lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Doe of laat waar jijzelf mee kunt leven @Roberto onze meningen zijn vast niet de jouwe. Ik zelf ben niet konsekwent en handel soms tegen mijn eigen besluiten of principes in. Weet niet wat ik zou doen of niet. En of ik die buur zou mogen ondanks zou wel meespelen. Roberto reageerde hierop 1
Yana Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Ik begrijp je punt @karin123 maar zou het jou onverschillig laten om te weten dat je buurman in zijn eentje misschien wel een helse dood ligt te sterven? Roberto reageerde hierop 1
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 2 uur geleden zei Yana: Ik begrijp je punt @karin123 maar zou het jou onverschillig laten om te weten dat je buurman in zijn eentje misschien wel een helse dood ligt te sterven? Maar wat kan je ermee, als hij alle zorg weigert?
Spirit Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Wat leuks gevonden op FB namelijk Soberhumor. Zitten rake spreuken bij maar ook wat luchtige kost.
Bert1953 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Tja, ik was 60 jaar toen ik de motivatie vond om te stoppen met drinken. Sterker nog de motivatie gevonden om mezelf flink onder de loep te nemen en stevig aan te pakken.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Totaal hormonaal. Wat voel ik me ellendig en wat moet ik huilen. Bij mijn moeder was het ook ellendig vond ik. Ik houd het zo moeilijk uit daar. Het is er zo warm. Ik doe mijn best, maar het gaat niet vanzelf. En dat vind ik weer erg van mezelf. Blergh. Vandaag is lekker voorbij. lady jane reageerde hierop 1
bumperjim Geplaatst gisteren om 05:38 Rapport Geplaatst gisteren om 05:38 7 uur geleden zei Lika: Totaal hormonaal. Wat voel ik me ellendig en wat moet ik huilen. Bij mijn moeder was het ook ellendig vond ik. Ik houd het zo moeilijk uit daar. Het is er zo warm. Ik doe mijn best, maar het gaat niet vanzelf. En dat vind ik weer erg van mezelf. Blergh. Vandaag is lekker voorbij. Ja als je eenmaal vast in die knoop zit, dat je het erg vindt van jezelf hoe je je voelt (en vervolgens ook daar weer iets van vinden 😁) dan is het tijd voor een nieuwe dag. Volgens de wet van de Eeuwige Verandering zal het je de volgende keer waarschijnlijk juist weer meevallen. Sterkte 💪🏻 Lika reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst gisteren om 09:34 Rapport Geplaatst gisteren om 09:34 (bewerkt) 23 uur geleden zei karin123: Hij weigert hulp, dat heeft hij laten zien. Dat is prima, eigen keus. Dan vind ik dat niemand meer moet ingrijpen. Ook GEEN wijn halen voor hem. Laat hem lekker gaar koken in zijn eigen sop, dat wil hij. Prima. Hij heeft niets laten zien dat hij welwillend is. Zo iemand kreeg van mij geen hulp meer. Buiten dat is zorg ontzettend duur geworden en kan het beter gegeven worden aan iemand die wel hulp wil. Dit blijft doorslepen tot zijn einde, vroeg of laat! @karin123, ik begrijp jouw reactie. Mijn buurman is weliswaar zorgmijder, maar ziet nu zelf in dat het op deze manier niet verder kan. Hij staat nu open voor hulp. Gisteren heb ik een gesprek met hem gehad in aanwezigheid van een verpleegkundige. Maandag wordt er een beslissing genomen. Volgens zijn huisarts is hij niet revalideerbaar. Volgens het ziekenhuis is er geen indicatie voor opname in een revalidatiecentrum. Dat is wat mijn buurman al weken zelf wil, omdat hij daar een halfjaar geleden ook is geweest na een heup en beenoperatie. Hij heeft nu nog een gebroken borstbeen, wordt daar niet aan geopereerd. Dus is er geen indicatie voor revalidatie. Hij zit nu minstens 3 a 4 weken zonder pakken wijn. Misschien dat hij daardoor nu wel hulp accepteert. Eenmaal thuis is de kans groot dat hij gelijk weer aan de wijn gaat, en alle hulp weer afwijst. Geen idee. Wat ik bij veel hulp- en zorgverleners zie is dat ze bij een dubbele diagnose niet verder kunnen kijken dan hun eigen neus lang is. Dat is niet alleen wat ik zelf vind en ervaar, dat staat op de website van VNN. Dubbele diagnose = verslaving in combinatie met DSM stoornissen: ADHD / ADD / ASS / PTSS, et cetera. https://www.hogrefe.com/nl/shop/aan-de-slag-met-adhd-86354.html gisteren om 09:36 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst gisteren om 09:49 Rapport Geplaatst gisteren om 09:49 LJ, ik ben ook niet consequent in mijn handelen. Ik heb besloten om geen pakken wijn mee voor hem te kopen. Andere buren gaan dat ook niet doen. Mijn reden om dat wel te doen was, omdat ik niet wil dat hij een delier of insult krijgt. Vermoedelijk heeft hij dat wel eens gehad. Of een psychose, hij doet de meest vreemde dingen in zijn huis. In een zak met kleren heb ik een pot bruine bonen gevonden. In een toilettas die op de grond lag tussen alle rotzooi zaten twee pakjes met kaasplakken. Hij heeft nu ongeveer een maand geen alcohol gehad. Dat risico is voorlopig weer van de baan.
Roberto Geplaatst gisteren om 10:22 Rapport Geplaatst gisteren om 10:22 13 uur geleden zei Spirit: Wat leuks gevonden op FB namelijk Soberhumor. Zitten rake spreuken bij maar ook wat luchtige kost. @Spirit, gelukkig heeft mijn buurman wel gevoel voor humor. Gisteren stond er een potje met eten op zijn kamer. Een verpleegkundige kwam langs om op te ruimen en vroeg of hij gegeten had. Kijk maar in dat potje, allemaal droogvlees. Zij opende dat potje, was nog geen hap van gegeten. Toen zij alles afgeruimd had zij mijn buurman: Dat droge vlees leek wel op de flamoes van mijn oma. Heb je die wel eens gezien, vroeg ik. Nee, zei hij, met een smile op zijn gezicht. karin123 en Spirit reageerden hierop 2
karin123 Geplaatst 11 uur geleden Rapport Geplaatst 11 uur geleden Op 22-2-2025 om 19:19 zei Yana: Ik begrijp je punt @karin123 maar zou het jou onverschillig laten om te weten dat je buurman in zijn eentje misschien wel een helse dood ligt te sterven? @Yana het zou mij zeker niet onverschillig laten. Als ik alles al had geprobeerd moet ik het loslaten, ook al vind ik dat moeilijk. Als de buurman zelf hulp wil moet hij zelf bellen met de hulpverleners. En er moet wel gezorgd worden dat iemand geen pijn en/of angst heeft. Daar kunnen ze dan medicatie voor geven. Yana reageerde hierop 1
karin123 Geplaatst 3 uur geleden Rapport Geplaatst 3 uur geleden @Roberto Fijn dat jouw buurman nu wel hulp wil, zo zonder alcohol. Afwachten dus wat hij gaat doen als hij weer thuis is. Ik lees dat hij het liefste wordt verzorgd ergens, maar dat dat niet gaat. Denk je dat het bij Solutions wel gaat werken? Ik hoop het natuurlijk wel voor jou! Zoals je misschien nog weet heb ik het niet meer zo op hulpverleners. Ik heb drie keer verkeerde medicatie en behandeling gehad en ben in de hel beland. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Heb ze toendertijd allemaal de deur gewezen en het werd beter. Heb het nog op papier gekregen omdat ik dat wilde. Ik kreeg juist allerlei stoornissen door de medicatie. Een heel eenvoudig iets. Als jij twee, hooguit drie dingen gaat doen op een dag en dat opschrijft. Voor elke dag een briefje. Als je daarna nog teveel energie hebt ga je wandelen of fietsen, maar niet iets met je hoofd doen. Zo krijg je overzicht over de dag. Gevoelens zijn niet altijd de waarheid net zoals gedachten. Voor mij was/is dit een groot deel van de oplossing. Uit mijn hoofd en daardoor ook los van mijn gevoel komen. Dit zal je waarschijnlijk al geprobeerd hebben.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden