Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Goedemorgen, voor de wekker wakker. Vakaaaaantie, ik had het gisteren bij toeval gegeregeld dat ik vandaag niet naar her werk hoefde omdat mijn dochter dan ook mee zou gaan. 

Kinderen zijn vandaag vrij en ik had mijn werk uren verplaatst van goede vrijdag naar vandaag, omdat op goede vrijdag het kantoor zou dicht zijn. En wij niet kunnen thuiswerken ivm beveiliging van het systeem waar wij aan werken. En ik me toch graag aan de 3 dagen opbouw van werk wilde houden... 

Maar we zijn tot de conclusie gekomen dat als ik me zo in bochten moet wringen om aan die 3 dagen te voldoen, dat het dan misschien slimmer is om deze dag te laten schieten. 

Lang verhaal kort, vandaag en morgen vrij! Dus een soort vakantie gevoel, ik had gisteren ook hoofdpijn want ik doe weer teveel, dus dat komt als geroepen. 

Oh en ik snap dat in de hulpverlening genoeg mis gaat, dat gebeurt overal waar mensen werken. Of machines die door mensen zijn gemaakt.

Mensen maken namelijk fouten

Dagpact:
Claudius

Freekie 

Geplaatst

Doe je te veel op je werk of thuis?

Ik kreeg de tip jaren geleden om een lijstje te maken van waarvan je energie krijgt en wat je energievreters zijn. En vervolgens natuurlijk op zoek naar de eerste en de andere zoveel mogelijk vermijden.

Geplaatst

Ik heb bv een assistente die af en toe bij me komt met een hele lijst vragen over allerlei details van lopende zaken, die ik dan verondersteld word allemaal meteen uit het blote hoofd te beantwoorden. Na 5 minuten ben ik dan uitgeput KO in de stabiele zijligging 🤣 echt een super energievreter. Tegenwoordig zeg ik zet het ff op de mail dan zoek ik het rustig uit.

Geplaatst

@bumperjimnee privé, op het werk is het super rustig, al bijna 2 jaar, erg rustig.

Ik val om privé redenen uit, te weinig (lees geen rust pakken), rust wat was dat eigenlijk? Dat doe je toch snachts als je slaapt? Doordat ik gestopt ben met verslaving, ben ik mijn vrij gekomen tijd, teveel gaan opvullen met leuke dingen (teveel, sporten, sauna, motorrijder rijden) of 'doe' dingen, want er is ook achterstallig werk in huis.. 

En daar bovenop nog een ex (waar ik 2 kinderen mee heb) die niet bepaald in de mee-werk-stand staat

Geplaatst
11 minuten geleden zei Freekie:

@Claudiusmaak jij weleens iets rond het tijdstip dat je opstaat een ochtendwandeling? Of wel geprobeerd maar niet fijn? 

Vandaag nog niet, zo wel. Ik douch me altijd en zo. Vandaag wat huishoudelijke taken gedaan, strijk, afdrogen. En ontbeten . Maar dikwijls ga ik al vroeg wandelen. 

Geplaatst
18 minuten geleden zei Freekie:

En daar bovenop nog een ex (waar ik 2 kinderen mee heb) die niet bepaald in de mee-werk-stand staat

Ja dat lijkt me dan meer een stressfactor dan sauna of motorrijden 😁

Geplaatst

Goeie morgen allemaal,

Nog even over gisteren en mijn opmerking naar Amalia. Als iemand reageert op mijn opmerking is dat inderdaad ZIJN of HAAR gevoel en verantwoording. Daarom reageert iedereen anders. Daarom hield ik de opmerking bij mezelf, daarom begon ik met "ik denk". Dat mag, en ik mag het ook verkeerd zien. Door die mening heb ik erg veel geleerd over mijzelf. Door een ander de schuld te geven van jouw gevoel daar leer je niet van, jouw gevoelens zijn jouw verantwoording. En ho ik maak zelf ook vaak de fout hoor.

492043289_691440930288076_8303510578755202052_n.jpg

Geplaatst

Goedenmorgen,

Het gaat nog niet best met mi. Kreeg net weer een woedeaanval. Het nare gevoel, blijft maar overheersen.Hopelijk verloopt het telefonisch consult goed en krijg ik mijn oude vertrouwde AD weer terug, heb zelf het idee, dat dit toch veel beter werkte bij mij.Ik zie overal als een berg tegenop en er komt niets uit mijn handen. Heimwee is erg. Ik vind, dat mijn vriend eerst zijn zooi eens op moet ruimen, zodat ik niet gek word, van de rommel hier.Ik moest kleding hebben uit die rotzooikamer en heb de deur direct weer dichtgesmeten vanochtend vroeg. Hoop echt dat ik even alleen kan zijn, in mijn eigen huisje. De nieuwe hond is van ons beiden en dat merk je ook.Mijn oude hond, hing ontzettend aan mij, dat was echt mijn hond. Had gedacht hier bij mijn vriend ook een bepaald dagritme te krijgen, maar dat lukt me maar niet. Dagen duren lang, avonden duren lang, er word weinig ondernomen.Mijn enige hoop is, de antideprresiva, waar de dokter tussen 12 en half 1 voor belt. Ik zal ze wel krijgen, als ik het uitleg. Echt, alles komt nu zo binnen. Om wanhopig van te worden. Kan alleen maar huilen. Ik probeer nog even wat te rusten nu. Over een uurtje maar weer een nieuwe poging doen om op te staan.Had me al helemaal aangekleed, maar zat als een dood vogeltje op de bank beneden. Nu weer even terug naar bed, maar mijn hoofd draait overuren.

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers

vanmiddag wordt dochter geopereerd aan schouder en dan volgt een hele
lange hersteltijd, dus nog misschien een jaar niet volleyen.
Ik ben achterwacht voor nood, en mag volgende week n dag op visite als alles
goed gaat. Ze passen dan op een boerderij met paarden en kombineren ziek
zijn met vakantie. In Brabant dus. Daar gaan ze morgen al heen. spannend spannend.

Geplaatst

Dat is nog eens een goed idee van je dochter @lady jane.

Ach, Brabant is best mooi, we gingen er altijd op vakantie.Nu zit ik er merendeel en is het weer te stil voor mij. Behalve als de buren ergens een feestje hebben ;).

Ben ff in afwachting nu van de huisarts, die tussen 12.00 en 12.30 belt. Hoop dat ik een andere HA aan de telefoon krijg, met m'n zogenaamde eigen HA kan ik niet mee overweg. Dat is een hork. Afijn, als hij mijn medicatie maar geeft. Woedeaanvallen heb ik voor het laatst gehad, toen ik in de overgang was. Pfff, ik ken mezelf zo helemaal niet.

@Freekie, leuk als die activiteiten, maar kijk uit, dat je jezelf niet voorbij loopt. Ook een ex, waar je nu eenmaal 2 kinderen mee hebt, kan behoorlijk triggeren.

Geplaatst (bewerkt)

Nou, Spirit zag weer eens de welbekende beren op de weg.

Om 12.45 belde er een hele aardige dokter. Heb uitgelegd, over mijn medicatie, mijn medicatie is direct aangepast en ligt over een uurtje al klaar, bij de apotheek. Helemaal niet die norse dokter, waar ik zo bang voor was, maar een vrouwelijke, vriendelijke, begripvolle arts.

Hé Hé.

Gekke meid ben ik toch :P

bewerkt door Spirit

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...