Mormel Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Sorry als mijn taalgebruik soms wat vreemd klinkt, Belg. Na bijna 28 jaar stevig gedronken te hebben (sommige periodes minder, andere weer veel meer) ben ik sinds juni aan het trachten om alcohol compleet te bannen uit mijn leven. Twee weken geleden hervallen en nu terug droog sinds vorige zondag. Kom uit een familie van drinkers, mijn vader was verslaafd, mijn grootvader, zijn vader en al weet ik dit niet zeker maar ik vermoed dat het rijtje zo wel zal verder gaan. Eerste keer dat ik alcohol dronk was ik een jaar of 7. Mijn vader maakte zijn eigen wijn en ik hielp, onder meer door te proeven. Op mijn twaalfde de eerste keer echt dronken op een jubileum, haha, echt lachen allemaal; en sinds mijn vijftiende eigenlijk een dagelijkse drinker, eerst na school maar al snel ook voor de schooldag begon en tijdens de middagpauze. Ondertussen ben ik 43, mijn baan verloren, mijn vrouw en stiefzoon hebben besloten om sinds begin dit jaar "tijdelijk" apart te gaan wonen en eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Denk dat wanneer het nu nog niet lukt om mezelf voldoende te motiveren om nuchter te blijven het nooit zal lukken, dus om mijn kansen te vergroten bezoek ik sinds vorige maand ook de AA. Benieuwd wat dit forum brengt.
Claudius Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Welkom hier. Hier ook iemand met een leven vol alchohol. Je iedere dag voornemen niet te drinken is een goede start. Succes.
Mormel Geplaatst 2 uur geleden Auteur Rapport Geplaatst 2 uur geleden Bedankt. Ik heb het voordeel dat ik fysiek eigenlijk geen ontwenning vertoon behalve wat meer zweten en een verstoord slaappatroon de eerste dagen, dus dat is al geen reden om te drinken. Weet dat het lastige pas gaat komen over een week of iets langer, wanneer ik meer energie krijg en dat stemmetje begint te zeuren dat ik nu toch wel een glas verdiend heb.
bumperjim Geplaatst 2 uur geleden Rapport Geplaatst 2 uur geleden Zoals je je leven beschrijft lijkt het inderdaad nu wel tijd om te stoppen 😁 genoeg is genoeg. Sterkte!!!
Claudius Geplaatst 1 uur geleden Rapport Geplaatst 1 uur geleden Zeer veel zweten heb ik zeer lang gedaan. Het was ook mijn enigste echte ontwenningsverschijnsel dat opviel.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden