Spring naar bijdragen

woensdag 18 september 2024


Oskar

Aanbevolen berichten

Net als voorheen merk ik dat met de afwezigheid van middelen mijn levenslust aanzienlijk toeneemt. Ik heb veel meer energie en ga alsof dat vanzelfsprekend is sporten en huishouden. En ik geniet veel meer van kleine en grote alledaagse dingen.

Maar vanuit het verleden weet ik dat ik soms ook een hekel krijg aan al die energie en domweg op de bank wil blijven niksen. Dan ontstaat de neiging de levenslust te torpederen met alcohol en nicotine. Daar moet ik alert op blijven. En de boel bijtijds kanaliseren en balanceren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Frummers,

moet altijd zo lachen om je woordkeuze @Oskar, je bent een inspiratiebron.  Lees je graag! Waakzaam moet ik ook zijn, so far so good. Mijn eerste maand ligt achter mij, maar voel de kater nog steeds, en dan vooral de mentale kant van mijn laatste drama. Zo lang heb ik dat nimmer waargenomen. Dat is goed. Reminder elke dag weer

mooie dag voor allen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ervaar het precies zoals Oskar beschrijft. Veel blijmoediger en energieker en zin om dingen te doen als ik gezond leef.

En inderdaad soms niet blij met al die energie die voelt als onrust. Om dat te compenseren ga ik wel eens 's middags op de bank liggen met een zak chips en kijk misdaadseries (op een thuiswerkdag). Dat voelt enorm als spijbelen, terwijl ik als parttimer gewoon die uren op een ander moment inhaal. :rolleyes:  Of ik ga patat maken of pasta met heel veel kaas en eet daar een emmer van. Of stomme filmpjes kijken over katten of mensen die op een ongelukkige/hilarische manier vallen.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag vandaag toch met verlof!!

eigenlijk ben ik 1 dag te kort binnen om met verlof te mogen,maar blijkbaar hebben ze een uitzondering gemaakt. 
 

ze vinden dat ik er goed bijzit en goed meedoe 

blij mee ..

eerst eten zo en volgas naar huis

vandaag 5 uurtjes en zaterdag/zondag 11,5 uur. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Zbb:

Ik mag vandaag toch met verlof!!

eigenlijk ben ik 1 dag te kort binnen om met verlof te mogen,maar blijkbaar hebben ze een uitzondering gemaakt. 
 

ze vinden dat ik er goed bijzit en goed meedoe 

blij mee ..

eerst eten zo en volgas naar huis

vandaag 5 uurtjes en zaterdag/zondag 11,5 uur. 

Dat is fijn voor je en goed voor de motivatie denk ik zelf ff ontspannen 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker!

en een goede les want ik begon gelijk weer te klussen. 

niet erg maar wel als ik er gelijk vol op duik.

even de rem erop.

Klusjes doen is goed maar niet gelijk volgas.  
 

Dat is/word uiteindelijk een van mijn valkuilen. 
 

ik ga van het zonnetje genieten met een bak koffie 😎

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben nu thuis en zelf op zoek naar vrijwilligerswerk dat ik aankan. Ook moet ik op zoek naar een alternatieve woonvorm voor als het weer eens misloopt. Dit en daginvulling vinden ze zeer belangrijk voordat ik weer naar huis mag. Ik moet ook nog aan mijn signaleringsplan werken, beginnen eigenlijk. Dat is een hulpmiddel om al in een vroeg stadium signalen te herkennen die erop wijzen dat het minder goed gaat met mij. Vrijdag heb ik terug een privé gesprek met de psychologe, die gaat over dat plan. 

De psychiater en de verpleging zeggen dat ik alle mogelijke therapieën reeds gevolgd heb, dus alleen die drie moeten nog ingevuld  worden voor ik weer naar huis mag. Al laat ik het zoeken naar alternatieve woonvormen liever aan de professionelen over. De sociale dienst zoekt dit uit voor mij.

bewerkt door Claudius
Aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Spirit:

Fijn dat je met verlof mocht @Zbb

Ben vandaag niet lekker en dan nog jarig ook.

Krijg ik eindelijk visite, moest ik ze afzeggen.

Het klinkt altijd zo dubbel om te zeggen dat je ziek bent, maar ik ben het toch echt..

Wat teveel spanning de laatste tijd.

Gefeliciteerd meid !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me droog en rookvrij af. 
 

het niet roken was wel  lastig toen ik even thuis was,maar heb de trek geaccepteerd en gelaten voor wat het was. 
 

de trek is vervelend maar ook niet meer dan dat. 
 

geen trek gehad in alcohol wel even over alcohol nagedacht maar dan vooral in wat het me gebracht heeft. 
 

niet veel goeds kan ik wel mededelen. 
 

Nu een beetje relaxen nog en naar bed 

fijne avond

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Spirit:

Fijn dat je met verlof mocht @Zbb

Ben vandaag niet lekker en dan nog jarig ook.

Krijg ik eindelijk visite, moest ik ze afzeggen.

Het klinkt altijd zo dubbel om te zeggen dat je ziek bent, maar ik ben het toch echt..

Wat teveel spanning de laatste tijd.

PROFICIAT!!!🥳

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...