Spring naar bijdragen

Zaterdag 1 juni 2024


Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier zijn de weersvoorspellingen al de hele maand de weg kwijt geweest (de maand mei). Het heeft echt vrijwel elke dag wel een keer geregend zonder dat het voorspeld was. Nu weer zou het lichtbewolkt moeten zijn. In werkelijkheid is het geheel grijs en als je ook maar 1 verkeerd woord zegt dan komt het ongetwijfeld meteen weer met bakken uit de hemel 😩

Lekker handig als je af en toe dingen van plan bent buiten. 

bewerkt door bumperjim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hahaha, ik zit hier hardop te lachen @bumperjim... niet vanwege dat rotweer, maar door de manier waarop je het beschrijft. 
Ja, in grote delen van het Nederland valt er ook hartstikke veel regen, maar die gaat ons dorpje voor het grootste deel voorbij. 
Dat schijnt iets te maken te hebben met de Hondsrug waardoor buien ergens vlak voor ze hier zouden arriveren afbuigen of zelfs helemaal 'oplossen' ... 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Van de week met mijn zoon een wandeling gemaakt over de hei, er zou wel een druppeltje vallen maar we waren helemaal verzopen. Het begon zelfs te onweren, liepen we daar op een open veld met een plu.  Het had wel wat. Maar van het weerbericht klopte geen fluit inderdaad. 

Dagpact:

Etty

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen! 

Hier bewolkt en grijs, maar zo te zien (nog) droog. Het is zaterdag, dus voetbaldag. Ik hoop dat het droog blijft. 

Vanavond gaan we uit eten met vrienden. Ik heb maar weinig mensen verteld van mijn alcoholprobleem, dus deze vrienden weten daar ook niet van. Als ik niet drink, denken ze waarschijnlijk dat ik zwanger ben. Misschien laat ik ze dat maar gewoon denken. Ze komen er vanzelf achter dat dat niet zo is en dan wordt het gesprek niet zo zwaar en serieus. Ik wil vanavond even geen probleem hebben, maar gewoon niet drinken. If that makes sense... 

Dagpact:

Etty

Ayla89

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach en het weerbericht. Buienradar kan zeggen dat het zonnetje straalt, terwijl ze boven de stop uit een zwembad hebben getrokken en geen paraplu meer helpt... er is niks betrouwbaarder dan goed naar buiten kijken :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Hier grijs, grauw (Jaloers op @Yvonne )

Hoor net dat het in het westen 15 graden wordt en in het oosten 23.
Nou, lekker dan !

Enfin, ga eens aan de slag
(Boodschappen, vogel schone kooi, zuigen)
Ben echte botten bouillon aan het trekken (Moet 12.00 uur trekken )
Vervolgens vries ik het in in emmertjes van een liter
(Moet heel gezond zijn, bevat veel collageen)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yvonne:

Dat schijnt iets te maken te hebben met de Hondsrug waardoor buien ergens vlak voor ze hier zouden arriveren afbuigen of zelfs helemaal 'oplossen' ... 

Nu snap ik pas waarom die regenbuien vaak precies langs stad gaan, links en rechts.
Vanwege de Martinitoren leek mij al een beetje sterk.
De laatste tijd gelukkig niet, vanwege onze moestuintjes.
Als het droog is moeten we met emmers water sjouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen,

Ik heb ooit gelezen dat als de weerman op tv een verkeerde weersvoorspelling deed hij tig dreigbrieven kreeg.

Als ik wil weten of het gaat regenen kijk ik gewoon naar buiten, naar de wolken.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen,

Gisteren sinds tijden weer eens naar de kroeg geweest. Was het na een uurtje weer zat, maar geen enkele verleiding gevoeld. Laat op voor mijn doen (half acht) en niet vooruit te branden. Zo eerst maar even sporten.

dagpact:

Etty

Ayla89

Fonny

Elonwyn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Freekie, neuh, eigenlijk niet. Mijn vriend was met vrienden naar een theatervoorstelling geweest en appte dat ze nog wat gingen drinken in de kroeg hier 1 minuut lopen vandaan. Leek me wel gezellig. De muziek was echter ruk en stond te hard, dus ben na 1 (alcoholvrij 😉) drankje weer gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Ayla89soms werkt eerlijkheid opeens goed, ik ging na twee jaar weer eens naar de tandarts, hij vroeg was je terug in Nederland, ik dacht ik kan ja zeggen en het is klaar of ik vertel de waarheid over kliniek en stoppen en zo, dat heb ik gedaan en er volgde een lang en goed gesprek waar hij ook alle tijd voor nam ,ik ging daar met een goed gevoel weg , maar het nog voor jezelf willen houden snap ik ook, mijn tandarts weet nu meer dan sommige familieleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei lady jane:

goeiemooiemorgen frummers

@Ayla89 ik zei in het begin dat ik aan het versoberen was
gezonder eten, geen alcohol, meer bewegen
mooie dag om er dry June van te maken, kan ook nog.

Dat is een goede! 

@Freekie rijden is een excuus om niet te drinken inderdaad, alleen deed ik dan meestal wel 1 of 2 wijntjes. Maar hoofdpijn is ook een geldig excuus. 

En eerlijk zijn: dat is vast een optie, maar ik vind dat echt lastig. Vooral omdat anderen er vaak niet zo'n probleem in zien en ik dan het idee heb dat ik me moet verdedigen. Dat vind ik, zeker in een restaurant. Wie weet over een tijdje.. :)

@Elonwyn heel knap! de kroeg lijkt me best een uitdaging namelijk 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je eerlijk bent in het vertellen dat alcohol niet zo goed valt bij jou de laatste tijd (bv dat je er moe van wordt de volgende dag, of lamlendig en chagrijnig) dan houd je het bij jezelf en kan niemand daar in principe commentaar op hebben. Het is immers JOUW ervaring. Wat een ander doet, moet hij weten, kan je er achteraan vertellen en dan moet het klaar zijn.

Zo doe ik het vaak de laatste tijd, je vermijd daarmee ook lange discussies. Want sommigen vinden het dan toch nodig om iets over hun eigen gebruik te vertellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een simpel: ik wil even niet drinken, was genoeg. Ze gingen niet vragen, geen discussie, niet proberen over te halen. Dat was fijn. Ik had niet echt veel vertrouwen in mezelf, want etentjes en wijn zijn echt onlosmakelijk aan elkaar verbonden voor mij. Maar het is gelukt! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik maakte me voor mijn motorweekend met Hemelvaart ook zorgen en heb virtueel textueel  geoefend zeg maar, wat ik zou zeggen... 

Heb er geen 1 vraag over gekregen.. De kans dat ik wat zou horen, lag er natuurlijk wel aan wie het zou zien of horen. Maar de 'grootbekken' zaten aan een andere tafel. 

Ik kon zelfs nog een ongeplande avondrit maken met 2 andere jongens van de club, terwijl ik dat vorig jaar niet meer had mogen doen vanwege het promillage... 

Ik drink nu een desperado 0.0 Virgin. Ook verrekte lkkr en smaakt gewoon net zo en is meer dan voldoende. 

Kinderen liggen op bed, ik in bad en ga zo op bed.. 

Morgen de motor Koffers inpakken, maandagochtend kinderen naar school brengen en daarna vertrekken opa en ik richting Oberstdorf in Zuid-duitsland. Daar zijn inmiddels overstromingen geweest, gisteren viel daar 44mm regen, code rood

bewerkt door Freekie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...