was en toen werd ik aangesproken door een man; weet U wel waar U ligt. Ja dus. Hij waarschuwde me voor de mannen op zoek naar mannen, en ik antwoordde dat ik me juist zo veilig voelde daar. Het kwartje viel een beetje laat, maar ineens was daar die begrijpende grijns. En hij zocht verder........ karin123 reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst 8 uur geleden Rapport Geplaatst 8 uur geleden Daar komt mn dochter ook vaak, In dat soort disco's. Is kennelijk gezelliger
Amalia Geplaatst 7 uur geleden Rapport Geplaatst 7 uur geleden 14 minuten geleden zei bumperjim: ...die tegen de kathedraal pissen inderdaad 😁 Ik kan me nog zo'n 24u café herinneren in dat vage wijkje ten noorden van het oude centrum, briljant. Ben de naam kwijt en ik had ook altijd moeite het te vinden. Sommigen bleven daar echt heel lang hangen tot ze omver donderden en werden dan soms met de ambulance afgevoerd 🙄 Jaja, alcohol, feestelijk spul 🥳 In de Jeruzalemstraat zat ie. Google kent hem niet meer. Is misschien maar beter zo. Daar ben ik vast ook geweest. Als ik op de kaart van Antwerpen kijk blijken er opeens allemaal herinneringen boven te komen. (En niet allemaal even fraai ) Spirit en bumperjim reageerden hierop 2
Spirit Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden In mijn ruige tijd ging ik ook regelmatig stappen in de grote stad. Je had daar idd cafes die 24 uur open waren, alleen kwamen vroeg in de ochtend wel de schoonmaaksters. 2 jaar geleden liep ik nog langs "het oude tramhuisje", dat nu een eethuis is geworden. Voor de rest zijn de herinneringen vaag, dat wilde ik graag zo houden . Gisteren toch nog een boswandeling gemaakt met man en hond. Een beetje zuurstof happen, deed ons goed. Ik vrees, dat ik me vandaag toch hoofdzakelijk alleen moet vermaken. Een man met griep is heel erg en bijna dodelijk .Dat is toch het verschil met man en vrouw. Vrouwen ondergaan dat beter, zonder te zeuren. Sorry mannen.. karin123 reageerde hierop 1
YvonneQ Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden wat leuk, een dagdraadje! Iedereen een fijne, zonnige dag en zonder alcohol natuurlijk Yvonne
Woman Geplaatst 5 uur geleden Rapport Geplaatst 5 uur geleden Nog niet zo heel erg lang geleden kwam ik een paar keer per week in een kroeg waar de gordijnen dicht gingen om 3 uur en de asbakken op tafel. Ik vond dat knus en gezellig. Om 6 uur zwalkend naar huis. Totdat hij een grote tv ophing, toen was de sfeer weg. Voor mij goed, want toen bleef ik makkelijker weg. Ik ben weleens nuchter binnen geweest, toen zag ik wat veel drank met mensen en met mij, doet.
Claudius Geplaatst 5 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 5 uur geleden 16 minuten geleden zei Spirit: Ik vrees, dat ik me vandaag toch hoofdzakelijk alleen moet vermaken. Een man met griep is heel erg en bijna dodelijk .Dat is toch het verschil met man en vrouw. Vrouwen ondergaan dat beter, zonder te zeuren. Sorry mannen.. Ik zeur of zaag ook veel, vraag maar aan mijn begeleiding, maar dan gaat het niet over griep of zoiets. Ik heb nog wel last van rug- en kiespijn. Maar ziek worden? Nee dat doe ik niet. Toch niet sinds ik gestopt ben met alchohol 😉
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden