Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ja das wel duidelijk Claudius maar wil je echt hulp dan zal je je toch moeten aanpassen en hun regels moeten accepteren 't is niet anders. Jij hebt hun nodig niet andersom. Het gaat om jouw leven. 

Goeie morgen allemaal.

image.jpeg

Geplaatst

Heb ik hun nodig @bolletje.? Ik heb een hele tijd niet naar hun bijeenkomsten geweest en deed het toen ook prima. Dus ik ga de persoonlijke verhalen missen, maar ik kan prima zonder al die herhalingen.

Geplaatst

Goedemorgen frummers, 
Even een bakje neerzetten hier en dan snel weer verder. 
image.png.fb151039ab3afd0c3974ec0b57fd1ac0.png
Je gaat nog steeds/weer naar de bijeenkomsten, blijkbaar is er toch iets wat jou bindt daar? 
En buiten dat: ja, je houdt het nu al weer zo'n lange poos vol zonder drank, ook na het overlijden van Femke, petje af hoor, dat mag ook wel eens gezegd worden. 
Dat je je nu heel verloren voelt is helemaal niet gek, jouw maatje is er niet meer, het zal wel even duren voor je uit die dip komt, ik hoop dat het binnenkort weer wat minder donker en grauw zal aanvoelen. 

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers:sun:

@Claudius hier is een uitdrukking; wat het zwaarste is moet het zwaarste wegen
m.a.w. het belangrijkste gaat vóór. Als de persoonlijke verhalen voor jou belangrijker zijn
in positieve zin, dan neem je de minder belangrijke nadelen er op de koop toe bij.
Maar da gooi je het kind niet weg met het badwater, als je stopt met die bijeenkomsten.
Uiteindelijk gaat het om je motivatie om droog te blijven staan.  Dat is prioriteit nr 1.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Gelukkig wordt het vandaag wat warmer weer, ik ben echt een koukleum.
En daarna gaat het lekker plenzen, goed voor mijn tuintjes.
Hoef ik niet meer met gieters en emmers water te sjouwen.

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Claudius:

Gisterenavond ben ik weer eens naar een AA bijeenkomst geweest. Ik heb nog steeds moeite met sommige delen van hun strak programma. 

@Claudius, AA groepen kunnen heel verschillend zijn.
Een aantal jaren geleden ben ik eenmalig naar een AA groep geweest, die lag mij niet.
Wat ik wel onthouden heb is dat daar gezegd werd:
Neem mee wat je gebruiken kunt en laat liggen wat je niet gebruiken kunt. 

Die dag had ik niets gedronken.
Het effect van die groep was wel dat ik het in mijn eentje weer een aantal maanden volgehouden heb.

bewerkt door Roberto
Geplaatst

Goedemorgen, allemaal! 

Ik ga zo wandelen met een vriendin die nog in de beginfase van een burnout zit. Ik haal haar op en breng haar weer thuis. 

Taxi-Freekie

Vanmiddag nog 2 uur werken en aansluitend afspraak bij de psych

Vanavond de kids over de vloer t/m maandagochtend

Geplaatst

@bolletje , @Yvonne , @lady jane , @Roberto De voornaamste reden dat ik naar die meetings ga, het is een tijdverdrijf, een moment dat ik wat minder pieker en het is een wandeling daar naartoe en ik moet veel wandelen. Ook de vriendschap dat ik van sommige voel doet me wat. Wat ik niet goed vind zijn ook allerlei dingen. Bij voorbeeld het boek "Anonieme Alcoholisten" beschouwen ze als heilig en zonder fouten. Ze willen dat je het boek tot op de letter volgt. Maar ik vind dat er dingen in die boek staan die zichzelf tegenspreken. Ook het verplicht voorlezen van teksten uit die boek vind ik maar niets. 

Geplaatst

dan ga je voor die vriendschp en het wandeldoel, prima toch?
Niemand kan jou verplichten tot de rest; iedereen die de intentie heeft om niet te drinken
is daar welkom. En als jij allergisch bent voor verplichtingen dan doe je die niet, toch?

Geplaatst

@Yvonne Ik weet dat ik allerlei voor mezelf zou moeten doen. Maar Femke gebruikte ik als een soort kruk. Een middel of reden om niet meer naar de verslavingskliniek te willen. De enigste manier om uit de kliniek te blijven was volledig te stoppen met drinken. In 2021 in de PAAZ (Psychiatrische Afdeling in een Algemeen Ziekenhuis) in mijn stadje miste ik Femke helemaal niet die zes weken van mijn verblijf en had het best naar mijn zin daar (Buiten dat ik op een gesloten afdeling zat) . Daar heb ik in het verleden genoeg over geschreven. Een mens zou nog gaan denken hebben dat ik dronk om in de kliniek te geraken, maar dat was zeker niet waar. Want tijdens mijn verblijf in de Paaz zou ik gezworen hebben om nooit meer drinken, zodat een bepaald iemand me nooit dronken op straat zou tegenkomen. Toen besefte ik nog niet dat ik dingen voor mezelf moest doen. 

Geplaatst

Je noemt 4 positieve dingen en 2 negatieve. Zo is er overal wel wat.

Mensen die werken vinden ook altijd wel aspecten van hun werk die ze niet bevalt. Maar toch blijven ze, omdat er ook genoeg positieve kanten aan het werk zitten. En soms vinden ze het leerzaam om met die negatieve aspecten te leren omgaan. 

Als je meer zingeving zoekt, kun je wat voor anderen gaan doen. Je was bezig om vrijwilligerswerk te zoeken, toch? 

Geplaatst (bewerkt)

Omdat er in mijn meterkast iets moest gebeuren, heb ik alle rommel daaruit gehaald. Hoeveel tassen, paraplu's, regenpakken en fietspompen heeft een mens nodig?

Straks wat naar de kringloop brengen. En naar de container voor glas (geen wijnflessen meer ;) en papier. Dus beweging genoeg vandaag. 

@Freekie het klinkt als een best drukke dag voor iemand die zuinig met zijn energie moet zijn.

bewerkt door Lonster1
Geplaatst (bewerkt)

Gek is dat, ik ben al een tijdje bezig om te ontspullen, maar toch vind ik weer van alles en nog wat waarvan ik het bestaan niet meer wist.

Door al die rommel kom ik niet toe aan schilderen. Maar nu het wat mooier weer is, heb ik daar wel meer energie voor en zin in, dus ik voel dat het er wel van komt binnenkort.

bewerkt door Lonster1
Geplaatst

Zo herkenbaar @Lonster1.Je wil niet weten, wat er uit mijn meterkast komt. Ook dat ontspullen lukt maar niet. Nu ben ik bij mijn vriend en daar is het ook zo'n zootje. Een zolder vol troep, een logeerkamer vol troep, maar dat moet hij toch echt zelf doen.Heb genoeg aan mijn eigen troep ^_^. Dus hier bij m'n vriend, voldoet het, om gewoon de deur dicht te doen:D.

Geplaatst
3 uur geleden zei Lonster1:

Als je meer zingeving zoekt, kun je wat voor anderen gaan doen. Je was bezig om vrijwilligerswerk te zoeken, toch? 

Ik doe vrijwilligerswerk, iets meer dan twee uur per week. Voor een dagopvang voor ouderen. Bij de plaatselijke biliotheek sta ik op een lijst met wachtende voor boeken terug te plaatsen.  

Geplaatst
3 uur geleden zei Lonster1:

Gek is dat, ik ben al een tijdje bezig om te ontspullen, maar toch vind ik weer van alles en nog wat waarvan ik het bestaan niet meer wist.

Door al die rommel kom ik niet toe aan schilderen. Maar nu het wat mooier weer is, heb ik daar wel meer energie voor en zin in, dus ik voel dat het er wel van komt binnenkort.

Als je gedaan hebt met U spullen mag je bij mij komen helpen. Ik ga verhuizen van een groot appartement naar een kleine studio. 

Geplaatst

Dat is goed. Maar voorlopig ben ik nog niet klaar, in het tempo dat ik nu aanhoud. :D ik moet af en toe ook nog werken, en omdat dit fysiek werk is doe ik daarnaast minder klussen thuis. Ik ben ook de jongste niet meer. 

Wat leuk dat je gaat verhuizen. Tenminste, dat hoop ik. 

Wat ik vanavond eet? Pasta alla norma, oftewel spaghetti met courgette in tomatensaus. Met lekker veel knoflook en kaas.

Geplaatst

thnx voor de inspiratie @Lonster1, hier nu macaroni met spekjes en blokjes slami, ui, paprika, cougette aubergine, tomaten en ook heel veel knoflook.
Geraspte kaas, basilicum en tijm erdoor voor de extra smaak, oja en sambal, want extra pit daar houd ik van. tom.saus heb ik nooit in huis.

Geplaatst

Wij eten gebakken gnocchi met vega kipstukjes, wokgroente, kokosmelk, gerapte kaas, Kikkoman, srirachasaus en nog wat rommelkruiden... 

En nog steeds geen drup gevallen hier. Met een beetje pech blijft het weer helemaal droog. 
Over droog gesproken.... 
 Dagpact:
Claudius
Yvonne 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...