Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Sorry als mijn taalgebruik soms wat vreemd klinkt, Belg. 
Na bijna 28 jaar stevig gedronken te hebben (sommige periodes minder, andere weer veel meer) ben ik sinds juni aan het trachten om alcohol compleet te bannen uit mijn leven. Twee weken geleden hervallen en nu terug droog sinds vorige zondag.
Kom uit een familie van drinkers, mijn vader was verslaafd, mijn grootvader, zijn vader en al weet ik dit niet zeker maar ik vermoed dat het rijtje zo wel zal verder gaan. 
Eerste keer dat ik alcohol dronk was ik een jaar of 7. Mijn vader maakte zijn eigen wijn en ik hielp, onder meer door te proeven. Op mijn twaalfde de eerste keer echt dronken op een jubileum, haha, echt lachen allemaal; en sinds mijn vijftiende eigenlijk een dagelijkse drinker, eerst na school maar al snel ook voor de schooldag begon en tijdens de middagpauze. 

Ondertussen ben ik 43, mijn baan verloren, mijn vrouw en stiefzoon hebben besloten om sinds begin dit jaar "tijdelijk" apart te gaan wonen en eigenlijk ben ik er wel klaar mee. Denk dat wanneer het nu nog niet lukt om mezelf voldoende te motiveren om nuchter te blijven het nooit zal lukken, dus om mijn kansen te vergroten bezoek ik sinds vorige maand ook de AA.

Benieuwd wat dit forum brengt.

Geplaatst

Bedankt. Ik heb het voordeel dat ik fysiek eigenlijk geen ontwenning vertoon behalve wat meer zweten en een verstoord slaappatroon de eerste dagen, dus dat is al geen reden om te drinken. Weet dat het lastige pas gaat komen over een week of iets langer, wanneer ik meer energie krijg en dat stemmetje begint te zeuren dat ik nu toch wel een glas verdiend heb. 

Geplaatst

Welkom Mormel! 

Wat goed dat je hier bent. 

Ik heb wat tips voor je, er zijn nog veel meer tips maar deze werken voor mij erg goed. 

* Zorg dat er altijd een gevuld glas binnen handbereik staat. Met fris, thee, sap, water etc. 

* Leer je triggers kennen. Bij een trigger meld ik me direct op het forum. Een zal ik wel/zal ik niet discussie win ik namelijk niet.  

* Ik schrijf elke dag op mijn dagboekdraadje. Bij wankele tijden meld ik me smorgens na het ontwaken, met het voornemen, dat ik vandaag niet drink, en s'avonds meld ik me weer netjes droog af. 

Ik wens je een droog en nuchter leven toe! 

Geplaatst

welkom Mormel.
Wat het forum brengt kun je lezen op de draadjes van anderen en elders
er is steun voor wie zich meldt, er zijn pactdraadjes waar je met anderen
per dag/week en zelfs jaar, maand voor maand, een commitment maakt
met jezelf en je medepacters. Een extra stok achter de deur als jij dat wilt.
Wat het jou gaat brengen is ook aan jou. Hoe actiever je bent hoe meer je
er uit kunt halen. Beter een forumverslaving dan een drankverslaving, denk
ik nog wel eens, ik blijf verslavingsgevoelig maar bepaal wel zelf waaraan.
succes!

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...