Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

goeiemooiemorgen frummers
op 3 plekken beurs na n valpartij
en blauwe been na valpartij met fiets dinsdag
steunend en kreunend nu van stijfheid
weer terug op aarde en me bewust van 71:)
maar de taart deel ik met het team @Yana
ik stuur m meteen door.thnx. 

Geplaatst

Nee zomaar, zette af met rechts en schoot links door over de trapper heen.
Maar mijn evenwicht is slecht soms, sinds een akelige val ooit op de stenen.
draaiduizelig gebleven met buien.

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Vandaag op het dagpact want ik ben mijn motivatie kwijt. Volgens de fysiotherapeut van onze sportschool ben ik een beetje doorgeslagen met sporten en dan vooral met krachtsport. Ik heb hem eerlijk verteld dat ik verslavingsgevoelig ben om het maar zacht uit te drukken. Ik zit nu een half jaar op de sportschool, ik had vanaf 4 november geen spat meer gedronken, (tot een paar weken geleden)  maar in die tijd ben ik 5 kilo aangekomen in gewicht! En dan fiets ik ook nog zo'n 150 km per week! En iedereen maar zeggen dat het mijn spieren zijn die meer gingen wegen omdat je vet verbrand. En ik moet zeggen dat ik ook wel lekker at omdat ik veel trek had na al dat gesport...maar ik dacht dat ik me dat wel kon veroorloven omdat ik veel bewoog. Pfffff ik baal er ontzettend van. Nooit gedacht dat ik nu op dieet moet omdat ik teveel sport...want ik kan bijna geen broek meer aan.

Dus ik moet nu een soort van balans gaan vinden tussen vanalles en nog wat. Schiet mij maar lek🙃

Geplaatst

tja @Kunsie64 we blijven ergens onmatig he. Ik herken dat wel.
Alsof je je geweten sust met "gezond" onmatig gedrag. Maar ik
heb ook een maat meer dan toen ik nog dronk en mn vet% is nog
steeds veel te hoog. Maar niet drinken staat nog steeds op 1 voor mij.
Misschien kun je een soort van plannetje uitschrijven, wat je doelstelling echt is.
Los van wat "hoort" aan uiterlijke normen en waarden. Wat haalbaar is en jou past.
Dat kan zijn dat je broeken weer passen, maar ook iets heel anders blijken.
een fietsvakantie misschien weer plannen?

Geplaatst

Wat vervelend die duizeligheid @lady jane,
Je hoort het best vaak, mijn wandelvriendin ook gevallen door duizeligheid.
Pols gebroken.
Bleek later dat haar bloeddruk veel te laag was.

@Kunsie64, zijn die kilos er dan niet aangekomen doordat je weer bent gaan drinken ?
Dat zijn een hoop loze calorieen hoor.
Goed dat je op het dagpact staat

Geplaatst

Draaiduizeligheid kan op alle leeftijden voorkomen, maar komt het meest voor bij ouderen vanaf ongeveer 70 jaar.(via google)

BPPD heet het en ontstaan 3 weken nadat ik 70 werd. kip en ei verhaal, viel ik daardoor of hield ik het over aan die val?
ach er zijn ergere dingen natuurlijk. zolang het maar niet in het verkeer gebeurt want dan wordt het gevaarlijk.

Geplaatst

@lady jane Ik zou niets liever willen dan een mooie tocht door Frankrijk maken maar ik kan mijn katje geen 4 weken alleen laten. En haar laten voeren door iemand is geen optie want dan vereenzaamt ze. De laatste keer dat is een tocht gemaakt heb had ik via internet iemand gevonden  die in mijn huisje logeerde maar zij had toen geen vaste verblijfplaats dus dat kwam haar mooi uit en mij ook. Maar ik gooi hier en daar wel eens een balletje op om te kijken of er iemand uit mijn familie of kennissenkring wil oppassen maar tot nu toe hapt niemand toe. Maar ik heb nog een tijdje voor het zomer is dus wie weet! 

@rapilos Ik was 2 weken geleden 5 kilo zwaarder en toen had ik nog niets gedronken. Nu ik af en toe weer drink ben ik juist  weer iets afgevallen. Heel vreemd idd want voorheen, als ik een tijdje geen alcohol dronk, viel ik zo 3 kilo af en toen zat ik niet op de sportschool..

Bedankt iig voor jullie meedenken!🙂

Geplaatst

Goedemorgen frummers,
Even een bakje neerzetten hier tussen de bedrijven door. 
Wat een heerlijk weer is het, we worden weer verwend.... 
Jane, top hoor, wat verschrikkelijk leuk dat jullie gewonnen hebben 🌸
En ja, die draaiduizeligheid heb ik ook mee te maken. Het maakt ook dat ik me niet echt zeker meer voel op de fiets... 
Kunsie, wat jammer dat het zo moeizaam gaat en dat de sportschool je weliswaar een puike conditie bezorgt maar ook de nodige kilootjes 🤔

Geplaatst

En die sportschool was een onderdeel van een plan die ik voor mezelf als doelstelling had. Ik ben 2 jaar geleden  gevallen met de fiets. Met teveel drank op. Toen is mijn knie op 2 plaatsen gebroken en ben ik zelfs even buiten westen geweest. Een man die de hond uitliet, heeft mij in een stukje gras vlak naast een autoweg gevonden. Het was gelukkig donker want ik schaamde me dood. Die man zei dat ik naar het ziekenhuis moest met een ambulance. Ik wilde niet, ik wou naar huis naar mijn katje. Hij heeft mij en later mijn fiets thuisgebracht. Ik was hem heel dankbaar en heb hem later een groot boeket bloemen laten bezorgen. Ik had vreselijk pijn in mijn been en die was de volgende dag 2 x dikker dan normaal. Ik kon niet naar de huisarts en de huisarts kwam niet bij mij. Dus ik dacht dan zoek ik het zelf wel uit. Ik heb een rolstoel laten bezorgen en heb mij 2 maanden lang prima gered. Boodschappen via internet besteld dus dat ging ook goed. Maar dat been bleef pijnlijk dus uiteindelijk toch een foto laten maken. Daar waren de breuken op te zien in mijn knie. Ze waren inmiddels weer hersteld dus ik hoefde niet alsnog in het gips. Ik liep vrij mank maar fietsen ging heel goed. Doordat ik wat scheef liep kreeg ik meer last in mijn toch al versleten ruggenwervels. Ik heb 2 jaar aangemodderd, veel te veel gedronken en het kon me allemaal niet zoveel meer schelen. Totdat ik vorig jaar september die sportschool in de buurt vond. Ik voelde me er meteen thuis en het was lekker gemoedelijk allemaal, dus daar is het plan ontstaan om zo goed mogelijk te herstellen van die val van 2 jaar daarvoor. Binnen 3 weken liep ik al bijna weer goed. Ik kon weer een trap oplopen en met mijn rug ging het ook een stuk beter. Zodoende ben ik al fanatieker geworden. Het ging mij helemaal niet om mijn gewicht of hoe ik er uitzag maar om weer goed te kunnen functioneren. Daarna het plan om deze zomer een fietstocht te maken. 

Dus zo zie je maar wat er allemaal mis kan gaan met die rot drank. En het had nog veel erger kunnen aflopen als ik op mijn hoofd op de rijweg was gevallen. Dus pure mazzel gehad dus...ook dat die man mij gevonden heeft in het donker. Ik heb daarna nooit meer gefiets met drank op. Dus die les had ik met mijn hardleerse hoofd wel geleerd.

Tjonge wat een verhaal...:unsure:

Geplaatst (bewerkt)

Oorontsteking hier geloof ik, van alle ellende.

Mn moeder had een sixpack Grolsch Kanon waar ze vanaf wou. Vriendelijk maar beslist geweigerd. Das geen goed spul voor mij, das alcoholistenbier.

Vandaag weer droog, goed voor de statistieken.

bewerkt door bumperjim
Geplaatst

Ja hoor onkruid vergaat niet;)

Nu las ik net dat 2 zussen met 1 fysiobehandeling van hun draaiduizeligheid afkwamen dus ik ga mijn fysio maar eens raadplegen.want loop vaak langs muren en op de trap altijd de leuning vast. Op de fiets juist nergens last van @Yvonne

Geplaatst

Goedzo. Ik ben maar in bed gaan liggen. Zo moe! Als de moeheid van jaren de zorg voor mijn moeder voelen eruit komt. 
Huis gaan we dinsdag doen. Dan is het klaar. Morgen vrij genomen. Ik ga naar mijn dochter. Zin in.

Geplaatst

Puf maar lekker helemaal uit @Lika moet een zalig gevoel zijn. Als je niet ineens ziek wordt, dat overkomt mij altijd als de spanning eraf gaat, allenaal achterstallige rekeningen van je lichaam. Ff rustig weer alles rechtbreien.

En @lady jane ik weet niet hoe je met 1x fysio can draaiduizeligheid afraakt. Heeft het met kijktechniek te maken? Dat als je je blik op een ver, niet bewegend punt richt, je stabieler bent dan wanneer je niet verder kijkt dat het puntje van je neus?

Geplaatst

Nee BJ ik meen iets van kraken. Ik kan het me ook niet zo voorstellen,
ik weet dat die oefeningen iets van vallen waren, gewoon op je bed.
Maar dan blijven die kristalletjes juist los zitten lijkt mij, dus die oefeningen
doe ik maar niet. Ik had me er min of meer bij neergelegd dat dit bij de ouderdomskwaaltjes hoort.
Maar zal me er eens in gaan verdiepen.

Geplaatst
21 uur geleden zei Claudius:

Deze middag had ik een vegetarische spaghetti  en wat ik zo ga eten weet ik nog niet.

Ook hier is het mij wat onduidelijk welke groenten er juist bij waren @lady jane. Er zal wel wat in de saus geweest zijn 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...