Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hi,

na 2 flessen wijn gisteren en ik me nu erg brak voel, wil ik me toch weer melden.

Ik voel me voor nu zo mislukt. Weer de fout in gegaan. Ik ben  niet de eeuwige stopper maar de ' eeuwige starter'. 

Zal me toch weer even voorstellen. 

Ik ben Jazz (zo noem ik me voor nu, dus een schuilnaam), ben midden 40. Heb een heerlijk gezin. Een rijk sociaal leven, voel me 'rijk' met veel dingen en toch 

zijn er momenten dat ik het leven even niet trek. Dan ben ik moe, voel ik me alleen, onzeker. Is mijn hoofd druk. Ik drink bijna altijd alleen!

Ik sta op de wachtlijst om onderzocht te worden of ik ADHD heb maar grote kans dat ik dit heb.

Het is geen excuus maar hoe drukker ik het heb in mijn leven, in mijn hoofd, hoe sneller ik grijp naar de kans.

Ik wil hier toch weer starten met schrijven om mezelf te motiveren om weer de voordelen ervan te voelen als ik gestopt ben.

De keren dat ik gestopt ben, zijn overigens niet te tellen. Langste periode is. (naast de zwangerschappen) 3 maanden.

Blijkbaar voelen de  meesten pas na een maand of 4 hun neurotransmitters weer in balans raken. Dus worden er weer zelf stofjes aangemaakt.

Dus voor nu ➡️ dag één 

liefs  en wens iedereen een fijne dag

Geplaatst

Welkom! Het is nooit te laat om te stoppen! 😁 Midden 40 ben je er nog best wel vroeg bij eigenlijk.

Ja als je alcohol gaat gebruiken als een soort hulpmiddel/medicijn dan ga je voor gaas, want het is natuurlijk een drug. 2 flessen is geen hulpmiddel meer, dat is gewoon killing. Het is alsof je een paracetamol wil nemen en je vreet er dan een heel doosje van leeg. Gelukkig gebeurt dat niet met paracetamol want het is geen drug (geloof ik 😁). Alcohol helaas wel.

Dus nu maar weer niks in huis halen en het dan ook niet opdrinken. Sterkte!!!

Geplaatst

Inderdaad geen alchohol meer in huis halen. Als je er nog staan hebt, wegkieperen. En dan volhouden, want het duurt een hele tijd om los van het spul te geraken. 

Geplaatst

Ik raad je aan boeken, cursussen e.d. zoeken met als thema "op weg naar jezelf" of iets van die strekking. Die onrust die je af en toe ervaart lijkt me gebaseerd op twijfel over jezelf. Gezien je woorden "heerlijk gezin, rijk sociaal leven" is er op zulke momenten sprake van een onnodige discrepantie met je normale doen. Zie het als een uitdaging te achterhalen hoe dat komt en of je dat niet los kunt laten. Met zuipen los je het in elk geval niet op. 

Nou begrijp ik als ervaringskundige ook wel dat je er op zo'n moment dat je "het leven even niet trekt" niet toe komt die zelfanalyse even fris op te pakken, dus zou  je kunnen zoeken naar alternatieve bezigheden als remedie. Een wandeling of wat sporten zou misschien al kunnen helpen.

Geplaatst

Welkom hier!
Laat je niet uit de wegslaan door een uitglijder!
Je bent sterker dan die troep, al is het natuurlijk wel even de eerste dagen doorbijten.

Je zou eens kunnen kijken naar dit boek (het is natuurlijk lezen, als adhd'er nog extra lastig :) )
https://www.bol.com/nl/nl/p/grip/9300000038103055/

Het is een boek waar veel informatie in staat.
Mijn tip, lees het per hoofdstuk en probeer niet het boek in 1x uit te lezen.

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...