Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Mooi @Claudius 10 maanden! 

Vandaag wordt het eindelijk weer eens wat beter weer! Ik heb gister 2 beugels op mijn voorwiel van mijn fiets laten zetten om daar tassen aan te kunnen hangen. Ik ben toch van plan om een grote ronde om het IJsselmeer te gaan fietsen ondanks mijn zorgen om mijn veiligheid. Ik fiets meestal zoveel mogelijk door natuurgebieden en ontwijk de grote steden waar het vaak veel te druk is. Ik heb iemand gevonden die mijn kat eten wil geven en ze kan dag en nacht naar buiten dus dat moet lukken voor ongeveer 5 dagen. Nu is het wachten op echt warm weer, ook in de avond. Het is inmiddels 10 jaar geleden dat ik een reis gemaakt heb op de fiets met mijn tentje, dus ik vind het heel spannend allemaal maar ook heel leuk om het voor te bereiden! 

Geplaatst
19 minuten geleden zei Berkje:

Dat de herinnering aan femke je kracht mag geven.

Het niet meer drinken had wel veel met haar te maken. Dat weet mijn begeleiding ook, daarom vreesden ze dat ik weer zou gaan drinken als Femke wat zou overkomen. Dus eigenlijk zit ik nog maar aan maand 3 dat ik met eigen riemen moet roeien. 

Geplaatst

Ik zie in Nederland nog heel vaak mensen met bepakking fietsen hoor @Claudius Misschien omdat het hier zo vlak is qua landschap en België toch wat heuvelachtig. De Ardennen zijn trouwens prachtig, daar ben ik vroeger ook vaak doorheen getrokken. En het IJsselmeer is niet zo groot maar ik maak het zelf groter door er met een grotere bocht omheen te rijden.

Geplaatst (bewerkt)

Hebben jullie ook zo'n thema in je leven waar je jaaaaarenlang tijd en energie en geld insteekt en je weet niet waarom? Ik stel u voor: het zwembad van bumperjim. Genoeg erwtensoep voor de hele regio 🤣

Het was een beetje groen de winter uitgekomen, ik dacht dat filteren we er wel uit. Nou dat schoot niet op, toen dacht ik, ik knal er wel een sloot flocculant in dat het op de bodem zakt. Dat werkt altijd prima behalve nu ineens. Wtf?? Alle meetwaarden zijn verder goed. Allemaal zinloze frustratie 🤮

Ik denk dat ik het hele kreng gewoon weghaal. De kids zijn toch het huis uit. Het is gewoon een doelloze oefening in plichtsgetrouwheid, honderden euros aan onderhoud jaarlijks en een pomp die 24/7 draait van mei tot oktober. Vreselijk overrated. 

Moestuintje aanleggen in plaats daarvan of zo.

7C304F69-B782-40FA-9FEA-C627836E494B.jpeg

bewerkt door bumperjim
Geplaatst
24 minuten geleden zei Claudius:

Het waren toen ook vooral Nederlanders die door Vlaanderen fietste @Kunsie64

Ik vraag me af hoe je dat kon zien...dat het Nederlanders waren..hadden ze misschien vlaggetjes op de fiets? Dat zie ik nl ook wel eens. Ik niet hoor, ik wil anoniem door het land fietsen:P

Geplaatst
5 minuten geleden zei Kunsie64:

Ik vraag me af hoe je dat kon zien...dat het Nederlanders waren..hadden ze misschien vlaggetjes op de fiets? Dat zie ik nl ook wel eens. Ik niet hoor, ik wil anoniem door het land fietsen:P

Door er een praatje mee te maken? Het kan ook zijn dat ik een slecht geheugen heb. Zo maakte ik ook eens praatje met een leraar uit het Verenigd Koninkrijk, ik fietste een eindje met hem mee. 

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers:sun:

nou @Kunsie64 komende 2 weken wordt het prachtig, dus veel plezier met de voorpret.
In mijn jonge dagen heb ik met 3 broers het IJsselmeer rondgefietst, 365 km en een paar
honderd meter. Mijn grootste monsterprestatie ever. Op 1 dag dus. Ik had al spierpijn voor
we klaar waren, zoiets kende ik helemaal niet. Maar het was fantastisch. Toen ze het jaar erop 
mij weer meevroegen heb ik vriendelijk bedankt. Ik geloofde nog steeds niet dat het kon;)

Geplaatst
39 minuten geleden zei Kunsie64:

Dat hoor je van een kilometer afstand 🤪

Geplaatst (bewerkt)

@lady jane  Heel knap zoveel km. in één dag! Maar ik vind 80 km. per dag mooi zat! Ik ben inmiddels op een leeftijd dat het niet meer om snelheid gaat maar om genieten! 

En tot 19 juni is het op mijn weerbericht maar hooguit 19 graden met bewolking. Ik wil minstens een kleine hittegolf van rond de 26 tot 30 graden. Voor minder doe ik het niet! 

bewerkt door Kunsie64
Geplaatst

Goedemorgen!

Het is al weer even geleden, maar destijds hadden Nederlandse fietsen een wit deel aan het einde van het achterspatbord, dat had géén ander land.

dus van afstand herkenbaar..

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
De zon schijnt al gul, het wordt hier naar verwachting rond de 18 graden, mooi zat. 
We gaan er een mooie dag van maken. 
Maar eerst natuurlijk een bakje.
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png

Oooohhhh, getver, lekker wegdoen dat ding @bumperjim.... 

Leuk, fietsen rond het IJsselmeer... 
Op mijn 16e heb ik met een vriendin op die manier een fietsvakantie gehouden. 
Wel met vuilniszakken in de fietstassen want het regende bijna onafgebroken...
Overnachten deden we in jeugdherbergen en we moesten elke avond een telefooncel zoeken
om even naar huis te bellen en te vertellen dat we veilig waren aangekomen. 

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei brazer:

Goedemorgen!

Het is al weer even geleden, maar destijds hadden Nederlandse fietsen een wit deel aan het einde van het achterspatbord, dat had géén ander land.

dus van afstand herkenbaar..

Myep, 30 cm wit en een rechthoekige reflector, die werd verplicht ergens begin jaren 80 of zo.

Tegenwoordig hebben ze (op de e-bike) dag en nacht het licht aan, fietsen ze hier in de buurt graag om 1 uur (tijdens de lunch dus) door de verzengende hitte vanaf de camping over de levenslinke asfaltweg naar het dorp om boodschappen te gaan doen. Rare gasten die Nederlanders 🤪

bewerkt door bumperjim

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...