Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius
Fonny Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Claudius: Goeiemorgen iedereen. Morgen weet ik niet, maar vandaag drink ik geen alchohol. Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Dagpact: Claudius Fonny🌞
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Yo! Goeiemorgen. Hondenschool vanochtend. Gisteren uit eten geweest heul ver weg, dus ik heb helemaal niks voorbereid, ik ga straks alles improviseren. Heel gezond voor de oude baas. Peruaans gegeten. (Peruaans, is dat de term?)
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers 10 minuten geleden zei bumperjim: (Peruaans, is dat de term?) geen idee; was het lekker?
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Morning. Al lekker chagrijnig en boos geweest deze ochtend. Ik denk dat dat ook de overgang is. Heb veel last van mensen (gezin) om me heen.
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Een paar dagen in een dip gezeten. Waarom, weet ik niet. Gelukkig weet ik wel, dat dit over gaat en ik weet ook dat het door drank niet overgaat. Het is iets, wat bij mij hoort. Heb het ook geaccepteerd. Nu weer goede zin. Straks nog even lopen met de hond en dan gaan we optreden op een korenfestival. Hou daar niet zo van, treed liever binnen op en de voorspellingen geven fikse buien op. We zien het wel. Daarna maar een duik in ons zwembad nemen.
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 3 minuten geleden zei Lika: Morning. Al lekker chagrijnig en boos geweest deze ochtend. Ik denk dat dat ook de overgang is. Heb veel last van mensen (gezin) om me heen. O, meid toch. Ja, de overgang doet soms rare dingen met je. Veel te warm om je druk te maken, maar ik was ook zo en soms ben ik het nog steeds, zonder overgang
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allemaal. Gisteravond laatste beetje van de voorraadkast opgeruimd. Was wat onrustig en leek me een beter alternatief dan drinken. Nu als een kind zo blij. Denk dat ik al wel 10x de deurtjes open heb gedaan gewoon om er even naar te kijken. Alles netjes gesorteerd en op datum. Oude meuk weg. Kleine spulletjes in bakken. Dus zij net tegen kind dat ik zo boodschappen ga doen om de voorraadkast lekker aan te vullen. Krijg ik me toch een blik van die is niet goed wijs 😆 Maar goed. Eerst maar eens douchen en aankleden. rapilos en karin123 reageerden hierop 2
Emmy Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 18 minuten geleden zei Lika: Morning. Al lekker chagrijnig en boos geweest deze ochtend. Ik denk dat dat ook de overgang is. Heb veel last van mensen (gezin) om me heen. Las laatst iets over bepaalde hormonen die afnemen, waardoor je minder zin hebt om te zorgen. Dat zou het kunnen verklaren. Ervaar het zelf tenminste wel zo.
karin123 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Hier op het vliegveld is het alweer 27 graden. Tel er maar 5 graden bij op, dan heb de temperatuur hier achter het huis. Geweldig!
Claudius Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Deze middag had ik Vis met schorsenerenpuree
bumperjim Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 6 uur geleden zei lady jane: goeiemooiemorgen frummers geen idee; was het lekker? Heul lekker. Tis een beetje rustieke cuisine, lekker vooral in de zomer. Veel koude gerechten. Ceviche natuurlijk, en gegrilde octopus. Ze waren net 3 maanden open, heel aardige lui. lady jane reageerde hierop 1
Spud Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Tjeetje, hoe knuffel- en hanteerbaar mijn aanloop zwerfkat voor mij is, is hij met zijn 6 kilo toch ook wel een grote killer hoor! Afgelopen week kreeg ik een in takte bosmuis (dood) cadeau van hem op mijn gazon. Mooi beestje en dankzij de obsidentify app leerde ik wat voor knaagdier het was. Liever dat ik zoiets levend van op een afstand spot maar toch wel heel erg bijzonder om zo een beestje van dichtbij te kunnen zien. Want anders had ik nooit geweten dat dat dus een bosmuis was. Mooie grote muizen zijn dat. Ik zal u de gruwel van de foto besparen omdat ik nogal laat besefte dat ik met deze app die mooie muis kon identificeren. Dus toen ik me dat de volgende ochtend bedacht had, hadden de naaktslakken zich al te goed gedaan aan het brein van de muis. Best heel smerig, maar wel knap van de app dat ze ondanks de vretende slakken op de muis mij nog steeds konden vertellen dat het een bosmuis was. Maar nu vandaag, lag er in de garage bij mijn fiets, een nieuw cadeau/jacht trofee ( ik bekijk het graag vanuit mijn menselijk perspectief en dat van de kat zodoende dat ik het dubbel benoem) Een hele mooie, zeer grote en ook weer in takte bruine rat. Ook hier weer had ik deze liever levend mogen aanschouwen. Maar het is ook wel als ratten liefhebber zo een dier van zo dichtbij te mogen aanschouwen ook weer heel bijzonder. En daarmee steeg mijn achting voor mijn zwerfkat ook wel eerlijk gezegd. Want ratten in het nauw zijn absoluut niet flauw en geduchte tegenstanders. Daar ben ik ooit getuigen van geweest toen ik op een kattenasiel werkte en een rat zich vergist had of overliep van zelfvertrouwen, ik heb geen idee? Het beestje heeft uiteindelijk besloten om een terrein met over de 100 katten te trotseren. Waar deze rat dus te grazen genomen werd door meerdere katten, maar zijn mannetje of vrouwtje wel echt stond. Uiteindelijk is het de rat gelukt om te ontkomen door het gaas. Tot op de dag vandaag had ik zoveel respect voor die rat dat ik echt heel erg hoopte dat deze zou kunnen herstellen van zijn wonden. Want deze ging niet echt ongehavend door het gaas. Zodoende mijn respect nogmaals aan ratten. Doorzetters en terug vechters, volhouders. Daar mogen de meeste mensen nog wel iets van leren. Zodoende dat ik wel even een foto wil plaatsen. Omdat de rat geen vechtwonden had en mijn zwerfkat ook niet. Dus ik neem aan, dat mijn zwerfkat die rat waarschijnlijk al dood of bijna dood gevonden heeft door toedoen van ons mensen. Namelijk gif korrels. Omdat we te lui zijn om onze eigen rotzooi op te ruimen en als dan een ander wezen het wel doet, we ze als ongedierte zien. Nope ik hoef ook geen wilde muizen of ratten in mijn huis, daarom zorg ik ervoor dat ik niet veel rotzooi laat rondslingeren of juist wel een stukje van mijn huis af die dieren bewust voeren. Ik heb de rat een grafje gegeven en bloemetjes op geplant, want blijft toch weer een reminder voor me dat ik wel commentaar kan hebben op andere mensen, maar eigenlijk eerst bij mijn eigen voordeur mag gaan kuisen want blijkbaar doe ik het zelf ook nog helemaal niet zo goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden