Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
10 minuten geleden zei Lonster1:

Nou ja hij was natuurlijk gewoon verslaafd en heeft zichzelf kapot gedronken.

Ja maar hij zag het liever als een keuze 🫤

Geplaatst (bewerkt)

Ik ben overal allergisch voor de laatste tijd geloof ik. Ik vind iedereen stom en irritant. Of ik huil. Soms voel ik me even mezelf. Maar meestal niet. Het gaat voorbij geloof ik. 

bewerkt door Lika
Geplaatst
14 minuten geleden zei Lika:

Ik ben overal allergisch voor de laatste tijd geloof ik. Ik vind iedereen stom en irritant. Of ik huil. Soms voel ik me even mezelf. Maar meestal niet. Het gaat voorbij geloof ik. 

Nog steeds het effekt van stoppen met AD?

Geplaatst

Ik denk eerder de overgang. Al is het moeilijk onderscheid maken. Maar die ad heb ik zoooooooo langzaam afgebouwd, dat deze grote emotionele verandering van gemoedstoestand daar niet door komt. Denk ik. Ik weet ook niet meer. Voel me hopeloos ellendig vaak en ben blij als de dag weer klaar is. Zoals nu. 

Geplaatst

Ik heb noch met ad noch met de overgang ervaring, ik kan er niks zinnigs over zeggen 🫤 Ik hoop dat je een beetje tijd en ruimte voor jezelf overhoudt waar je plezier in kan hebben en even niet nadenkt over de rest 🧡

Geplaatst

Oh Lika, wat naar voor je ❤️

Heb je je al verdiept in hormoonsuppletie met bio-identieke hormonen? Voor veel vrouwen is het de redding. Je moet daarvoor wel zelf aan het roer gaan staan want er zijn kennelijk nauwelijks artsen met de juiste kennis. Er staat veel flauwekul op Facebook maar hierover is er veel (wetenschappelijke) informatie verzameld zodat je jezelf goed kunt informeren. Je zou echt een studie moeten maken van de gidsen in die facebookgroep(en) zodat je goed geïnformeerd bent, jij bent daar gelukkig slim genoeg voor.

Wachten tot het overgaat is wellicht niet de beste keuze, de overgang is geen fase, je maakt de rest van je leven geen oestrogeen,  progesteron (en testosteron) meer aan.

Mocht je geen verschil merken bij het aanvullen van je hormonen dan weet je dat tenminste maar veel vrouwen knappen weer helemaal (en vaak heel snel) op.

Er staat me vaag bij dat ik dit al eens eerder heb geschreven? Sorry dan als ik drammerig ben.

Geplaatst
10 uur geleden zei Bob:

Kun je dat nog een beetje sturen, @Lika, of overkomt het je?

Niets aan te sturen. Ook geen gevoelsurfen (of nauwelijks). 
@Yanaik ben me aan het verdiepen en ben nu bij een overgangsconsulente. Over twee weken weet een afspraak. Mijn huisarts wil pas iets bij opvliegers en slapeloosheid. Dus ik moet sterk in mijn schoenen staan. Dat vind ik moeilijk, maar ik ben op weg!!

Geplaatst

Ja, @Lika, je zal de eerste vrouw niet zijn die bij de arts opvliegers en slapeloosheid verzint. Ik lees dat huisartsen een halve middag les krijgen over de overgang in hun hele opleiding dus als je er je zelf in verdiept weet je al snel meer dan zij.

Lang leve het internet!

Geplaatst

Hier ook de overgang. Ik vind mezelf helemaal niet leuk. De hele dag mopperen, emotioneel en ontploffingsgevaar wat nauwelijks te bedwingen is. 

De 6e zomer nu. Het neemt iets af maar boven 25 graden is een hel. Vorige week was drama (lees mijn draadje). Ik kan niets hebben van mensen. Ik mis de vrolijke ik. 

Het lijkt er wel op dat ik er aan wen. Ik heb mijn hele leven omgegooid, gestopt met roken, drinken, junk food. Verhuisd naar rustige koelere provincie. 

Ik heb er voor gekozen mezelf te verdiepe omdat ik 6 jr geleden bij de huisarts zat (vrouw van 60) te flushen en ze zei: ik weet ook niet hoe je aan die blos op je gezicht komt...

Ik slik nu een mix met sint janskruid. Een paar dagen. Ik voel me opgewekt en de apocalytische gedachten lijken minder. Ik blijf het voorlopig slikken. 

Elke dag trainen helpt tegen het zweet. Gericht zweten dus. Dan is dat eruit. 

Ik mis de vrolijke ik. Ook als ik in de spiegel kijk zie ik een andere ik. Nou snap ik wel dat je door levensfases gaat, maar mijn ziel voelt wel hetzelfde, alleen mijn lijf niet en de depressieve gedachtenflow. 

Addapt. Dat is voor mij de enige weg. Aanpassen en toch ook wel accepteren. Rustig blijven zitten tijdens een opvlieger.  

Ik denk wel dat het beter wordt. Je leert leven in de nieuwe fase, net als de pubertijd. 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...