Spring naar bijdragen

Zaterdag 9 december 2023


ikkanhet

Aanbevolen berichten

Dan halen we de lol voor nu maar even uit een bakje. 

image.png.efd7238c8593032ed48e09aedd8e76c4.png
Goedemorgen dames. 
Ik was om kwart over 3 wakker vannacht, kon niet meer slapen, ben er maar uitgegaan om kwart over 4. 
Ik denk dat de man met de hamer over een paar uurtjes wel even langs komt.... maar dat zie ik dán wel weer. 
Nu eerst de weekendboodschappen even doen, dan hoef ik er niet meer uit als de regen komt 

bewerkt door Yvonne
Vergeten het bakje neer te zetten :(
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen,

Pffff….Wat zijn jullie er altijd vreselijk vroeg uit. Hier een sportwedstrijd van één van de kinderen. Buiten waait en regent het. Had me graag nog even omgedraaid :ph34r: Maar het is niet anders en doe het ook wel met plezier. En volledig nuchter, helder en zonder hoofdpijn. Dat scheelt enorm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Ik ben (weer) een tijdje absent geweest, maar dat is gelukkig niet altijd een slecht teken. Het is zo vreselijk druk geweest, dat ik niet eens echt tijd heb om aan drank te denken. Wat heel fijn is.  We zijn inmiddels verhuisd naar Italië en ik begin wat meer rust te krijgen. En een nieuwe routine waar alcohol nooit deel heeft van gemaakt. Dus ik hoop dat dat gaat helpen om die deur dicht te laten. En natuurlijk, met al die wijn en wijndrinkers om me heen is de verleiding er heus wel, maar ik weet wel hoe dat voor mij zou aflopen. Echt niet dat ene glaasje bij het eten.
Er is veel te doen, maar we hebben eindelijk de verkoopakte getekend en daar ben ik blij om. Het duurde ontzettend lang en dat zorgde voor veel spanningen. We hebben het risico genomen om toch vast hierheen te verhuizen en dat is gelukkig goed afgelopen. 
Maar ik wil bij de les blijven, zeker omdat ik het laatste jaar na een paar maanden altijd wel weer een uitglijder had. Die duurde nooit lang, maar met zo'n terugval kan ik toch heel veel schade aanrichten. Ik heb ook besloten om niet meer te tellen. Dat is niet meer positief voor mij, ik drink gewoon niet. Punt.

DAGPACT
Dune
Beatrix
Freekie 
Prana

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemooiemorgen frummers
ja jullie zitten duidelijk in een andere ritme dan ik.
half 10 wakker geworden. Maar ik ga vast ook later naar bed.
Gisteravond voor het eerst mijn el.deken in de relaxstoel gedrapeerd
wat een genot zeg. Op de laagste stand en af en toe uitzetten, gaat
me denk ik veel gas besparen. En als ik me uit de luie stoel takel, dan
ben ik immers iets aan het doen/in beweging en maak mn eigen warmte aan.
Ik was dit vorig jaar ook al van plan, maar vind het eigenlijk ook zo raar.
Dit jaar veel meer last van de kou, dus toch maar dit bejaarde lijf iets verwennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

Nou @lady jane, zo'n koukleum ben jij volgens mij niet.
ik lees weleens dat jou verwarming op 17.5 graad staat.
Dat zou ik echt veel te koud vinden.
hier meestal 19 a 20 graden en dan zit ik nog met een dik vest aan
Maar kou lijden ga ik toch maar niet doen.
dan maar een berg bij betalen

Fijne dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Ik kom ook weer eens even meelezen, zit even in een lastige periode tussen 2 huizen in, op een camping, lange donkere avonden, weinig omhanden, duss het gevaar ligt op de loer. Gaat niet gebeuren hoor, maar daarom kom ik even gezellig buurten. :-)

Fijne zaterdag!

 

Ps; het is hier 14 graden binnen, ik ga zo maar een stuk lopen tussen de buien door ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zooo een grote trigger aan mijn adres, van mijn jongste dochter een uitbrander, dat ik teveel ouwehoer en klets in de familie. 
ik zelf vind het wel meevallen. Ben een mama beer die iedereen wil beschermen, maar ja dat word me niet in dank afgenomen.

En ze haalde erbij dat mijn oudste daar ook zo over denkt…. (Zij heeft jou ook vaak genoeg gewaarschuwd, leer je daar niks van!) iets in die trant.

Dat doet pijn joh. Voel me een terechtgewezen kleuter. Zo klein…zo dom. Een sukkel die ik ben.

besef me: Dit alles zou voor mij echt een rede zijn de fles te pakken…

tranen staan in mijn ogen. Baal dat ik zo kwetsbaar ben, dat het me zo diep raakt, nee zelfs krenkt. En ik wil helemaal niemand kwetsen. Probeer altijd het juiste te doen. Blijkbaar mislukt dat telkens schromelijk …

mijn dochter die me zo steunt in deze strijd. Ze heeft geen idee dat dit zo lastig voor me is. Al kan ik niet verwachten dat ze op eieren gaat lopen om me maar niet te raken. Zo vreselijk moeilijk allemaal 

 

bewerkt door Dune
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Dune:

Zooo een grote trigger aan mijn adres, van mijn jongste dochter een uitbrander, dat ik teveel ouwehoer en klets in de familie. 
ik zelf vind het wel meevallen. Ben een mama beer die iedereen wil beschermen, maar ja dat word me niet in dank afgenomen.

En ze haalde erbij dat mijn oudste daar ook zo over denkt…. (Zij heeft jou ook vaak genoeg gewaarschuwd, leer je daar niks van!) iets in die trant.

Dat doet pijn joh. Voel me een terechtgewezen kleuter. Zo klein…zo dom. Een sukkel die ik ben.

besef me: Dit alles zou voor mij echt een rede zijn de fles te pakken…

tranen staan in mijn ogen. Baal dat ik zo kwetsbaar ben, dat het me zo diep raakt, nee zelfs krenkt. En ik wil helemaal niemand kwetsen. Probeer altijd het juiste te doen. Blijkbaar mislukt dat telkens schromelijk …

mijn dochter die me zo steunt in deze strijd. Ze heeft geen idee dat dit zo lastig voor me is. Al kan ik niet verwachten dat ze op eieren gaat lopen om me maar niet te raken. Zo vreselijk moeilijk allemaal 

 

Hej Dune, ik weet niet hoe oud je dochters zijn, maar kun je er ook rustig over praten met ze? Wat ze precies vervelend vinden, want misschien heb je het zelf niet in de gaten en dan kun je misschien ook uitleggen hoe het voor jou werkt.. Soms is het inderdaad beter om je even terug te trekken uit familieperikelen, zeker in een periode voor jou waarin je zo kwetsbaar bent..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht dus geen oog dicht gedaan.Ik heb ervoor gekozen om even na 9 uur nog een paar uurtjes rust te pakken.Dat is me gelukt.Dan maar even iets later eruit.Heb mijn concentratie nodig voor vanavond.Optreden samen met een fanfare.Voor het weer hoef je er niet uit te komen.Ook m'n buikje werkt niet erg mee.Snel even boodschappen doen en vanavond genieten wat komen gaat.Bij 2 nummers doe ik niet mee, dus kan ik de mannen mooi filmen.

Tja, ook dat soort gebroken nachten, komt nu eenmaal voor, eens in de zoveel tijd.

Gisteren had mijn man jarig geweest.22 december zijn sterfdag.Het gemis blijft, de scherpste puntjes zijn eraf.Ben gelukkig uit het rouwproces.

Mijn vriendin ligt in het ziekenhuis.

Haar voet is verleden week geamputeerd.Zo erg voor haar.Het begon met een wondje aan haar voet, maar dat is verder gegaan, omdat ze suikerpatient is.

Geen leuke dingen en dan zeur ik over het weer? Pinuts toch, vergeleken met dit.

Mijn gedachten zijn bij haar en bij @Zbb.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Dune probeer er eens van een afstandje naar te kijken. Zij zeggen wat ze op hun lever hebben, en niet om jou te kwetsen.
Het feit dat jij altijd bezig bent om anderen niet te kwetsen zegt iets over jou(w gevoeligheid hiervoor).
Als zij al jaren vinden dat jij teveel kletst, dan zijn ze het misschien gewoon zat? Of geneerden ze zich daarvoor in hun puberteit?
Dat deel zegt dus iets over hen. Beide meningen en gevoeligheden zeggen niets over jullie zelf of de liefde voor elkaar.
En dat ze geen idee hebben van jouw struggle; gelukkig maar, toch? Dan zijn zij niet verslaafd. We hoeven niet alles te begrijpen,
want zelfs als we dat wel begrepen dat konden we alsnog dat gedrag afkeuren. Gewoon omdat we dat niet willen/trekken he.
Praat er idd eens rustig over op een neutraal moment. Of broed er een tijdje op, misschien is het later helemaal niet meer belangrijk.
Maar vergeet niet dat wij hier, tijdens onze drankjaren ook niet de leuksten waren voor anderen, en misschien ook sjoemelden/logen
over andere dingen? We gaan zelf vaak nl over onze eigen grenzen heen om anderen te pleasen, maar tijdens drinken zijn we toch ook egocentrisch vaak.
 

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@lady jane, mooie woorden! Dankjewel daarvoor. Ik heb na een paar uur ook het idee dat ik het groter maak… afkoelen dus, de eerste impuls was: kan mij het ook allemaal schelen, waar doe ik het voor. Ga wijn halen…

maar even erna (volgens mij was het de quote van Bob, stel het even uit tot morgen) en nu denk ik, tsssss ben toch veel sterker dan toegeven aan de eerste de beste serieuze zucht. Als ik dat bij elke tegenvaller ga doen kan ik wel stoppen met stoppen.

En heb natuurlijk mijn escape plan. Dus nee geen drank voor mij.

als puber hebben ze zich niet geschaamd voor mijn drankzucht of gelieg. Was toen namelijk nog een geheelonthouder. Ben pas op mijn 42 voor het eerst gaan drinken. Toen waren ze het huis al uit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

55 minuten geleden zei lady jane:

Als zij al jaren vinden dat jij teveel kletst, dan zijn ze het misschien gewoon zat? Of geneerden ze zich daarvoor in hun puberteit?

@Dune ik had het hier niet over dat sjoemelen/liegen, maar over kletsen. Eigenlijk bedoel ik meer (on)hebbelijkheden die we allemaal hebben en ook bij
anderen herkennen. Ik erger me best vaak aan gedrag van mensen. Maar realiseer me ook dat het meestal iets van mezelf triggert. Hetzelfde gedrag van
iemand die ik graag mag, kan ik veel beter aan. Maar ook van mensen die ik graag mag kan het ergernis worden, simpel omdat ik dat bij hen dan vaker tegen kom dan bij onbekenden. Heb ook een klessebes in mijn volleyteam, ik mag haar maar als zij eenmaal aan het woord is......pffft, ik loop steeds vaker weg ervan. Ze neemt ook vaak het over als anderen midden in iets zitten en dan sta je daar met je halve zin of verhaal. De rest weet het ook, soms rollen we met onze ogen en dan is het slikken of weglachen.
En zo kunnen we denk ik altijd wel iemand in gedachten nemen. Ouders kunnen veel van hun kroost hebben, maar of dat andersom ook zo is of moet zijn???
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...