Amalia Geplaatst 4 december Rapport Share Geplaatst 4 december (bewerkt) x %s om %s bewerkt door Amalia Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Etty Geplaatst 5 december Rapport Share Geplaatst 5 december Een schop onder je achterwerk, tough love. Het kàn werken. Meer toeval dan wijsheid als je het mij vraagt. Als je zegt: jij verdient geen compassie, dan zal de één dat motiveren om jou te laten zien dat hij dat wel verdient, en dat hoop en verwacht je natuurlijk als je de taak van het kontschoppen op je hebt genomen. Ik neem aan dat je dit niet doet om te kwetsen of je ongeduld en irritatie te ventileren. Als je boodschap:' jij verdient geen compassie' als een echo uit iemands verleden binnenkomt, waarin er heel weinig of geen compassie was en ook niet veel mogelijkheden om het te verdienen,dan kan dat juist werken als een rode lap op een stier. Er zijn veel mensen die met zo'n verleden rondlopen, hier vermoedelijk meer dan iha. Zelfcompassie is iets anders dan zelfmedelijden. Het is o.a. ophouden met jezelf schamen, afwijzen, veroordelen. Ophouden met tegen jezelf zeggen dat je het niet verdient omdat je niet goed genoeg bent. Het is niet: ik ben zo zielig kom ik ga aan de zuip. Dat is echt een (begrijpelijk) misverstand. @Maia hoe gaat ie? Bob, JamesM, Amalia en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 5 december Rapport Share Geplaatst 5 december Het is ook een valkuil om je hele ego te verbinden aan het al dan niet succesvol stoppen. Dat als je een terugval hebt, je ineens niks meer waard bent. Knietjes schoon, kroontje recht en weer door, als ik even een oud forumcitaat mag lenen. Etty reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december Rapport Share Geplaatst 5 december En het is ook bekend dat drank en drama hand in hand gaan vaak. Dat hebben we hier op het forum tig keer meegemaakt, en ik zelf thuis ooit ook. Het stoppen met drank, het woord nooit, allerlei beren op de weg, kunnen ook dat drama weer aanwakkeren. Of drama wordt paniek/angst. Mijn leven is er een stuk rustiger van geworden nu dit allemaal niet meer speelt. Maar ik moest wel ergens doorheen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 5 december Rapport Share Geplaatst 5 december Fijn dat je ook op de antabus-afdeling je meldt @Maia hier ook misschien updates? Hert is een heel proces he. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Johancornelis Geplaatst 5 december Rapport Share Geplaatst 5 december 26 minuten geleden zei lady jane: Fijn dat je ook op de antabus-afdeling je meldt @Maia hier ook misschien updates? Hert is een heel proces he. Ik ben nu sinds mei van de drank en slik elke onder toezicht disulfiram, maar december is toch een moeilijke maand. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 5 december Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december Kippenvel van jullie allemaal. Tot mijn grote dankbaarheid en verbazing, want wat ben ik waard vraag ik me af? Vroeg ik me af, want blijkbaar heel veel. Hoe mooi is dat. Ben even uuuh woordenloos? En zo blij met jullie reacties! bumperjim reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 5 december Auteur Rapport Share Geplaatst 5 december Ben serieus in tranen nu.. Tine reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 7 december Auteur Rapport Share Geplaatst 7 december Iemand.. even help? Gister had de ambulante hulp een crisissituatie tussendoor. Ik heb dus de antabus niet ingenomen Ben ik sterk of zwak? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december Hoe bedoel je dat je dús de antabus niet hebt ingenomen? Als de juf niet kijkt gauw spijbelen, lekker pûh 😄. Maar je bent volwassen en je doet het voor jezelf toch? Misschien nu meteen de antabus innemen en kracht voelen omdat je zelf verantwoordelijkheid neemt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december 2 uur geleden zei Maia: Iemand.. even help? Gister had de ambulante hulp een crisissituatie tussendoor. Ik heb dus de antabus niet ingenomen Ben ik sterk of zwak? Heb je de hulp daarvoor nodig? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december 5 uur geleden zei Maia: Iemand.. even help? Gister had de ambulante hulp een crisissituatie tussendoor. Ik heb dus de antabus niet ingenomen Ben ik sterk of zwak? het woordje dus begrijp ik niet. Zo leg je "schuld" voor jouw nalatigheid bij de ander neer. Wat Yana ook schrijft; eigen verantwoordelijkheid nemen. en alsnog slikken, zelf. Omstandigheden heb je niet in de hand, hoe je daarmee om gaat wel. Tine en bumperjim reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december Op 24-11-2024 om 05:35 zei Maia: Ik wil niet iedereen om me heen verliezen. Ik wil me niet meer kapot hoeven schamen omdat ik bij openingstijd al bij de supermarkt naar binnenloop om mijn wijn te scoren. En ja, ik ben trots dat ik nu al op dag 20 zit, maar hoe ga ik dit volhouden? Hoe ga ik niet weer buigen voor die rotverleiding die de roes van de alcohol me geeft? Me even niet eenzaam hoeven voelen. De overige negatieve gevoelens weg. De tijd gaat sneller. De lijst met nadelen van de alcohol is zoveel groter, ik weet het. Ik heb het allemaal overdacht en uitgeschreven. Ligt op het tafeltje naast me en ik kijk er regelmatig naar om er kracht uit te halen. Wie schreef dat ook alweer? 😜 Maia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 7 december Auteur Rapport Share Geplaatst 7 december Zojuist ingenomen. Ipv angstig ben ik nu trots bumperjim, Bob, Tine en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 7 december Rapport Share Geplaatst 7 december zo simpel kan het soms zijn he, om van het ene naar het andere uiterste te gaan. goed gedaan! Maia en Tine reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 9 december Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december Op 4-12-2024 om 19:31 zei Amalia: Nou ja zeg, een schop onder je achterste is toch geen drama? Nee, maar voelt wel als extra "falen" (kom na weer een nacht zonder slaap niet op het goede woord) Hier leer ik inderdaad weer bij van. Dank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 9 december Auteur Rapport Share Geplaatst 9 december Op 7-12-2024 om 14:33 zei lady jane: zo simpel kan het soms zijn he, om van het ene naar het andere uiterste te gaan. goed gedaan! Dank je wel Vandaag nieuwe week, verse start. Ga zeker de antabus weer innemen. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 10 december Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december Oooh help help help? 0.25 en alweer wakker. Bizar hoe het nu gaat. Ik kan wel gillen van wanhopigheid. Ik kan gewoon niet/amper slapen. Zucht is enorm nu. Wat voel ik me verschrikkelijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 10 december Auteur Rapport Share Geplaatst 10 december Ik kan er niets aan doen maar ik ben ook serieus jaloers op mn 2 katten die heerlijk liggen te slapen. Ik ben niet zo, ik wil dit niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bob Geplaatst 10 december Rapport Share Geplaatst 10 december Een puzzel doen of iets lezen om te ontspannen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 11 december Rapport Share Geplaatst 11 december Of proberen te praten met iemand? Een hulplijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december Rapport Share Geplaatst 11 december Belastingaangifte doen. Dan val je vanzelf in slaap. Oh nee tis niet het goede seizoen 🙈 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maia Geplaatst 11 december Auteur Rapport Share Geplaatst 11 december 15 minuten geleden zei bumperjim: Belastingaangifte doen. Dan val je vanzelf in slaap. Oh nee tis niet het goede seizoen 🙈 Hier moest ik wel om lachen. Hopelijk mijn bewindvoerder ook 😉 Ik ben op. uitgeput. Gelukkig heb ik steun van iemand hier buiten het forum om. Maatje gevonden! Dank, meneer! Onbegrijpelijk dat ik zoveel lieve en begripvolle reacties krijg. Puzzelboek is inmiddels bijna vol en ook voor netflix/videoland tips houd ik me graag aanbevolen. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bumperjim Geplaatst 11 december Rapport Share Geplaatst 11 december Dat is wel een van de lessen van het droog blijven: soms is alles hut. En vervolgens gaat dat weer over. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 11 december Rapport Share Geplaatst 11 december slecht slapen kan komen omdat je lijf aan het restten is. Bij mij duurde dat erg lang, maar ik ook veel jaren gedronken en dus roofbouw gepleegd. Maar het is goedgekomen en ik slaap weer heerlijk. Ik heb wel als gewoonte aangenomen altijd een boek naast me in bed te hebben en een fakirmatje hangt over het uiteinde. Moet je maar even googlen. e worden na yogalessen gebruikt en ik slaap er zo op in. Nu heb ik dat niet meer nodig, maar het geeft rust en lezen is altijd beter dat op tel. of pc gaan. Je kunt ook even uit ned en warme melk met honing of een kop kruidenthee maken. Maak er geen drama van, want dan wordt het nog beladener. Je rust in elk geval uit al die uren. Wat BJ hut noemt noem ik hier but maar we bedoelen hetzelfde. Maia reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden