Spring naar bijdragen

Hoeveel en wat drink/dronk jij?


Aloha

Aanbevolen berichten

  • 1 month later...

Ik vind het wel een interessante vraag van Wouter. Ook ik wil graag vergelijken.

Zo drink ik momenteel zo'n 10 tot 12 flesjes bier per avond.

Ik ben daar altijd heel strak in (hehehe). Bijna nooit meer en ook bijna nooit minder.

Ik zeg momenteel, omdat ik aan het begin sta van een behandeling.

Er zal dus wel verandering in mijn hoeveelheid biertjes gaan komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaag gaat het niet echt om de hoeveelheid. Al maakt het natuurlijk ee nwezelijk verschil of iemand 2 glazen elke avond bij het eten drinkt of 1 fles.

Als ik terug drink kon ik er gewoon 20 jaar geleden de rem niet ophouden en schrok toen soms van mezelf nadat ik een flesje Canei wijn had opgedronken.

De toerantie lag toen lager maar de rem deed het net zo goed niet. Nu dronk ik met periodes 1 tot 1 1/2 en soms ook 2 fessen wijn over een dag. Ik at er goed bij en echt rare dingen deed ik niet, maar compleet afhankelijk en er de hele dag mee bezig. Van s ochtends de angst dat iemand het zou merken en de overtuiging niet meer te drinken tot de middag waarop ik vond dat ik al weer zoveel recht had om wijn te gaan kopen!

Welke zou ik nemen? Rode en snel slapen of witte. voor de zekerheid paar biertjes erbij?

Schrikken als de deurbel s avonds gaat en maar beter de telefoon niet op nemen. Een grote gevangenis en die gevangenis ziet er bij iedereen anders uit. Allen Carr beschrijft dit mooi in zijn boek. We zijn allemaal alcohollisten. De een staat alleen nog lager op de ladder...

Alcohol? Ik denk als je naar jezelf kijkt en het wordt nooit minder, alleen maar meer door de jaren heen dan kan je uittekenen hoe het zit met jezelf..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel belangrijke reden om te weten wat en hoeveel andere forumleden dronken of nog drinken zou wel eens kunnen zijn dat men zich wil spiegelen aan anderen.

Als ik een krat per avond zou leeg drinken en Pietje Puk 2 flesjes, zou dat een een maatje kunnen zijn? Zou ik me kunnen helpen met de tips die hij dan geeft?

Daarom ook vind ik het een beetje flauw dat de vraag niet gewoon beantwoord kan worden.

Te meer omdat er op dit forum verder een miljoen andere draadjes zijn die gaan over 'wat drank met mij doet' en hoe daar mee om te gaan.

Dus, kom op mensen, geef gewoon een antwoord! 1 glas, 2 8, 10 liter, kerosine...

*_*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hangt ervan af. Gisteren waren het 6 Westmalle tripels en het erge is dat ik daar al tegen kan (ik had zelfs zin in meer, maar ben maar gaan slapen). Meestal heb ik pas een kater als ik sterke drank nuttig.

Ik ben nog jong en lichamelijk sterk (26 jaar), maar als ik zo verder doe gaat het echt wel fout aflopen. Met mate drinken lukt zeker niet. Dus is stoppen de enige oplossing

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Als ik door mijn foto albums kijk zie ik mezelf vanaf 16 jaar met een peuk en een fles bier in de hand

30 jaar later zie ik geen foto meer maar ik ben geeindigd met een asbak vol met peuken en een 3 flessen wijn die ik ff na mijn werk snel naar binnen werkte om daarna in diepe slaap te vallen...en wat was ik moe,en dat heb ik verscheidene jaren volgehouden...ongelooflijk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik dronk altijd voornamelijk wijn, maar bier gaat erook in.

hoeveelheden: te veel. 2 flessen wijn op een avond zat er altijd zo in. Begon altijd tijdens het eten koken. Dat zijn nu ook steeds de moeilijkste momenten. vanaf 15 uur begint het te kriebelen. wonder dat ik eigenlijk altijd zo goed functioneer op mijn werk etc..

Heb ook periodes gehad dat het niet uitmaakte wat ik dronk als er maar alcohol in zat.

kortom echt nodig dat er andere tijden komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Ik dronk in mijn actieve misbruikperiode 5 halve literblikken zwaar bier per dag. Voor een vrouw van nog geen 60 kg is dat wel zat. Zwaar bier heeft een percentage van tussen de 8 en 11 %. Het konden ook 6 blikken zijn, maar nooit minder dan 5.

Wat ben ik blij dat ik niet meer op de winkelsluitingstijden (feestdagen, zondagen!) hoef te letten zeg!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Goedendag, Laat ik me voorstellen door aan te geven wat ik dronk.

 

Er waren weken bij van 10 flessen (wijn) per week. Dus avonden met 1 fles en avonden met meer. Vandaag mijn begeleiding bij Tactus afgerond. Het huidige gebruik is drie tot vier dagen niets. 2 avonden één fles wijn. En verder avonden met 1-4 glazen bier.

 

het drinken is nog niet uit mijn systeem. Ga één avond in de week naar Intactus (ervaringsdeskundigen, ex-gebruikers), dat heb ik echt nodog om te blijven beseffen, dat de knop om moest.

 

Ik ben vandaag hier lid geworden en ga op zoek naar een maatje. Iemand die samen met mij de stijd wil voortzetten. Dus bij maatje geziocht zul je me terugvinden.

 

Einde eerste posting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag je dat weten hoor en dit is ook maar mijn derde post.

 

Ik dronk quasi elke dag hetzelfde, en dit vanaf 18 uur

 

2 glazen bier

3 tot 5 glazen rode wijn

En dan rosé wijn tot 6 à 10 glazen op een avond

 

Ik heb het er behoorlijk mee gehad en vind mezelf een karakterloze kerel die niet kon stoppen.

 

Dat is mijn motivatie, het roken heb ik 12 jaar geleden ook van de ene op de andere dag vaarwel gezegd ... nu die * alcohol nog!

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 a 6 halve liters zwaar bier hier, ja dat is inderdaad meer dan 2 flessen wijn per dag. Net voor ik stopte had ik in een week tijd week 3 flessen wodka gekocht die in de aanbieding was. Moest elke dag nieuwe halen :blush: Kater heb ik nooit extreem gehad, wel abnormaal veel zweten en zo trillen met mijn handen dat het opviel. En dat trillen was weg na het eerste glas na het werk. Dat tempo had ook niet langer moeten duren!!! Het was 13-02 echt een must om terug te komen hier.

 

Daarvoor had ik ook maanden dat ik zo 1-2 flesjes normaal bier dronk per dag. Wel elke dag, nooit had ik een alcohol vrije dag. Van een paar jaar terug stoppen herinner ik me nog dat ik me voor het eerst aangemeld had hier en ik echt niet meer wist wanneer ik een dag niet gedronken had in 2 jaar tijd. Dat was de eerste keer dat ik echt doorhad dat ik een probleem had met drank.

 

Ben het eens met de stelling dat hoeveelheid niet een erg belangrijke vraag is. Voor mij was het teveel, net als voor iedereen, hier op een moment, het besef kwam dat het teveel werd.

 

Enne Welkom beginnenmet1.....dat is eigenlijk het enige wat je hoeft te laten. Dat eerste glas niet drinken.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na drankje 3/4/5 kon ik niet meer tellen. Ik dronk zo snel dat ik dan vaak meteen in een black-out terecht kwam waarna ik dan nog uren doorging. Hoeveel ik dronk, geen idee dus. Ik denk zo rond de 10/15 wijn. Ik weeg 55kg dus dat is veel. De kater duurde dan 2/3 dagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik wil het ook wel zeggen hoor al is het niet leuk; 1 tot 2 flessen witte wijn, soms 1 fles en 3 Desperados biertjes. Ik begin doorgaans 's middags rond 15.00 uur en ga dan door. Maar ik heb een maagverkleining gehad en de indruk dat het daardoor niet in de maag blijft hangen maar sneller wegzakt. Verder eet ik heel goed, drink genoeg water en neem aanvullende vitaminen. Katers heb ik hoegenaamd niet. Maar het blijft veel te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

In mijn ergste periodes was mijn dagelijkse inname ongeveer drie tot zes halve liters bier, twee flessen wijn en twee flessen port of een liter wodka of whiskey. Tolerantie is een moeilijke factor bij mij geweest en heb mijn drankgebruik ook veelal moeten afvlakken met drugsgebruik omdat ik meestal door kon blijven drinken. Verder was ik in die tijd ook wel 105-110 kilo bij 190 cm dus dan heb je wel wat meer nodig dan de kleinere mens.

 

Wat ik zelf wel apart vind is dat na ruim twee jaar helemaal nuchter te zijn ik nog steeds een soort van trots gevoel heb als ik vertel hoeveel ik kon drinken. Ik ben me er goed van bewust dat het me nooit iets gebracht heeft, behalve het "respect" van drinkmaten wat natuurlijk ook geen meerwaarde is, maar toch blijft het een gevoel geven van "kijk eens wat ik kon"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou bij mij is het zo als ik een fles wijn zie dan drink ik het zo uit de fles. Duurt mij te lang om ook nog eens te moeten in schenken in een glas. Dat zegt mij genoeg. Een keertje is niet erg . Alleen op een gegeven moment stapelen die lege flessen zich

Echt wel op in je huis. En dan steeds meer moeite er voor doen om ze te moeten verstoppen. Soms heb ik er helemaal geen zin in. Maar in die ruzie s ook niet. Dus maar stiekem. Zegt mij genoeg. Elke week uitkijken naar het eind alleen maar reden zoeken om te drinken. Uitgaan met je vrienden , concert,voetbal etc . Zegt mij genoeg,ben er wel een beetje klaar mee .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...