Spring naar bijdragen

Dinsdag 12 november 2024🌞

Aanbevolen berichten

Momenteel ben ik erg depressief.Het lukt me allemaal niet om mijn draai te vinden.Mijn vriend heeft momenteel een vrij grote klus, zit dus alleen en er komt niets uit mijn handen.Heb ook nergens zin in en kan me nergens toe zetten.Weet niet wat er met me aan de hand is.Hou zielsveel van m'n vriend, maar het is hier erg eenzaam in dit dorp.Voel me zo ondankbaar hierdoor.Hij doet zo z'n best, om het naar m'n zin te maken.Gaat het eindelijk goed met de drank, kom je in een diepe put terecht.Nu zijn november, december nooit zo mijn favoriete maanden, maar zit zo diep in de put, dat ik me nergens toe kan zetten.

Vanavond weer oefenavond.Moeten we weer helemaal naar Rotterdam door die drukke spits.Zie daar nu al tegenop.Ben zo bang geworden, omdat mijn vriend rijangst heeft gehad.Dat is deels wel over, sinds we samen zijn, maar vind het niet fijn.

Verdorie, wat kan ik doen, om me beter te gaan voelen? 

Wil ook niet terug naar mijn oude leven, voor geen goud, maar wat heb ik toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @Tine.

Ja, soms is het alles even bij elkaar en kan er weinig meer bij.

Heb verdorie een prima, jonge wandelhond.

Veel dingen nog niet verwerkt, denk ik en ik liep wel eens te mopperen op de herrie van de voorbijgaande auto's in mijn oude flatje, nu dus stilte.We wonen op een hoekhuis, dus best stil.

Het moet maar over gaan.Bah!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk gaat het weer over @Spirit, maar daar heb je nu niks aan. 
En ja, die laatste maand(en) van het jaar zijn voor velen best 'donker'. 
Dat de overgang van de stad naar een klein dorpje groot is begrijp ik heel goed. 
Maar er is vast wel iéts te doen daar. 
Alle gemeentes hebben welzijnswerk, informeer daar eens Spirit. 
Misschien zijn er koffieochtenden, creamiddagen, iets met bewegen... 
Wie weet wat er voor mogelijkheden zijn hoor. Gewoon doen en er op af gaan. 
Wat houdt je tegen???? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de bemoedigende woorden @Yvonne

Natuurlijk gaat dit over.

We hebben besloten lekker thuis te blijven vanavond.Lekker op ons gemakje eten.Macaroni is in de maak.Dat is voor ons allebei een last minder.Het is gewoon niet leuk rijden in de drukke spits vanuit Brabant, bovendien heeft hij best een drukke dag gehad.Lekker knus saampjes :heart:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok en nu? @Claudius

Ik merk dat als ik gewoon 2 of 3x eet per dag, ik eigenlijk niet snoep.. Maar niemand is hetzelfde. 

Fijn @Spirit zo te horen, ik had vorige week zaterdag een vreselijke kut dag in mijn hoofd. Voelde me zo depri en ongelukkig en alles was verkeerd en ik zat te schelden op automobilisten in mijn hoofd terwijl ik aan het wandelen was. Toen ik thuis kwam van het wandelen, was het over.. 

Was ik eindelijk zover dat ik van alle verslavingen af was, wordt je tot over maat van ramp overspannen.

Maar inmiddels zie ik ook hier weer een leer les in voor mezelf, ik ging namelijk teveel doen om alle vrije tijd (die ik anders aan mijn verslaving besteedde) maar in te vullen.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Freekie:

Ok en nu? @Claudius

Ik merk dat als ik gewoon 2 of 3x eet per dag, ik eigenlijk niet snoep.. Maar niemand is hetzelfde. 

Het snoepen doe ik een beetje om dezelfde reden als het alchohol drinken, om beter proberen om te gaan met vervelende situaties. Ik snoep ook omdat ik een hongergevoel heb. Ik heb honger omdat ik niet regelmatig eet. Weer eens heeft mijn psychiater gelijk, om beter voor mij te zorgen zou ik op regelmatige tijdstippen gezond moeten eten. En niet wachten tot het hongergevoel toeslaat. Ik ben redelijk tevreden over mezelf omdat ik momenteel geen alchohol drink. Maar ik zou beter voor mezelf moeten zorgen. Ik heb het nochtans geprobeerd hoor, met tussendoor groentjes te eten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...