Spring naar bijdragen

Vrijdag 26 april 2024


Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Jac:

Etty ja ja en als hij er zelf aan zit te prutsen dan, bijvoorbeeld op het moment dat die thuis komt en je vertelt dat hij de buurvrouw iets te leuk vindt en dat dat wederzijds is en dat het hem heel erg spijt en dat hij er niets aan kon doen het gebeurde gewoon of al een tijdje een relatie op zijn werk heeft omdat zij hem zo goed begrijpt  of beschonken de boel kort en klein slaat, kan die dan ook optiefen of ben je dan nog steeds loyaal,het is allemaal betrekkelijk.

Loyaal moet van twee kanten komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

46 minuten geleden zei Yvonne:

Dat moet een heel moeilijke situatie voor jou zijn. 

Dat viel wel mee ben niet zo heel gauw onder de indruk , heb wel een x of wat moeten ingrijpen met wat gevolgen van dien , nu is ze gelukkig getrouwd de juiste gevonden huisje boompje beestje ( maar arendsoog houd nog steeds alles in de smiezen want die heeft van Abraham geleerd waar hij de mosterd haalt) en een ding mannen zijn niet te vertouwen en ik kan het weten want ik heb er veel over gelezen en films over gezien en ik ken er een heel goed.

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei ikkanhet:

Maakt niets uit, kun je ook niet weten. 

@ikkanhet, ik heb het al eerder gelezen, niet op gereageerd.
Was vrij heavy voor mij om te lezen.
Ik wens jou sterkte.

ps de jezus leeftijd heeft hij, denk ik dan  maar

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Dune:

Goedemorgen deze schone morgen, lang nagedacht en toch wil ik even iets kwijt. Ik snap dat ik met deze reactie wellicht het hele forum over me heen zal krijgen maar dat is dan maar zo… ik voel toch iets en daar wil ik toch iets mee…

Goedemiddag @Dune laiverd, wanneer ga je een assertiviteitscursus volgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jac:

Etty ja ja en als hij er zelf aan zit te prutsen dan, bijvoorbeeld op het moment dat die thuis komt en je vertelt dat hij de buurvrouw iets te leuk vindt en dat dat wederzijds is en dat het hem heel erg spijt en dat hij er niets aan kon doen het gebeurde gewoon of al een tijdje een relatie op zijn werk heeft omdat zij hem zo goed begrijpt  of beschonken de boel kort en klein slaat, kan die dan ook optiefen of ben je dan nog steeds loyaal,het is allemaal betrekkelijk.

Ik weet niet of ik dan nog loyaal ben. 

Waar ik aan dacht is de klassieke situatie dat de partner direct op het eerste gezicht al wordt afgekeurd op uiterlijk, manier van praten, afkomst, gewoonten, wat ie doet voor de kost etc.  Doe maar niet, denk ik dan.  

In het geval dat je kind loyaal blijft aan een partner die haar duidelijk slecht behandeld, dat lijkt me moelijk aan te zien. Als ze de partner kansen blijft geven omdat ze medelijden heeft bijv.  

Fijn dat je dochter nu een partner heeft waarbij ze zich gelukkig voelt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Jac:

Echt niet misschien geldt dat voor BJ hier eerst maar ff kijken voor een maand of drie wat voor vlees er in de kuip zit voor dat we elkaar op de eertse dag gaan omhelzen en er een happy family van maken en de verstopplaats te delen waar de kroonjuwelen liggen opgeslagen, het is niet mijn vriendje en dat gaat hij ook niet worden ook  acceptatie is het hoogst haalbare voor hem en ik heb maar een belang in deze en dat is mijn dochter

@Jac, wat hadden wij ook alweer afgesproken?

cc @JamesB

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De afwas gedaan, maar nog niets gegeten deze avond. Ik ga op Maandag en Vrijdag nog naar de kliniek. Om vier uur mag ik naar huis. Aan verslavingsteraphie wordt er niet gedaan, maar we hadden wel een dansnamiddag, wat ik ook wel plezant vind. Vooral op mijn keuze van muziek. Morgen moet ik naar de apotheek om de medicijnen te halen voor Femke op de moment dat ik gewoonlijk naar een ontmoetingscentrum ga om soep te eten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor @JacHet lukt me niet om nieuwe gedichten te maken. Wat hier volgt was een armzielige poging tot mijn gevoelens te uiten. Als je uiteg wilt over dit schrijven doe ik het via pb . 

het was mijn fout
daar ben ik zeker van
ik had niet dat mogen
zien wat er nooit was
voor u was het misschien
wat ik dacht dat een beantwoording was slechts een spel
maar zelfs zonder dat
was ik al gek van u

dankbaar blijf ik u eeuwig
voor het gevoel van leven en dat ik meetelde dat je me onbewust gaf

maar ik ben de pineut en dat weet je
voor mij was het echt

het aanklampen aan je spijt me heel erg
ik deed alles om je maar terug te zien

wat ik nooit eerder gedaan had en waarschijnlijk nooit meer doe

dat je uiteindelijk mij niet meer wou spreken begrijp ik
maar het leek
alsof ik naar de

guillotine gevoerd werd

krijg ik nog genade van je ?
en wanneer praat je terug met mij ?

het was mijn fout

 

bewerkt door Claudius
Woord vergeten en spelling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Etty:

.  

In het geval dat je kind loyaal blijft aan een partner die haar duidelijk slecht behandeld, dat lijkt me moelijk aan te zien. Als ze de partner kansen blijft geven omdat ze medelijden heeft bijv.  

 

 

Wat nou als je kind met een partner is die verslaafd is bv. Die er "niks aan doet" om er af te raken, voor de buitenwereld dan hè, want misschien probeert hij het driftig maar het is niet simpel.

De verleiding is groot om dan je kind vlug uit de problemen vandaan te trekken, "nee das niks voor jou".

De denkfout is dat het geen kind meer is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Dune:

Goedemorgen deze schone morgen

lang nagedacht en toch wil ik even iets kwijt. Ik snap dat ik met deze reactie wellicht het hele forum over me heen zal krijgen maar dat is dan maar zo…

Lieve Lady Jane, diep respect voor jou als gewaardeerd lid, je tomeloze energie die je in de nieuwkomers steekt, chapeau! Respect voor jouw waardevolle bijdrage keer op keer, maar…

ik voel toch iets en daar wil ik toch iets mee…

je reageert nagenoeg nooit op mijn berichten, (dat is oké, je hoeft niet met iedereen begaan te zijn dat snap ik) maar alleen als jij vind dat ik een standje verdien, dat ik de regels overtreed ( welke regels? Waar staan die?) of dat ik een onheuse bejegening maak, of dat ik een typfout maak… (oké dat laatste was in een PB gedaan). De enige keer dat je positief op mij reageerde was de keer dat je refereerde aan de party die ik voor Jac zou organiseren op zijn ‘zoveel uren feestje.’

Ik heb al lang het idee dat je ‘mij niet moet’ om het even plat te zeggen. Dat is niet erg je kan me negeren maar doe dat dan volledig zodat je de berichten die jij niet fijn vind ook niet ziet. 
waarschijnlijk ga je nu zeggen dat ik het verkeerd zie, dat zou kunnen maar het is wel een gevoel wat ik heb. En dat is niet zomaar uit te stuffen, want ik voel dit al heel lang, sorry sorry sorry (Roberto je hoeft me nu niet aan te spreken op mijn woordkeuze!) maar wilde het wel kwijt, juist omdat ik jou zo waardeer en je zoveel moois schrijft waar iedereen en ook ik veel aan heeft.

no hard feelings i hope, want ik heb je hoog zitten, misschien heb je het niet eens in de gaten hoe ik dit ervaar. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei Claudius:

Voor @JacHet lukt me niet om nieuwe gedichten te maken. Wat hier volgt was een armzielige poging tot mijn gevoelens te uiten. Als je uiteg wilt over dit schrijven doe ik het via pb . 

het was mijn fout
daar ben ik zeker van
ik had niet dat mogen
zien wat er nooit was
voor u was het misschien
wat ik dacht dat een beantwoording was slechts een spel
maar zelfs zonder dat
was ik al gek van u

dankbaar blijf ik u eeuwig
voor het gevoel van leven en dat ik meetelde dat je me onbewust gaf

maar ik ben de pineut en dat weet je
voor mij was het echt

het aanklampen aan je spijt me heel erg
ik deed alles om je maar terug te zien

wat ik nooit eerder gedaan had en waarschijnlijk nooit meer doe

dat je uiteindelijk mij niet meer wou spreken begrijp ik
maar het leek
alsof ik naar de

guillotine gevoerd werd

krijg ik nog genade van je ?
en wanneer praat je terug met mij ?

het was mijn fout

 

Mooi geschreven :heart: 

zie dat dit mijn 10000e bericht is. :rolleyes:

bewerkt door ikkanhet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bumperjim:

Wat nou als je kind met een partner is die verslaafd is bv. Die er "niks aan doet" om er af te raken, voor de buitenwereld dan hè, want misschien probeert hij het driftig maar het is niet simpel.

De verleiding is groot om dan je kind vlug uit de problemen vandaan te trekken, "nee das niks voor jou".

De denkfout is dat het geen kind meer is. 

@bumperjimdan ben je er vanaf en kijk maar even verder kind  ,om vervolgens een flesje open te maken en hopen op een goede afloop  is dat wat je bedoelt

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

gevangen gevoelens (duo met schrijfpen)

-gedachte- verbannen woorden -gesloten-
gevangen gevoelens nooit gewenst
toch gekomen vergeten wil ik
niet

nu nog niet

- verleden -
brengt de tijd -toekomst-
zet zich voort donker werd
nooit verduistert laat het lichtje
nu ook nog schijnen

toe nu

alsjeblieft ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Claudius:

Ik heb weer alchohol gedronken. Help me ik kan het blijkbaar niet laten.

Beste @Claudius, in plaats van eerst te drinken en daarna om hulp te vragen zou het beter zijn eerst om hulp te vragen en daarna misschien niet te drinken.
Voor nu zou het het beste zijn om met ingang van nu te stoppen met drinken en wat te eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...