Claudius Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober "Ik weet niet of ik morgen drink, maar vandaag drink ik niet" Goeiemorgen Iedereen Dagpact Claudius Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober Mijn laatste dag in de kliniek, ik ga nog 3 therapie sessies volgen vandaag, deze voormiddag. Een gesprek met de psychiater zal er vandaag niet bij zijn, ze is in verlof. Misschien met de assistent? De psyhologe zal ik vandaag ook niet kunnen spreken. Een afsluitend gesprek met mijn begeleidster / verpleegster heb ik gisteren gehad. Mijn medicatie voorschriften heb ik allemaal al, denk ik. Straks nog pralines uitdelen die ik vorige week gekocht heb. Pralines uitdelen is zo wat een gewoonte geworden bij vertrek op deze afdeling. Zag U laatste dag er ook zo uit @Zbb ? Voor in te pakken heb ik deze namiddag nog tijd, om 14 uur word ik opgehaald aan de buitenkant van de kliniek. Dan eerst mijn spullen afleveren bij me thuis, daarna ga ik nog inkopen doen. Na 16 uur word ik herenigd met mijn hondje , die brengen ze tot bij me thuis. Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Goedemorgen. Beetje slaperig nog. Fijne dag allemaal! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Goedemorgen frummers, goedemorgen @Lika en @Claudius Het is inmiddels licht geworden, eerst even nog rustig een bakje en dan aan de slag hier. Een drukke, maar mooie dag voor jou @Claudius, eindelijk straks samen met jouw hondje weer thuis. Wat heerlijk om daarnaar uit te kijken... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober goeiemooiemorgen frummers Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Goedemorgen ik ben vroegtijdig weggegaan @Claudius,dus had plots me spullen gepakt en een uur later was ik onderweg naar huis. maar normaal gesproken gaan de meeste mensen rond 09:30 naar huis als hún einddatum daar is. De eindgesprekken hebben ze dan meestal een paar dagen van te voren gehad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Gaat het wel goed met je @Zbb ? Heb je nog begeleiding, nazorg of slik je de antabus weer/nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Goedemorgen! Bijna weekend! @Claudius Heel veel plezier met Femke! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Ja ik heb nazorg op de maandag en vrijdag,vrijdag ga ik ook als extra naar de NA een NA locatie naast de kliniek waar ik gezeten. ik ga samen met de mensen die ik ken uit de kliniek ook. lady jane reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Goedemorgen, kinderen beneden in pyama. Ik in bad, heerlijke rust. Maar zit weer teveel op mijn telefoon, ach het is altijd wel wat en je kan het nooit 100% goed doen. De innerlijke lat moet omlaag, alle dingen die mijn hoofd bedenkt hebben eigenlijk helemaal geen urgentie.. Maarja gaat het in mijn hoofd, het is nu herfstvakantie, nu kun je voor beide kinderen een bureaustoel kopen en handschoenen, sjalen, mutsen en laarzen... Maar is het koud? Nee.. Zit ik nog een tijd thuis? Ja.... Moet het dan deze vakantie? Nee eigenlijk niet. Bureaustoel? Ja ze hebben een bureau zonder stoel... Beetje vroeg, want ze zijn het pas echt nodig met 'meer' huiswerk op de middelbare school, dan duurt nog 1 en 2 jaar voor de jongste. Is de bureaustoel dan deze vakantie nodig? Nee eigenlijk niet. Minder doen/moeten terwijl je hoofd juist zegt meer doen/moeten (van jezelf). En daarbij, ik heb e de energie helemaal niet voor vandaag. Dus hou op met zeuren, stomme gedachten Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Ontspannen is niet makkelijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Nee of eigenlijk ook weer wel @Freekie. Die gedachten zijn ok. Je ziet ze en laat ze voor wat ze zijn. Ze even waarnemen en terug naar nu. Ik heb lang gedacht dat ik pas ok was als ik zonder gedachten op de bank zou zitten. Maar dat kan helemaal niet:-)! Ik heb het vlg mij eerder geschreven maar een bullet journal hielp mee. Dan zet je de opkomende bureaustoel op papier en later gewoon een jaar weg. Klaar. (En in de meeste gevallen ook uit je hoofd). Maar werk en kinderen en in jouw geval ook een scheiding: het is ook niet niets hoor! Zeker niet als je het ook goed wilt doen. ( enne: bedenk! : je doet het op je allerbest want als je het beter zou kunnen zou je dat wel doen.) Maja reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fonny Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober 9 uur geleden zei Claudius: Mijn laatste dag in de kliniek, ik ga nog 3 therapie sessies volgen vandaag, deze voormiddag. Een gesprek met de psychiater zal er vandaag niet bij zijn, ze is in verlof. Misschien met de assistent? De psyhologe zal ik vandaag ook niet kunnen spreken. Een afsluitend gesprek met mijn begeleidster / verpleegster heb ik gisteren gehad. Mijn medicatie voorschriften heb ik allemaal al, denk ik. Straks nog pralines uitdelen die ik vorige week gekocht heb. Pralines uitdelen is zo wat een gewoonte geworden bij vertrek op deze afdeling. Zag U laatste dag er ook zo uit @Zbb ? Voor in te pakken heb ik deze namiddag nog tijd, om 14 uur word ik opgehaald aan de buitenkant van de kliniek. Dan eerst mijn spullen afleveren bij me thuis, daarna ga ik nog inkopen doen. Na 16 uur word ik herenigd met mijn hondje , die brengen ze tot bij me thuis. 👍 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 31 oktober Auteur Rapport Share Geplaatst 31 oktober Het is inderdaad een drukke dag voor mij @Yvonne Ik dacht gisteren alle voorschriften gekregen te hebben, maar nee de assistente maakte er vandaag nog bij en dan maakten ze nog eens een brief die ik bij de apotheek moest afgeven. Dus daar weer eens naartoe. Ik heb mijn hondje voor 16 uur teruggekregen, ze loopt nu veel onwennig rond en ze klaagt veel. Ze moet haar plaatsje nog terug vinden. Maar ik ben zeer blij dat we weer samen zijn. Hier zijn de ontslagen bijna steeds op vrijdag en in de namiddag. @Zbb Daarom dacht ik ook de vorige vrijdag op ontslag mogen te gaan. De assistente heb ik vandaag nog gesproken, het was wel geen lang gesprek. De psychiater was er deze week niet en de psychologe was er blijkbaar ook niet. Maar ik kan die beidde later nog spreken, ik ga nog twee dagen per week in dagtherapie. Dank U wel @Wendy75 en @Fonny Fonny en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Zbb Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Ik ben weer ambulant weer verder gegaan zo heb ik onder andere op maandag de motivatie groep dat kan je zien als een soort mengelmoes van een dagopening/afsluiting zoals in een kliniek (vermoed dat jullie dat ook hebben?) en een soort van NA achtig iets maar dan onder begeleiding van een professionele hulpverlener.. Ik vind dat een prettige bijeenkomst zeker als je de mensen in de groep een beetje begint te kennen. vaak praten we buiten nog een half uurtje na soms is het huilen maar er word ook veel gelachen tussendoor en ook kan je sommige groepsgenoten bellen/appen als je het bijvoorbeeld in het weekend moeilijk heb en de ambulante hulpverlening er niet is. Fonny en lady jane reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Freekie Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Dankjewel @Likadat doet veel met me. Als ik het beter had kunnen doen, dan had ik het zeker gedaan. Ik zat vandaag met een verwijt naar mezelf, die niet op zijn plek was. halloween in de stad, allerlei kinder activiteiten volgens mij (super druk natuurlijk) .. Toen dacht ik, sjongejonge, je bent overspannen man, zet jezelf nou eens op de 1e plek en voel je zelf niet schuldig tegenover je kinderen. We hebben de hele dag btje pyama dag gehad en mijn dochter heeft onder toeziend oog van mij, alle pannenkoeken gebakken. Gisteren zijn we anderhalf uur smorgens wezen zwemmen (ik sauna en van die verwarmde ligbanken), dat hakt er voor mij ook in.. Ik moet meer om mijn eigen ontspanning denken, anders was het niet zo ver gekomen. Nu slapen, kinderen op bed, ik ook me nest in. Wendy75, lady jane en Lika reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tine Geplaatst 31 oktober Rapport Share Geplaatst 31 oktober Top Freek. Wees trots!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 1 november Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november Ik was helemaal vergeten hoe zwaar de zorg voor mijn hondje wel niet is. Ze heeft heel veel gebreken. Maar haar dementie is volgens mij het zwaarst, daardoor is ze dikwijls onrustig. Maar ik ben blij haar weer bij me te hebben. Fonny reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wendy75 Geplaatst 1 november Rapport Share Geplaatst 1 november Het zal wel weer even wennen zijn @Claudius. Wel fijn dat je haar weer bij je hebt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Claudius Geplaatst 1 november Auteur Rapport Share Geplaatst 1 november Dank U wel @Wendy75 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden