Spring naar bijdragen

Eindelijk...


NewDee

Aanbevolen berichten

Hi, ook ik ben nieuw hier.

Verslaafd aan alcohol en eindelijk de eerste stappen gezet om nu echt mijn leven te gaan leven ipv in isolement en schaamte en vermoeidheid alles voorbij te zien gaan. 

Vorige week vrijdag het boek ' De verslaving voorbij' besteld. En zaterdag en zondag uitgelezen. Geeft me een enorme steun, inzicht, vertrouwen en drive.

En ik heb me vrijdag ook aangemeld bij Jellinek. Het afbouwschema nu 6 dagen gedaan, maar vanaf vandaag ga ik voor Cold Turkey... dus ik kan wel wat support gebruiken.

Binnenkort met een vriendin mee naar een AA bijeenkomst. Doodspannend.. maar ik ga! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi New Dew 

welkom op het forum echt een hele belangrijke switch die je nu gaat maken hier kan je van alles vinden om je te steunen of je frustratie kwijt te raken vraag , schrijf  , deel.
 super beslissing top 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Newdee. Je hebt een goede aanpak gekozen door er vol tegenaan te gaan en hulp en achtergrondinformatie erbij te zoeken. Dat boek "De verslaving voorbij" leert je de zaak van een originele en heel zinvolle invalshoek te bekijken. Succes met de start van een rijker leven en kom hier maar veel als het je helpt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dankjewel allemaal voor jullie lieve en bemoedigende woorden, dat geeft heel veel steun. 

Ik ben een avonddrinker, dus overdag red ik me wel. Maar ik ga voor gevoelsurfen als het straks zover is... er dwars doorheen! En vanmiddag foto's gemaakt toen ik aan het water met de hond aan het wandelen was. Daar heb ik langs de waterkant lekker zitten huilen. Het was een soort dubbel gevoel: opgelucht door mijn besluit en ook het verdriet kwam eruit. Ik heb ook een selfie gemaakt, dat was natuurlijk niet al te fraai.. maar ben ze gelijk gaan printen.. als reminder dat ik hier niet meer naar terug wil. Dus vanavond kijk ik naar die foto, confronterend: dit niet meer!!! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei NewDee:

Dankjewel allemaal voor jullie lieve en bemoedigende woorden, dat geeft heel veel steun. 

Ik ben een avonddrinker, dus overdag red ik me wel. Maar ik ga voor gevoelsurfen als het straks zover is... er dwars doorheen! En vanmiddag foto's gemaakt toen ik aan het water met de hond aan het wandelen was. Daar heb ik langs de waterkant lekker zitten huilen. Het was een soort dubbel gevoel: opgelucht door mijn besluit en ook het verdriet kwam eruit. Ik heb ook een selfie gemaakt, dat was natuurlijk niet al te fraai.. maar ben ze gelijk gaan printen.. als reminder dat ik hier niet meer naar terug wil. Dus vanavond kijk ik naar die foto, confronterend: dit niet meer!!! 

Heel goed dat je je er zo bewust mee bezig bent ik wens je sterkte om de aankomende dagen door te komen en onthou heel goed al die ontwennings verschijnselen is allemaal van tijdelijk aard 3 dagen en het is zo goed als gedaan, behalve slechter slapen en vermoeidheid, veel water drinken en goed eten en kalm aan. mij hielp het om aan een oempa loempa kater te denken en dan valt het in ieder geval niet tegen het is niet erger dan je ergste kater en een super plus is dat je morgenochtend zonder kater wakker wordt , zet hem op je kunt het en neem het dag voor dag.

Kom morgenochtend als je dat natuurlijk wilt naar ditjes en datjes,dagdraad hier op het forum, daar melden forummers die net als jij en ik beginnen of begonnen zijn om de fles te laten staan dat ze vandaag dus morgen de eerste niet nemen dus de dag droog door komen.

Jac

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Jac:

Heel goed dat je je er zo bewust mee bezig bent ik wens je sterkte om de aankomende dagen door te komen en onthou heel goed al die ontwennings verschijnselen is allemaal van tijdelijk aard 3 dagen en het is zo goed als gedaan, behalve slechter slapen en vermoeidheid, veel water drinken en goed eten en kalm aan. mij hielp het om aan een oempa loempa kater te denken en dan valt het in ieder geval niet tegen het is niet erger dan je ergste kater en een super plus is dat je morgenochtend zonder kater wakker wordt , zet hem op je kunt het en neem het dag voor dag.

Kom morgenochtend als je dat natuurlijk wilt naar ditjes en datjes,dagdraad hier op het forum, daar melden forummers die net als jij en ik beginnen of begonnen zijn om de fles te laten staan dat ze vandaag dus morgen de eerste niet nemen dus de dag droog door komen.

Jac

Doe ik, morgenochtend! Ik meld me op mijn eerste heldere ochtend op de ditjes datjes dagdraad... dan is de kop eraf, kijk ernaar uit! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerste dag goed doorgekomen? (Ook blijven schrijven als dat mislukt is trouwens hoor!) Welkom ook nog. Leuk, alweer een fan van Jan Geurtz, daar wemelt het van op het forum. Ik hoorde die naam zo vaak noemen op het forum dat ik van de weeromstuit het boek eerst niet wilde lezen. Maar pas geleden heb ik het toch gedaan. Hij heeft een kijk op het fenomeen verslaving die mij erg aanspreekt. 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Oskar:

Ik hoorde die naam zo vaak noemen op het forum dat ik van de weeromstuit het boek eerst niet wilde lezen.

Welkom @NewDee, sorry dat ik even inbreek in jouw draadje.

Bovenstaande opmerking van @Oskar is voor mij heel typerend voor hem.

bewerkt door Roberto
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Roberto:

Welkom @NewDee, sorry dat ik even inbreek in jouw draadje.

Bovenstaande opmerking van @Oskar is voor mij heel typerend voor hem.

Ja zéker de eerste dag goed doorgekomen, en de tweede ook. 

Ik vond al een lange tijd dat ik moest minderen. 

Toevallig dit boek online tegen gekomen en besteld. In 1 weekend uitgelezen en toen ging de knop om. Dit boek verraste me, gaf me idd een andere kijk op verslaving en mindset, dus ik dacht waarom ook niet. All the way voor mij, want ik kijk uit naar een onafhankelijk leven verder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Oskar:

Eerste dag goed doorgekomen? (Ook blijven schrijven als dat mislukt is trouwens hoor!) Welkom ook nog. Leuk, alweer een fan van Jan Geurtz, daar wemelt het van op het forum. Ik hoorde die naam zo vaak noemen op het forum dat ik van de weeromstuit het boek eerst niet wilde lezen. Maar pas geleden heb ik het toch gedaan. Hij heeft een kijk op het fenomeen verslaving die mij erg aanspreekt. 

Succes!

Ja zéker en de tweede dag ook.

Ik wilde al een lange tijd minderen.

Toevallig dit boek online tegen gekomen en besteld. En in 1 weekend uitgelezen en toen ging de knop om. 

Het boek gaf me een verrassende kijk op verslaving en het gaf me de juiste mindset. Ik dacht nú ga ik ervoor ook. All the way! Toe aan een onafhankelijk leven verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Francoise:

Dan moet je verslaafd aan liefde ook gaan lezen , de verslaving aller verslavingen , geeft zoveel inzicht in het fenomeen verslaving 

Bedankt voor de tip Francoise, 

Ik heb het boek even op internet opgezocht en het spreekt me inderdaad aan. Gaat in de kern over fundamentele zelfafwijzing en fundamentele onzekerheid zie ik.. ja dat is een sterke voedingsbodem voor een verslaving.

Ik heb mijzelf een mooi boek beloofd bij de volgende mijlpaal, dus deze gaat bovenaan mijn lijstje. 

 

531x840.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer brak uit bed, maar dat komt omdat het slaapritme nog echt op gang moet komen. Lastig inslapen, koud, regelmatig wakker en elke avond wel een droom. 

Gelukkig is het geen dingetje in mijn hoofd aan het worden, want ik ga toch iedere avond graag naar bed en geniet van de warmte van mijn dekbed en het ontspannen na een drukke dag. Dus gewoon doorgaan, het wordt vanzelf beter. En waar kan een uurtje rusten in de middag.

Vandaag even geen werk, dus dat scheelt ook vwb de korte nachtjes.

Wél druk in de weer vanmorgen om de paasbrunch voor de kids klaar te maken. Pannenkoeken en sandwiches dit jaar. 

Koffie, de keuken in, en hop naar school. Hoe zou ik dit voor elkaar gekregen hebben na een avond wijnen??? Zó blij met mijn besluit, nooit meer alle ballen hoog! :-)

paaslunch_met_de_kids_feestelijke_ideeen_en_recepten_248db6-1200x630.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei NewDee:

 

Vandaag weer brak uit bed, maar dat komt omdat het slaapritme nog echt op gang moet komen. Lastig inslapen, koud, regelmatig wakker en elke avond wel een droom

 

@NewDee

Hier gaat het ook niet vanzelf dat slapen !! En ook het is geen dingetje in me hoofd ik voel het als een bijkomstigheid. 
 

 “ Hoe zou ik dit voor elkaar gekregen hebben na een avond wijnen??? Zó blij met mijn besluit, nooit meer alle ballen hoog! :-)”

Op de automatische piloot en dan vanmiddag een versnapering pakken omdat je er zonder kleerscheuren bent afgekomen

Stay in the flow , gaat goed, knap hoor 

bewerkt door Jac
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...