Oskar Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Mogge. Vrekkes koud. Beneden ook maar 13 graden. Dat is me te gek. Dus verwarming aangezet en terug in het warme hol. Best lekker even. Gisteren jongste zoon kampioen zien worden. Na de huldiging en medaille zei hij: ik ben zo blij papa, ik moet bijna huilen. Straks krosanten en verse sinaasappelsap want het is zondag. En een zachtgekookt ei. Dan hort op met gezin. Oude auto’s kijken. Het leven is best aardig. lady jane, Rosee, Smaragdie en 1 andere reageerden hierop 4
Claudius Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goeiemorgen iedereen , @Oskar Dagpact Claudius
Lonster1 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Gisteren aan het begin van de avond nog wat boodschappen gedaan. Voor mij legde een stel hun boodschappen op de band; veel speciaalbier voor hem en twee flessen wijn voor haar. Nog wat zoetigheid en croissanten voor de katerochtend. Het was een leuk maar wat verlopen stel. Ze zullen vast een gezellige avond hebben gehad. Maar toch had ik met hen te doen. Wat aanmatigend misschien, maar ik was blij dat ik dat allemaal niet meer hoef, en tamelijk fris aan de zondagochtend begin. Ja het is koud vandaag, maar de hogere temperaturen komen eraan! lady jane en Rosee reageerden hierop 2
Oskar Geplaatst %s om %s Auteur Rapport Geplaatst %s om %s Wellicht had dat morsige stel vanochtend helemaal geen kater en hebben ze gisteren gewoon gezellig een glas gedronken. We moeten als (oud)alcoholisten ervoor waken dat we niet iedereen die wel eens drinkt meteen ons eigen getroebleerde kamp binnenslepen. Zelf wakker met een frisse kop. Daar gaat het inderdaad om.
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s (bewerkt) Goedemorgen, Mijn laatste nachtdiensten gaf het bloedsuikerapparaat hi(gh) aan. Dat betekent een bloedsuiker boven de 33. Een hyperglycemie. Gewoon mijn nachten doorgewerkt. Bleef veel te hoog/gevaarlijk hoog. Voelde er eigenlijk niet eens heel veel van. Alleen wat gejaagd, droge mond, veel water drinken en veel plassen. Huisarts donderdag gebeld en met spoed bloed laten prikken omdat mijn bloedsuiker nuchter boven de 20 was. Diagnose diabetes. Meteen metformine tabletten meegekregen en dinsdag afspraak met diabetes verpleegkundige. Vanochtend een bloedsuiker van 14,3. Nog steeds veel te hoog maar ben blij dat het wel gezakt is. Eet al een paar dagen suikervrij en veel gelezen wat wel en niet te eten. Wat een gedoe. Gisteren 3 uur in de supermarkt geweest. Dan besef en zie je pas goed hoeveel suiker er in de meeste producten zit. Niet normaal eigenlijk. Zal wel een nalatenschap zijn van het vele drinken in het verleden. Er valt mee te leven(hoop ik) Wel alles heel bewust wel/niet eten. En ik wil juist wat aankomen daarom nam ik ook vaak suiker. Nu zal dat anders moeten. Maar goed er zijn veel ergere dingen. Had even na die diagnose zoiets van waarom zet ik het ook niet op een zuipen.....Zolang niet drinken en dan dit maar goed als ik dat zou doen zouden die bloedsuikers nog hoger worden en instabiel fluctuerend. Dat is helemaal geen optie. Maar was wel even een oud mechanisme in mij om zo te denken. Nu ga ik ervoor en ben ik blij dat ik al een tijd geen alcohol meer drink. Alleen maar in mijn voordeel. Positief was wel dat de rest van de bloeduitslagen heel goed waren. @ikkanhet Veel sterkte weer! 💗 @Lika Wat fijn om te lezen, hoop dat jouw moeder zich daar gaat thuis voelen en jij haar fijn kan bezoeken en ook deels het dan kan loslaten. Rust, minder zorgen etc. Fijne dag allemaal %s om %s bewerkt door Smaragdie Toevoeging lady jane reageerde hierop 1
Rosee Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Jeetje wat heftig @Smaragdie terwijl je al zolang zo goed bezig bent, niet fijn kan me voorstellen dat je eerste reactie zo was, sterk hoe je ermee omgaat! Smaragdie reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s goeiemooiemorgen frummers @Smaragdie heftig idd dat je dat hebt ontwikkeld. Ik neem aan type 2? Had dat zelf geplaatst dat dat alleen bij overgewicht kon, maar tengere zus heeft op de grens ervan gezeten. Met eten veranderen het tij weten te keren. Maar ze is wel een zoetekauw altijd geweest. En nog dus ze moet uit blijven kijken. Zelf ben ik veel forser, maar mijn waardes waren altijd goed. Ben meer hartig ingesteld. Maar drank is natuurlijk omgezette suikers dus dat zal wel invloed hebben lijkt me. Zus mag nog steeds graag drinken. Maar is wel een matig type. Grappig hoe invullingen dus helemaal niet hoeven te kloppen. Hopelijk mag je van de medicijnen af! Smaragdie reageerde hierop 1
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemorgen allen. Jee @Smaragdiegoed dat je gelijk naar de dokter bent gegaan!! Man is moeder halen en dan gaan we koffiedrinken of lunchen in het café van het verzorgingshuis. Ze heeft er zin in. Smaragdie reageerde hierop 1
herman0167 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Smaragdie ik heb al meer dan 10 jaar diabetes 2 en is met medicijnen prima, drinken of niet drinken heeft voor de waardes eigenlijk nooit veel uitgemaakt, ben nu 15 maand nuchter maar heb nog steeds dezelfde waardes als toen ik nog dronk. Smaragdie reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Dank jullie wel! @lady jane Dat is nog niet bekend welk type. De huisarts gaat uit van type 2. Maar als ik het zo lees in blogs en artikelen dan zou het eerder passend zijn bij type 1(zijn vaak slankere jongere mensen). Hetgeen ik niet hoop want dan is er grote kans dat je insuline etc moet gaan spuiten. Dat zijn wel vragen die ik voor dinsdag heb. Ook schade aan de ogen en meer het behelst heel wat meer dan alleen de waarde van bloedsuiker, kan zoveel meer aanrichten. Het zou bepaalde dingen wel verklaren. Ik ga van het positieve uit. Met aanpassing van het eten kun je veel bereiken. Lees veel van Ziektevrijleven. Nuttige tips en blogs(herkenbaar). Sommige mensen zijn idd van de medicatie afgekomen door een bepaalde etenswijze. Sommige ook juist niet. Ga maar niet teveel van de horror verhalen uit. En iets minder googelen. Wacht dinsdag gewoon af. En het heeft ook wel iets verfrissends om naar een nieuw eetpatroon te kijken. Zitten veel dingen tussen die ik lekker vindt. Vette vis, havermout/vlokken, fruit, groente, kaas, amandelmelk(gisteren voor het eerst gekocht, heerlijk!). Noten etc. Ga ervoor. Mooie zin die ik in een blog van een andere diabeet las was: Diabetes onder controle krijgen is geen sprint maar een marathon. @Lika Hoop dat jouw moeder/jullie het naar jullie zin hebben!! lady jane reageerde hierop 1
Smaragdie Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s 4 minuten geleden zei herman0167: @Smaragdie ik heb al meer dan 10 jaar diabetes 2 en is met medicijnen prima, drinken of niet drinken heeft voor de waardes eigenlijk nooit veel uitgemaakt, ben nu 15 maand nuchter maar heb nog steeds dezelfde waardes als toen ik nog dronk. Dank voor het delen! Was inderdaad benieuwd of iemand anders van het forum hier ook mee bekend was/is. Is geruststellend om dit te lezen. Niet van dat wel of niet drinken uitmaakt maar dat jouw medicatie aanslaat. Las wel dat drinken van alcohol een hypo kan uitlokken en dat lijkt mij doodeng. Nog een goede reden voor mij om nooit meer te drinken. Dat zeker!
herman0167 Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s @Smaragdie, ik gebruik Metformine en Empagliflozin, samen met enigzins op mijn voeding letten( weinig snoep, pasta , wit brood) zit ik al heel lang stabiel rond de 7,0, dus als de medicijnen eenmaal goed zijn ingesteld, het 3 maandelijks controle programma bij de huisarts in en heb je daar weinig zorgen meer over.
Yvonne Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Goedemiddag frummers. Wat een heerlijke dag, eindelijk de zon die al dagenlang werd verwacht. Jeetje @Smaragdie, het lijkt me dat je je best beroerd moet hebben gevoeld die laatste nachtdiensten, bikkel. Fijn dat er nu aan gewerkt wordt en dat de waardes inmiddels een eind zijn gezakt. En jeee, wat ben ik benieuwd hoe jouw moeder het koffiedrinken daar heeft ervaren @Lika. Ik hoop dat ze het er heel erg naar haar zin heeft gehad. Even nog een bakje neerzetten voor na de middagboterham en dan ga ik lekker (achter glas) in het zonnetje zitten.
Lika Geplaatst %s om %s Rapport Geplaatst %s om %s Nou, mijn moeder had het natuurlijk niet zo naar haar zin, want verwarrend en hoe zit het nou. Kluts kwijt. Dat snap ik. Ik hoop dat ze het volgende keer herkent en zich een beetje minder verloren voelt. lady jane reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden