Spring naar bijdragen

Ik noem mijzelf Maia.

Maia

Aanbevolen berichten

Hoi Maia, 

Zoals Cladius al aangeeft: gooi alle drank die je in huis hebt weg. Zet, terwijl je de kater verwerkt, jouw triggers om te gaan drinken op een rij en bedenk hier tegenacties voor. Neem de antabuse weer onder begeleiding in (had je dat gestopt?) zodra de alcohol uit jouw lijf is. 
Overweeg opname. Ga hierover het gesprek aan met de huisarts. En klop aan familie of vrienden. Deel jouw probleem en probeer zo min mogelijk alleen te zijn. Schrijf hier alles van je af. Je wordt gelezen. Je staat er niet alleen voor.
Raap jezelf bij elkaar. Knietjes schoonvegen en kroontje recht. Je kunt het! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Maia:

Ik. Faal. Zo. Hard.

@Maia je faalt pas als je opgeeft!!!!

Die keus heb je nu dus ook. Stop met drinken, zoek hulp en neem contact op met degene die je Antabus voorschrijft en slik onder toezicht zodra dat weer mag. Maar zorg dat jouw schaamte weer fier/trots gaat worden. Er is moed voor nodig, en die heb je al lang getoond, dus dat kan weer. Iedereen hier zo'n beetje weet waar je doorheen gaat. Er zijn dus velen jou voorgegaan. JIJ KUNT DIT.:rose::heart::rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-12-2024 om 08:44 zei Maja:

Hoi Maia, 

Zoals Cladius al aangeeft: gooi alle drank die je in huis hebt weg. Zet, terwijl je de kater verwerkt, jouw triggers om te gaan drinken op een rij en bedenk hier tegenacties voor. Neem de antabuse weer onder begeleiding in (had je dat gestopt?) zodra de alcohol uit jouw lijf is. 
Overweeg opname. Ga hierover het gesprek aan met de huisarts. En klop aan familie of vrienden. Deel jouw probleem en probeer zo min mogelijk alleen te zijn. Schrijf hier alles van je af. Je wordt gelezen. Je staat er niet alleen voor.
Raap jezelf bij elkaar. Knietjes schoonvegen en kroontje recht. Je kunt het! 

Net een fles wijn bijgehaald voor na de "feestdagen fm vanmiddag.  Ik kom de antabus van woensdag niet onder toezicht innemen,  hulpverlening is dan vrij. Morgen (vrijdag) dan wel weer. 

Opname is not done. Ik wil mn katten niet kwijt. En momenteel niemand die ze op kan vangen. Zo min mogelijk alleen zijn? Ik heb niemand.  Sorry..

Ik ga mijzelf weer bij elkaar rapen, maar oh wat moeilijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 25-12-2024 om 07:47 zei Claudius:

Heb je ondertussen nog gedronken? Giet de rest weg en koop geen nieuwe meer. Vier je kerst en nieuwjaar nuchter. Kom mee op het dag pact, ARRESLEE, weekpact, jaarpact, dat zal je allemaal afleiden.

Vanochtend weer.oud en nieuw lig ik om 18.00 al in bed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 20-12-2024 om 10:48 zei lady jane:

Klinkt als depressieklachten Maia. Ga alsjeblieft niet zelf dokteren maar vraag tactus of huisarts raad. De ontgifting kan hiervoor zorgen en als je gestopt blijft qua drank keert het tij vast wel. Tactus raadt vaak thiamine aan in hoge dosis. Houd vol.

Thiamine slik ik al. 25 mg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

blijf nou niet hangen in dat gevoel gefaald te hebben @Maia
want dan is weer falen heel dichtbij
krabbel op en probeer weer wat vertrouwen te kweken
dat groeit met elke dag droog blijven weer langzaam op
en over een poos was dit een les in nederigheid.
Je bent mens en faalt wel eens. So What? Deden wij ook.
Maar dat betekent niet dat jij slachtoffer hoeft te blijven van drank.
Misschien is het tijd voor prof. hulp? Maar je bent mens en mensen
maken fouten. Gelukkig kun je deze weer goed maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is falen? Je hebt iets gedaan wat je liever niet had gedaan. Laat het bijdragen aan je leerproces :-)

Ik weet niet hoeveel je gedronken hebt en welke dosis antabus je kan nemen, maar pas op dat het niet met terugwerkende kracht aanslaat. Een pot thee lijkt me een goed idee en daarna misschien een wandelingetje? Wat frisse wind zal het misschien in perspectief zetten. En dan kan je een mooi plan maken voor vandaag en de komende dagen.

Niet te streng zijn voor jezelf, daar heb je helemaal niks aan. Als het allemaal zo makkelijk was bestond dit forum niet :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei billy1981:

Wat is falen? Je hebt iets gedaan wat je liever niet had gedaan. Laat het bijdragen aan je leerproces 🙂

Ik weet niet hoeveel je gedronken hebt en welke dosis antabus je kan nemen, maar pas op dat het niet met terugwerkende kracht aanslaat. Een pot thee lijkt me een goed idee en daarna misschien een wandelingetje? Wat frisse wind zal het misschien in perspectief zetten. En dan kan je een mooi plan maken voor vandaag en de komende dagen.

Niet te streng zijn voor jezelf, daar heb je helemaal niks aan. Als het allemaal zo makkelijk was bestond dit forum niet 🙂

Wat ben jij lief!

En het gaat niet goed hier. Doe zo mijnbest maar het lukt niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...