Mai Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei Pfffff!!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei 21 uur geleden zei Reacher: Hoi!! Heeeeerlijk die kou. Ik ben alweer toe aan de winter. Twee zonnige dagen is zát wat mij betreft. Wat moet je lang wachten tot die punctie @ikkanhet. Ik denk ook veel aan je. Dank je. Ik had ook wachttijd bemiddeling geprobeerd maar helaas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei 19 uur geleden zei Smaragdie: @ikkanhet lees het net pas echt heel goed. Wens jou veel kracht en sterkte en nog veel meer. In gedachten bij jou. Hou je bijeen lieverd als dat mogelijk is. Hoeveel kan een mens tegelijkertijd krijgen? Zoveel dus helaas. Nogmaals denk aan je. Knuffel. Dankjewel Ja dat heb ik me ook al afgevraagd maar het kan blijkbaar. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ikkanhet Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei Dankjewel @Spirit Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei 2 uur geleden zei ikkanhet: Dank je. Ik had ook wachttijd bemiddeling geprobeerd maar helaas Kom maar bij ons op het forum die wachttijd uitzitten ikkanhet reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Reacher Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei 20 uur geleden zei Lika: Zonder werk denk ik ook. Wel minder, maar ik zou niet persé zonder zorgen zijn. Het is iets heel hardnekkigs uit mijn jeugd/opvoeding denk ik. ‘Als het maar niet fout gaat’. ‘Zal je net zien gebeurt ons weer.’ Doe dus maar niets, dan kan er niets gebeuren. Allemaal enge dingen in het grote buitenbos. Mijn ouders en ik zaten als het ware onder de bank, te wachten tot alles voorbij was. Zo zie ik het achteraf. Ik heb een prima jeugd gehad, maar was alleen met twee bangige ouders. Denk ik achteraf. Ik kan het allemaal verklaren, maar het is zo mijn eerste natuur om angst te hebben en in de overcontrole te schieten. Ik heb een tijdje schoonmaakwerk gehad. Ook daarbij angst. (Dat ik de vloer te nat had achtergelaten en dat mensen daardoor uitgleden om maar wat te noemen) paniek en angst, overcontrole etc. Bron van drinken, roken, depressie etc denk ik ook. Maar nu ben ik met mezelf goed op weg. Het hoort bij me, maar ik ben het niet. Misschien is de eerste stap in je hoofd het piekeren loskoppelen van je werk? Als je tegen jezelf zegt ‘ ik pieker toch wel, maakt niet uit waar het over gaat.’ Dat helpt misschien tegen het te diep in te gaan op de gedachten over je werk. Dan blijf je bij datgene waar het echt over gaat: je neiging tot tobben, zonder te verdwalen in details. Ik weet niet of ik het goed onder woorden breng. Of zeg je ‘ well duh! Dat probeer ik al mijn hele leven’ . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei 20 uur geleden zei Remi1: Ik ben een 4 bijna 5 weken geleden naar de kroeg gegaan weer eens sinds lange tijd. Het leek me "weleens weer kunnen sinds lange tijd, ontspanning". Bedoel je dat je daarvoor lange tijd niets gedronken hebt of bedoel je dat je lange tijd niet naar de kroeg bent geweest? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lika Geplaatst 4 mei Auteur Rapport Share Geplaatst 4 mei 4 uur geleden zei Reacher: Misschien is de eerste stap in je hoofd het piekeren loskoppelen van je werk? Als je tegen jezelf zegt ‘ ik pieker toch wel, maakt niet uit waar het over gaat.’ Dat helpt misschien tegen het te diep in te gaan op de gedachten over je werk. Dan blijf je bij datgene waar het echt over gaat: je neiging tot tobben, zonder te verdwalen in details. Ik weet niet of ik het goed onder woorden breng. Of zeg je ‘ well duh! Dat probeer ik al mijn hele leven’ . Ik begrijp je. Is wat ik tracht te doen ook. Reacher reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei 6 uur geleden zei Yana: Bedoel je dat je daarvoor lange tijd niets gedronken hebt of bedoel je dat je lange tijd niet naar de kroeg bent geweest? Toen in november de palliatieve zorg voor mijn heit van start ging heb ik drastisch de fles de rug toegekeerd. Want dit was/is iets wat ik maar 1 keer zo goed en bewust als mogelijk kon doen voor heit in de eerste plaats, maar ook voor mezelf. Hetzelfde nog steeds in december toen we begonnen met de palliatieve sedatie en heit overleden is. Ook de eerste 3 maanden na heit z"n overlijden heb ik heel bewust puur het rauwe rouwen gevoeld. En op een oersaaie zondagmiddag in april kreeg ik spontaan het idee om eens even naar de kroeg te gaan en dus zo geschiedde. Toen ik een paar dagen later terug naar de kroeg ging om verhaal te halen wat er precies met mij was gebeurt en de rekening te betalen schrok ik ervan want er stond een rekeninkje van een flutbedragje. Het waren enkel een paar speciaalbiertjes geweest meer niet. Tenzij dat ik, zonder dat ik het nog weet, gevoerd ben maar dat weet ik dan dus niet meer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yana Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei Wow, wat goed zeg van je @Remi1, ik dacht dat het je nooit lukte om echt de nul te houden. Respect! Nare ervaring voor je in de kroeg, hopelijk kun je snel weer lekker lopen en hou je er niks geks aan over. Remi1 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roberto Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei (bewerkt) 31 minuten geleden zei Remi1: Toen in november de palliatieve zorg voor mijn heit van start ging heb ik drastisch de fles de rug toegekeerd. En op een oersaaie zondagmiddag in april kreeg ik spontaan het idee om eens even naar de kroeg te gaan. @Remi1, als ik jouw verhaal zo lees heeft het er behoorlijk bij jou ingehakt. Vermoedelijk door de ontwenning heeft de alcohol er ook ingehakt. Ik noem dat zelf 'psychisch dronken'. Met twee flessen wijn kan ik nog recht overeind staan, niets aan de hand vanwege lichamelijke gewenning. Soms met een paar pilsjes kan ik al omdonderen. Vanwege iets emotioneels. 4 mei bewerkt door Roberto Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remi1 Geplaatst 4 mei Rapport Share Geplaatst 4 mei Ja vreemd he? Zou het dan toch zo zijn dat je vatbaarder bent voor alcohol als je emotioneel gevoelig bent? Ik weet dat niet, nog nooit zo opgelet eigenlijk.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden