Spring naar bijdragen

Ik moet stoppen


Jikke

Aanbevolen berichten

Ha allemaal,

Al vanaf mijn eerste slok (18) vond ik alcohol prettig. Het gaat om de roes, de scherpe kantjes eraf. In de loop van de jaren is de behoefte groter geworden, heeft het me weinig gebracht maar veel afgenomen.

Eerder stopte ik al eens bijna 4 jaar. Creatieve, fijne jaren. Niet gemakkelijk maar wel goed. 

Ik dacht wel weer eens iets met een paar procentje te nemen. Maar inmiddels drink ik bijna weer net zoveel als voor ik stopte, ook alweer 5 jaar geleden. En ben ik ook weer de nodige mensen kwijtgeraakt tgv van boosheid die alcohol oproept bij me.

Ik verlang naar rust, leven zonder schaamte, met een positieve blik op de toekomst. Zin om uit bed te komen.

Hier hoop ik support te vinden en begrip...dat ik eerlijk kan zijn.

Fijne dag lieve mensen!

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Jikke

Uit bed komen lijkt me een goed plan voor nu! Wandelschoenen aan en flinke frisse neus halen! Je schrijft dat je creatieve, maar moeilijke jaren hebt gehad. Kwam de creativiteit tot stand door nuchterheid en vond je het moeilijk om nuchter te blijven? linksom of rechtsom: zoals je nu leeft is niet wat je wilt. Wat wil je wel? Wat wil je vooral niet? Wat wil je allemaal wat je nu niet hebt? Wat heb je nu allemaal wat je niet wilt? Wat heb je nodig om dat te verkrijgen wat je wilt? Schrijf het op voor jezelf en ga serieus met je lijstje aan de slag! Niet allemaal tegelijk, stap voor stap iets wegstrepen.

Succes!

 

bewerkt door Wijntjeofmeer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Wijntjeofmeer:

@Jikke

Uit bed komen lijkt me een goed plan voor nu! Wandelschoenen aan en flinke frisse neus halen! Je schrijft dat je creatieve, maar moeilijke jaren hebt gehad. Kwam de creativiteit tot stand door nuchterheid en vond je het moeilijk om nuchter te blijven? linksom of rechtsom: zoals je nu leeft is niet wat je wilt. Wat wil je wel? Wat wil je vooral niet? Wat wil je allemaal wat je nu niet hebt? Wat heb je nu allemaal wat je niet wilt? Wat heb je nodig om dat te verkrijgen wat je wilt? Schrijf het op voor jezelf en ga serieus met je lijstje aan de slag! Niet allemaal tegelijk, stap voor stap iets wegstrepen.

Succes!

 

Dank voor je reactie. Wat ik wil kan niet: soms een wijntje drinken. Als ik niet drink heb ik meer rust maar ook meer energie. Van drank word ik futloos en lui. Dus de keuze lijkt logisch...maar het verlangen om te drinken poets je niet zomaar weg. Het blijft daar ergens zitten. Dat maakt me ook tot een alcoholist.

Goed idee, die lijstjes...ik ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat knap dat je al eerder 4 jaar gestopt bent! Dat is al een teken dat je het zeker kan! 

Zo herkenbaar wat je zegt. Het willen dat dat je zo nu en dan een wijntje kan nemen. Maar ondertussen ook weten dat die eerste er toe leidt dat je door drinkt. 

Zo stom eigenlijk zonder alcohol voel je je veel fitter en gezonder. Maar toch blijft dat stomme verlangen naar rust, ontspanning, hoofd leeg etc. 

Heel veel s6! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor je positieve reactie. Zo herkenbaar dat ervaren bij niet drinken van toezenden zelfrespect, vrolijker, energie om dongen aan te pakken. En dan toch die onderstroom van verlangen. Vaak heel rustig, kabbelend en beheersbaar maar opeens onverwachte felle verleiding en dan denken dat het deze keer echt anders is omdat je hebt geleerd en bent gegroeid qua zelfbeheersing. 

Pfffff ik vermoei mezelf met deze vicieuze cirkel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ha lieve mensen,

Een update. Na wat opstartproblemen kan ik.nu met toch een beetje trots melden dat ik inmiddels in mijn 5e alcoholloze week zit. En het gaat goed. Ik voel.me goed en heb heel veel klussen die ik normaal.gesprokem zou laten liggen tegen het einde van het jaar juist opgepakt.

Ik ben gaan sporten en heb yoga en nog wat hobby's waarvoor ik geen tijd en zin kon maken door het tijdrovende en energieslurpende drinken.

Ik heb zin om.met jullie in de arrenslee te springen. 

Of ik het nooit moeilijk heb? Natuurijk wel, maar dat xijn momenten die weer voorbij gaan. Ook de komende feestdagen zullen die momenten er zijn maar er zullen.veel.meer fijne momenten zijn..er is meer dan drank.

Mooie dagen allemaal.

X

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je andere dingen oppakt en je niet, zoals sommigen hier wel eens doen, concentreert op het zielig voelen omdat je iets zou moeten missen. Bij mij was dat indertijd ook de manier van stoppen die het verschil bleek te maken met eerdere mislukte pogingen. 

Ga lekker door zo, en op die arrenslee gaan we een hoop lol maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...