Spring naar bijdragen

Zondag 10 december 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal, 

dank voor de koffie Yvonne :rose:

heb redelijk geslapen, en ben dankbaar dat ik gisteren de juiste keuze heb gemaakt. Mijn eigen video was het beslissende moment.

mijn escape plan werkt, zo fijn. Vandaag 4 weken zonder gif

dagpact

Dune

mooie dag, ik vandaag werken, blij als ik weer klaar ben 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi dat je het droog hebt weten te houden Gisteren @Dune
Ja, ik begrijp dat het je aangrijpt als jouw dochter kritiek op je uit. 
Dat je jouw kinderen wilt beschermen, ja, ook dat is heel begrijpelijk. 
Maar afgezien van het feit óf je ze nog wel kunt en moet beschermen op die leeftijd
heb ik het gevoel dat veel praten in de familie daar helemaal los van staat. 
Ga op een rustig moment toch nog eens in gesprek met beide meiden over deze kritiek
en vraag wat zij er nou precies mee bedoelen, wie weet hoe jullie elkaar weer nader kunnen komen door zo'n gesprek. 


 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei Zbb:

,,,,,,en de crisesdienst nee dank je dat nooit meer

2 uur geleden zei Zbb:

Ze kunnen niks doen dan alleen een aantekening maken

Geen crisisdienst meer... 
Wat dan wel Zbb? 
Doorgaan op deze weg, aan het handje van jouw grote smoezenboek? 
Net zolang totdat het niet meer nodig is om de crisisdienst af te wijzen, niet meer mogelijk is met de hulpverlening contact op te nemen, Antes te bellen of door een loodzware afkick te gaan?
Simpelweg omdat je jezelf dan de dood in hebt gejaagd? 
Het klinkt rot, maar dat ís het ook Zbb. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Heerlijk met een kop koffie naast de kerstboom. Straks visite. Zin in, maar toch ook niet. Zou met dit weer eigenlijk liever met een dekentje op de bank een boek lezen. Het zijn geen drinkers, dus dat scheelt weer.

@Dune Goed dat je het droog hebt gehouden. De situatie was er niet anders van geworden. Werkse vandaag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedezondagmorgen!

Het is hier eindelijk droog, dus zometeen een flinke wandeling de bossen in! Heb de kachel nog niet aan, het is nu 14 graden binnen, maar dat houdt me actief!

Vanmiddag lekker op de bank Fletnixen, zit helemaal in een serie, hete thee erbij (nieuwe losse thee gehaald, ruikt zoo lekker..) en een paar kruidnootjes.. kijk er nu al naar uit, maar eerst in de benen!

Fijne dag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Yvonne:

Geen crisisdienst meer... 
Wat dan wel Zbb? 
Doorgaan op deze weg, aan het handje van jouw grote smoezenboek? 
Net zolang totdat het niet meer nodig is om de crisisdienst af te wijzen, niet meer mogelijk is met de hulpverlening contact op te nemen, Antes te bellen of door een loodzware afkick te gaan?
Simpelweg omdat je jezelf dan de dood in hebt gejaagd? 
Het klinkt rot, maar dat ís het ook Zbb. 

 

Ik heb uiteindelijk gebeld en ze doen geen fuck. 
 

wacht maar tot maandag ….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo mensen, ik kom ook weer eens een keertje buurten.

Ik ben nu 7 weken op de goede weg. Dacht de demonen overwonnen te hebben, maar ben geschrokken door wat er eergisteren ineens door mijn hoofd spookte. Had mezelf toch weer overtuigd dat het wel kon. Door een toevalligheid is het toch nog goed gekomen, maar voor hetzelfde geld was het mis gegaan. Altijd scherp blijven....

bewerkt door Sandro
Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat bedoel ik dan niet op een verstandelijk niveau. Want uiteraard snap ik dat alcohol vergif is en zeker iemand als ik er niet mee om kan gaan. Maar het pantser is nog niet zo dik dat er nooit een scheurtje zal ontstaan na honderden keren aangevallen te zijn door slechte gedachtes. 

Afijn....hoop maar dat zbb zich een beetje sterk kan houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Sandro wanneer ben je er helemaal? De verslaving dragen we levenslang met ons mee. Dat is de zekerheid die we met zijn allen hebben. Helaas voor ons. Waakzaamheid moeten we blijven houden, na 2 maanden maar ook na 20 jaar. Denk dat daar ook valkuilen liggen die we bewust moeten omzeilen. 
maar erkennen dat we gedachten hebben er iets mee doen is wel een grote plus denk ik dan. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak me echt zorgen om je @Zbb

Voel me machteloos.In het verleden heb ik eens flink doorgepakt en de crisisdienst gebeld.Dat werd me niet in dank afgenomen, dus hou me nu maar wat afzijdig, maar denk wel aan je.De thuisdetox is niet gelukt, dus wat blijft er dan nog over?Heb altijd zo'n raar voorgevoel over jou.Op een gegeven moment is iedereen wel klaar met jou.

Familie, vrienden etc.

Ik geef om je. Je bent een aardige gast en als je niet drinkt, ben je behulpzaam voor iedereen.De drankt heeft je nu in zijn macht.Dit ben jij niet, maar dit doet drank met jou.

Straks heb je niemand meer, want mensen zijn keihard en hier word je op afgerekend.

Je had goede ideeën een paar weken terug.

Ga je droom achterna, want dat gun ik jou!!

Dit gun ik mijn ergste vijand nog niet eens.

@Zbb, je bent het waard :heart:.

bewerkt door Spirit
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die ambulance,politie brandweer. Hadden toen helemaal niks uit gemaakt 

ik geloof dat ze me niet eens meegenomen hadden. 
 

ja een keer een nacht ziekenhuis naar huis met wat pillen waardoor ik nog meer de

Weg kwijt raakte. 
 

gisteren head ik duidelijk gemaakt ophalen en opnemen,geen toeters en bellen. 
 

zelfs me allerbeste vriendin heeft voor me gebelt. 
 

wacht maar tot maandag dan werkt je hulpverleenster weer

 wat moet ik

dan nog

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je inmiddels overal bekend bent en je blijft iedere keer in dezelfde vicieuze cirkel hangen, dan houd het ook op voor de hulpinstanties denk ik . Je MOET het wel ZELF  doen , je hoeft het NIET alleen .  Iedereen is in principe bereid een mens in nood te helpen , maar wil die ook echt geholpen worden . 

Sterkte zbb , ik hoop echt dat dit nu echt je laatste terugval is en nu NOOIT die rotzooi meer in huis halen,  please :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...