Spring naar bijdragen

Do 6 juni 2024


Aanbevolen berichten

Mogge!

Lekker weer niks gedronken. Het gaat geheel niet slecht deze week. Het voelt niet als een opgave om niks te drinken. Alleen op het moment suprême ("borreltijd") moet ik mezelf even zeggen als een oud peerd dat we niet linksaf maar rechtsaf gaan en dan gebeurt het ook. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Heerlijk dit seizoen waar het 's middags rond de 25 graden is. Je kan alles gewoon een beetje open laten dag en nacht en dan blijft het op magische wijze binnen 20 graden.

Onze security service op 4 poten vindt het ook wel zo praktisch, kan ze een beetje heen en weer wandelen 's nachts, checken wie bij wie slaapt, dan ff weer het balkon op... 🤷🏼‍♂️

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Hier ook zo fris als een hoentje en met een opgeruimd gemoed om half zes klaarwakker. Zin in de dag. Mijn drie maanden oude kleindochter knuffelen.  Ik merk dit keer  (sinds december weer 'af en toe') als ik twee/drie glazen wijn heb gedronken hoe dit me meestal een down gevoel geeft de volgende dag en vaak de dag erna.  De dingen komen veel dramatischer binnen. Ik ben banger.  Mentale kater noemen ze dit geloof ik.  Ik heb dit nu een paar keer kunnen bestuderen en het is echt zo.  Het weerhoudt me. Voorheen legde ik de link niet. Ik claimde de somberheid zelf, moest gewoon meer zus of zo, beter mijn best doen. Maar de somberheid komt uit een flesje. Net als de gekkigheid en de vrolijkheid. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Etty:

Goedemorgen,

Hier ook zo fris als een hoentje en met een opgeruimd gemoed om half zes klaarwakker. Zin in de dag. Mijn drie maanden oude kleindochter knuffelen.  Ik merk dit keer  (sinds december weer 'af en toe') als ik twee/drie glazen wijn heb gedronken hoe dit me meestal een down gevoel geeft de volgende dag en vaak de dag erna.  De dingen komen veel dramatischer binnen. Ik ben banger.  Mentale kater noemen ze dit geloof ik.  Ik heb dit nu een paar keer kunnen bestuderen en het is echt zo.  Het weerhoudt me. Voorheen legde ik de link niet. Ik claimde de somberheid zelf, moest gewoon meer zus of zo, beter mijn best doen. Maar de somberheid komt uit een flesje. Net als de gekkigheid en de vrolijkheid. 

 

 

Ja zo heb ik het ook precies zo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die realisatie maakt het wel makkelijker om die sombere tijd te doorstaan. Je weet waar het door komt, en het gaat niet kleven aan allerlei omstandigheden of karakterfouten waar je dan weer mee gaat jongleren. Sjonge, wat een verspilling van energie was dat. En wat een doodlopend paadje.   De vraag is nu dan: heb ik het er voor over?  Wil ik me twee dagen zo voelen? (als je drie keer in de week drinkt voel je je dus altijd zo).  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn zus redeneert al jaren in zo'n cirkel @Etty
en steeds andere invalshoeken (de overgang zorgt dat het steeds zwaarder valt,
de ouderdom, enz enz, maar ze drinkt nog steeds tussen de sporadische stoppogingen door.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen ga ik met zus naar Het achtste leven.
Een musical-dansspectakel dat een uur of 5 duurt.
Er wordt aangeraden eerst het boek te lezen dus ik heb het
maanden geleden gereserveerd, maar helaas (nou ja helaas, 1275 blz) 
nog niet ontvangen. Ik wacht maar met annuleren/verheugen tot erna.
Zag er al tegen op zo'n dikke pil mee te sjouwen. Maar wel jammer dat
ik dus onvoorbereid er naar toe ga. Misschien juist wel goed?
Iemand hier het boek gelezen of het sruk gezien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neen, niet gezien en niet gelezen, heb er even een paar bladzijden van gelezen.
Heb even bij de Groningse bibliotheken gekeken, er zijn 50 reserveringen momenteel, dat valt nog mee. 
Ikzelf zou niet graag naar een voorstelling of film gaan gebaseerd op een boek wat ik heb gelezen. 
Tijdens het lezen visualiseer ik alles wat ik lees, de enkele film die ik heb gezien gebaseerd op zo'n boek vond ik dan ook telkens tegenvallen: het zag er heel anders uit dan in mijn hoofd... 
Ik kijk trouwens al jaaaaaaaaaren geen films meer, heb er het geduld niet voor, laat staan dat ik naar een vijf uur durende voorstelling zou gaan. 
Maar lieve Jane, ik hoop dat jullie gaan genieten, en daarna misschien nog nagenieten als je het boek straks eindelijk te pakken krijgt..... 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

33 minuten geleden zei lady jane:

Morgen ga ik met zus naar Het achtste leven.
Een musical-dansspectakel dat een uur of 5 duurt.
Er wordt aangeraden eerst het boek te lezen dus ik heb het
maanden geleden gereserveerd, maar helaas (nou ja helaas, 1275 blz) 
nog niet ontvangen. Ik wacht maar met annuleren/verheugen tot erna.
Zag er al tegen op zo'n dikke pil mee te sjouwen. Maar wel jammer dat
ik dus onvoorbereid er naar toe ga. Misschien juist wel goed?
Iemand hier het boek gelezen of het sruk gezien?

Op Google is genoeg te vinden over" het achtste leven"  hoeft je echt de pil niet voor te lezen Jane...alvast heel veel plezier!🥳

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een hele goede morgen allemaal,

Een dans spectakel van 5 uur !!!!
Oh hemel nee, dat zou ik nooit vol houden, maar ik hoop dat jij geniet @lady jane

Ik heb echt al moeite met films, dat ik meestal veel te lang vind duren
Soms gaan we naar de bioscoop, maar thuis kijk ik nooit films, duurt me veel te lang
Net als @Yvonneecht geen geduld voor
Aan de andere kant geeft het wel aan dat ik helaas een ongedurig persoontje ben 🙃

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)

Ik liep net langs de rivier, doodkalm, heerlijk weer, beetje drukkend al, veel muggen maar OK. De velden staan vol met klaprozen, prachtig. In de rivier staat een reiger. Dan stijgt hij op, heel langzaam en verschrikkelijk blasé zoals reigers dat doen. Hij vliegt op een meter of 3, het lijkt wel slow motion. Dan daalt hij een halve meter en komt er een sliert van een meter kak uit, middenin de klaprozen.

Jezus. Zeggen ze dat Fransen arrogant zijn, reigers zijn véél erger 👿

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...