Spring naar bijdragen

vrijdag 29 maart 2024


Aanbevolen berichten

Mijn man en ik ook aan de klus dit weekend; kantoortje opknappen... plinten lakken, muurtje verven, muurtje behangen :rolleyes: nog nooit gedaan.. en een ikea kast in elkaar zetten. 

Zo productief ben ik al héél lang al niet meer geweest in het weekend. Echt een tof gevoel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede vrijdagmorgen, 

Heerlijk lui, alwel 2de wasmachine klaar. Nog 1 te gaan. 

Fijn om te lezen @Jac

De grote lijnen zijn erg te herkennen, drinken in de auto was ook wat ik deed.. En mijn poep is ook idd ook weer goed haha. Jou lijst van een paar dagen geleden, is ook zeer volledig ;)

@Womanik ben ook gestopt met zowel roken, drinken als blowen. Fijn dat je daar ook mee bezig bent. Ik mediteer nog niet, maar ik wil het wel gaan doen. Ik heb rust en minder spanning in me kop nodig, van o.a auto koop die qua onderhoud flink tegenvalt, een ex die niet lkkr communiceert en mij probeert buiten spel te zetten en een werkgever die tegen faillissement aanhikt en daarnaast nog het gewone leven.

Dagpact: 

Yvonne

Fonny

Jac

Nienes

Maja

Freekie 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag, 

Ik heb mijn profielfoto veranderd. Vannacht toen ik niet kon slapen dacht ik ineens aan deze afbeelding. Waarom ik deze bewaard heb. 
Ontelbare keren ben ik van mijn fiets gekletterd onderweg van de kroeg naar huis. Weer 6 weken geen dansles kunnen geven omdat ik een zwaar gekneusde rib had of een hele pijnlijke knie. 
Ik heb deze bewaard omdat ik dat niet wil vergeten. Vannacht besloten het als profielfoto te gebruiken. 

Hebben jullie ook een scanner voor mensen die drinken? Als ik langs de buren loop zie ik dat de buurvrouw 3 flessen wijn op de koelkast heeft staan. Nu staan ze er niet meer. Een buurman zie ik elke avond verloren door zijn huis dwalen met een glas sterke drank in zijn handen. Ik weet nog goed hoe dat was. Door de roes kun je eigenlijk niets meer doen, behalve nog meer drinken. Beetje zitten op de bank. Hij drinkt 8 grote glazen elke avond, anders kan hij niet slapen. Hij staat altijd heel vroeg op. Een functionerende alcohol misbruiker. Zo net op het randje dat het haalbaar blijft en toch veel zuipen. Ik maak wel eens een praatje en dan heeft hij van die lodderige ogen. Vaak in de middag al. 
Ik weet dat nog goed, eind van de middag beginnen te drinken. Muziekjes luisteren. De roes trekt me nog steeds. 
Om dit te voorkomen heb ik mijn huis anders ingericht. Geen tv in de woonkamer zodat ik niet na het eten op de bank plof en me ga vervelen voor de televisie. 
Ik heb een chill tv plekje gemaakt in een andere hoek, waar ik niet eet of drink, maar wel een goede film kijk of leuke you tube filmpjes met een dekentje en de hondjes gezellig bij me. 
Eten en drinken niet meer voor de tv. Ook geen gezellige hapjes. 
Een gezellige zithoek gemaakt met een haard waar ik knus mijn koffie en thee drink. Daar doe ik ook mijn meditaties. 
Dat is even wennen maar het werkt voor mij goed zo. 

Gister weer gemediteerd, ik voel me daarna meteen anders. Het fladderende vogeltje is daarna rustig. Nog wel aanwezig maar niet meer zo irritant druk in mijn hoofd. 

Vanmiddag komt een leerling dansen, dat is leuk en daar verheug ik me op. Ze is erg ijverig en dat is heel motiverend voor mij om dan les te geven. 

Mijn website is nog steeds offline. Weer zo'n ellenlang project wat weken gaat duren voordat ik zie waar het em in zit. hebben ze weer wat veranderd en dat zie ik dan gewoon niet. 1 Grote blur. Dus maar weer bellen en ze zijn heel lief en behulpzaam maar het lijkt 1 grote poppenkast. Het irriteert me dat ze dat niet gewoon daar kunnen oplossen en ben er dan weer helemaal klaar mee. Dan maar geen website. pff. 

Jac. Bedankt voor je verhaal. Zo is het bij mij ook een poosje geweest. Dagelijks zo ontzettend veel zuipen en elke dag naar de kroeg. 's Nachts liters melk drinken met het idee dat het ontgift en helpt tegen een kater. Het is al heel wat jaren geleden maar dat is wel hoe het weer wordt als ik de eerste slok neem. 

Pasen wordt weer moeilijk voor mij. Ik ga beter dan 2 keer per dag mediteren om mezelf steun en regelmaat te geven. Het wordt moeilijk omdat ik geen gezin of familie heb. Ik leef graag alleen maar tijdens feestdagen is dat altijd wat confronterend. Extra opletten dus. 

 

bewerkt door Woman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei NewDee:

@Reacher hoe heet die film ook alweer... is ook al zéker 25 jaar oud! Als ie vanavond op tv is ga ik kijken. :D

The Passion of the Christ. Waarbij de passie (het lijden) vooral in fysieke zin wordt verbeeld. Ik vond de film daardoor tamelijk gevoelloos. Meer iets voor christelijke slagers en worstmakers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Jac:

Goedemorgen Allemaal,  dag 22 

Zomaar een week in Februari, dag 1

Tussen 10.00 en 12.00 brak ontwaken, mijn vrouw is dan al 2/4 uur op haar werk

nog half beneveld 

douchen en natuurlijk kokken tijdens het tandenpoetsen. Regelmatig een bloedneus als ik mijn ging neus snuiten

toiletbezoek, kan me werkelijk geen dag in Februari herinneren,  maar ja dat kan ik me ook niet van Januari herinneren of de maanden daarvoor dat ik vaste ontlasting heb gehad. 
 

nix eten natuurlijk , geen trek dan even met de honden wandelen en
 

Tussen 12.00/14.00 nog steeds brak

beetje rondhangen op de zaak en de vermoorde onschuld uithangen  (personeel had het idee dat ik sochtends thuis werkte, dat ging prima ) beetje bellen praten en wijzen poeh hé blij dat ik ff kan gaan eten na die inspanning, is het al bijna 16.00 uur

patatje, lekkerbekkie of een uitsmijter blikje cola

nog een beetje meer rondhangen op de zaak, nog ff volhouden met praten en wijzen en de wijzers van de klok in de gaten houden 

Eersre BVOtje, ja dat klopt wat je denkt ik had naast me reserve wiel, oranje hesje, radio, veiligheids gordels en richting aanwijzers altijd een six packkie in de auto 

tweede BVOtje 

Het is precies 2 blikken bier van de zaak naar het café 

Tussen 16.00/19.30 brakheid begint af te nemen 

Naar het café 12/15 fluitjes, ( dinsdag was altijd een rot dag dan was het café dicht in het dorp dus dan moeten we op dinsdag een dorp verder, echt heel vaak op dinsdag voor een gesloten deur gestaan) dan richting huis ondertussen een BVOtje, voor dat ik thuis was even langs de supermarkt , sigaretten, 3 sixpacks en worst kaas en wat andere lekkere dingen halen 

20.00 brakheid is verleden tijd

avondeten soms alleen wat vlees en soms wat meer maar altijd tegen heug en meug 

20.30

televisie kijken met six pack numero uno kaas worst toastjes 

Tussen 23.00/23.30 

mijn vrouw gaat naar bed  , joeppie 

 

Tussen 23.30 totdat de televisie naar mij ging zitten kijken 

six pack numero dos proberen te ledigen wat meestal wel lukte en dan beginnen aan nummer 3 om vervolgens naar bed om in coma te vallen maar dat  kon ook op de bank gebeuren.

De volgende dag geen idee wat ik heb zitten kijken wat ik heb gezegd of belooft hebt 

dag 2 

zie dag 1 

Zomaar maar een week in Maart , dag 1

Tussen 7.00 en 9.00 fris ontwaken meestal nog even een bakkie koffie met mijn vrouw voordat ze naar haar werk is vertrokken daarna doe ik even de keuken en wat verdere huishoudelijke taken. 
nog een bakkie koffie 
ontbijt 3 stukken fruit en bordje yoghurt met walnoten 

ff mijn partner in crime checken het forum 

douchen en tandenpoetsen zonder te kokken 

toilet bezoek vaste ontlasting 

water 

honden uitlaten 


Tussen 9.00 en 12.00 deze bovenstaande activiteiten uitgevoerd 

Tussen 12.00/16.00 

water 

tosti uitsmijter patatje of vissie 

water 

nog steeds praten en wijzen op de zaak alleen effectiever dus productiever 

water 

Tussen 16.00/18.00 

Richting huis ( six pack ingeruild voor een spaatje blauw )en ff langs diezelfde supermarkt als in februari sigaretten halen maar ook alle boodschappen voor het avondeten en wat er nodig is voor het huishouden halen 

Avond eten bereiden zodat me vrouw gewoon rustig een bakkie kan nemen als ze thuis komt ( de waarheid gebied te zeggen dat ik een ietsje (veel)beter kan koken dan mijn eega ze vindt er nix aan om te koken en dat zie je wel terug op je bord daar is niks mis mee het is zoals het is al 35 jaar of zo dus nu bereid ik het eten en maak iemand gelukkig 

18.00/ 20.00  

Eten . Opruimen  honden doen een bakkie koffie , beetje computer en praten met elkaar zonder dubbele tong ( was mij nooit opgevallen  hahaha ) en er is genoeg te bespreken en nu raakt het de kant wel, maar in februari de kant noch de wal 

20.00/ 23.00 

beetje tv kijken worst, kaas en toastjes op tafel echt praten met elkaar en dan slapen en de volgende weten waar we het overgehad hebben wat ik heb gegeten en wat er op tv was

Slapen wat voor haar wat makkelijker gaat dan voor mij maar dat zal in de toekomst wel beter worden wat ik begrijp, het snurken is ook achtergebleven in Februari heb ik gehoord van een insider 

het kan verkeren 

Jac 

 

Wat 'mooi' en in sommige zaken ook herkenbaar, chapeau om je zo kwetsbaar en open op te stellen! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Siets11:

Wat 'mooi' en in sommige zaken ook herkenbaar, chapeau om je zo kwetsbaar en open op te stellen! 

 

1 minuut geleden zei Siets11:

Wat 'mooi' en in sommige zaken ook herkenbaar, chapeau om je zo kwetsbaar en open op te stellen! 

Anoniem is stuk makkelijker om de waarheid te schrijven, mijn innercircle mag wel alles eten maar niet alles weten, is niet nodig maakt het alleen maar treuriger ik weet het en  dat is al erg genoeg 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eentje om over na te denken:

Er tegenop zien of ervan genieten, dat kun je zelf sturen, want het zijn je eigen gedachten. 

Dat geldt dus ook voor je gedachten als je besluit geen alcohol meer te drinken.

bewerkt door Bob
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 uur geleden zei NewDee:

Mijn man en ik ook aan de klus dit weekend; kantoortje opknappen... plinten lakken, muurtje verven, muurtje behangen :rolleyes: nog nooit gedaan.. en een ikea kast in elkaar zetten. 

Zo productief ben ik al héél lang al niet meer geweest in het weekend. Echt een tof gevoel. 

Leuk! Ik ben dol op klussen dus ik kom helpen. Alleen die Ikea kast is voor een ander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Oskar, dat is inderdaad de film. Ik ken iemand die al decennia ontzettend veel pijn heeft en zij is mede daardoor van authentiek persoon tot puur persoon geworden. Een diepgelovige vrouw, op een manier die verlicht ipv verduistert. 
Maar die film had daar voor mij weinig mee te maken. 

bewerkt door Reacher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aardig wat geklust vandaag zeg. En wat is behangen tof!

Héél even het hetisweekendhardgewerktikhebeenwijntjeverdiend-gevoel vanaaf... maar met het besef dat dit een oude gewoontegedachte is kon ik al snel weer schakelen. En ik voel me gewoon ok.

Morgenochtend weer verder, nog 1 plintje aflakken, 1 klein muurtje afbehangen en nog 1 kast in elkaar. Lang leve de spa rood! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...