Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
1 uur geleden zei bumperjim:

Dit is het typische geworstel voordat het lukt. Ontdekken hoe het werkt in je hoofd. Niemand kan dat in jouw plaats doen. Sterkte 💪🏻

Bedankt. Eigenlijk is het vrij frustrerend. Enkele maanden geleden dacht ik dat ik er definitief van af was toen ik bijna drie weken nuchter stond en toch weer hervallen. Elke keer denk ik ook: dit is de laatste keer, vanaf nu gewoon nuchter blijven en toch begin ik vervolgens weer te zuipen. Ik weet zeker dat morgen anders zal zijn want alles gesloten, zondag zal weer een makkie worden, net zoals maandag want dan moet ik werken en solliciteren; maar ik weet nu al dat wanneer maandag vlot verloopt dinsdag dat verlangen zal opborrelen om te gaan drinken. 
Ergens heb ik het geluk dat ik dinsdag in de voormiddag een afspraak heb met mijn psychologe, misschien dat zij de motivatie kan aanwakkeren om nuchter te blijven. 

En natuurlijk is er de welbekende schaamte. Voor mij niet omdat ik terugval, maar wel omdat ik terugval en ondertussen maar berichten blijf plempen op dit forum waardoor ik vaak het gevoel krijg dat mensen denken dat ik het niet ernstig neem en dat ik hun strijd onderschat, terwijl dit voor mij eigenlijk nog de enige communicatie is met de buitenwereld. 
Eigenlijk gaat het helemaal niet goed vandaag en vraag ik me af waarom ik blijf proberen en het gewoon niet allemaal een halt toe roep. Tegelijkertijd heb ik mezelf beloofd er nooit uit te stappen en weet ik dat dit weer een schommeling is en dat morgen er totaal anders kan uitzien. Die verdomde verwarde geest van mij, want evengoed zit ik over een half uur weer positieve berichtjes te typen over de toekomst. 

Geplaatst

En compleet vergeten: het is Halloween deze avond of Samhain voor anderen. Ga mijn masker aantrekken, mijn spitvork nemen en vervolgens een rondje maken. 
Ach, als je al bekeken wordt als de dorpszot, dan moet je er maar het beste van maken. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...